عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از نیاز آموزش و پرورش به استخدام بیش از ۷۰ هزار معلم در سال تحصیلی پیش‌رو خبر داد و گفت: دانشگاه فرهنگیان قادر به تأمین تمام این نیروها نیست.
کد خبر: ۷۶۵۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳ 23 July 2019

 

گیلان| وزارت آموزش و پرورش 70 هزار معلم نیاز دارد

جبار کوچکی‌نژاد با بیان اینکه آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید به بیش از 70 هزار معلم جدید نیازمند است اظهار داشت: طبق قانون مصوب مجلس، تعدادی از این نیروها از بین مربیان پیش‌دبستانی، خرید خدماتی‌ها و معلمان حق‌التدریس انتخاب می‌شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان قادر به تأمین نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید نیست عنوان کرد: طبق برآوردهای انجام شده به غیر از معلمان جدید، آموزش و پرورش به 10 تا 15 هزار نفر نیروی خدماتی و 5 هزار نفر مربی پرورشی نیز نیاز دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس به قانون مصوب مجلس برای حل مشکل تأمین نیروی آموزشی در وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و ابراز داشت: در حال حاضر حدود 30 هزار نیروی حق‌التدریسی، مربیان پیش دبستانی و خرید خدماتی داریم که می‌توان با آن‌ها بخشی از نیازهای آموزش و پرورش را برطرف کرد.

 

کوچکی‌نژاد برگزاری آزمون بین نیروهای نهضت سواد آموزشی قبل از سال 92 را با هدف استخدام در آموزش و پرورش را نیز مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: طبق قانون، آموزش و پرورش حق به کارگیری نیروهای حق‌التدریس آزاد را ندارد اما گزارش‌ها حاکی است این کار در بسیاری از شهرستان‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه به کارگیری نیروهای حق‌التدریسی آزاد به یکی از بزرگ‌ترین مشکلات موجود در کشور تبدیل شده است ابراز داشت: قانون تمام ساز و کارها را در این زمینه برای آموزش و پروزش روشن کرده است و در صورت تخطی از آن قوه قضائیه حتماً به ماجرا ورود کرده و خاطیان را محاکمه خواهد کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس جذب معلم از بهترین دانشگاه‌های کشور را نیز سیاستی کاملاً اشتباه عنوان کرد و گفت: روش معلمی یک فن فوق‌العاده پیچیده است، زیرا معلمی که قصد ورود به کلاس درس را دارد باید تسلط کاملی در زمینه علوم روان‌شناسی، علوم زیستی و روش تدریس داشته باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه مؤلفه‌های یاد شده تنها در نیروهایی که در دانشگاه فرهنگیان تربیت شده‌اند وجود دارد خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین تأکیدات نظام و مقام معظم رهبری، تقویت جایگاه دانشگاه فرهنگیان در کشور است تا تمام نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش از طریق آن تأمین شود.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم
برچسب ها: آموزش و پرورش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار