معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی به ارائه جزییات و آمار سفر حجاج و برنامه وزارت راه و شهرسازی برای سفر زائران خانه خدا پرداخت.
کد خبر: ۷۶۵۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲ 23 July 2019

 

شهرام آدم نژاد گفت: قبل از شروع پروازها سازمان هواپیمایی جلساتی را با مسئولین حج تمتع برگزار و هماهنگی لازم برای برقراری پروازها صورت پذیرفت.

آدم نژاد ادامه داد: در حج امسال دو موضوع حائز اهمیت بود اول اینکه با توجه به عدم همکاری عربستان در زمینه اعزام حجاج ، می بایست همه ۸۸ هزار و ۵۵۰ حجاج ایرانی را تنها با پرواز های ایران ایر اعزام کنیم و موضوع دوم آماده شدن و عملیاتی شدن ترمینال سلام بود که باید جلسات فنی و تخصصی متعدد و نظارتهای لازم توسط دفتر نظارت سازمان صورت می گرفت که این مهم انجام و قبل از شروع پرواز ها با حضور وزیر محترم راه وشهرسازی تست‌های آزمایشی آن انجام و پس از افتتاح توسط ریاست محترم جمهور نهایتا در روز ۱۷ تیرماه اولین پرواز انجام شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عملیات اعزام زائرین از ۱۹ فرودگاه کشور درحال انجام است، خاطرنشان کرد: تا آخرین ساعات روز ۳۰ تیرماه مجموعا ۴۲۷۳۸ زائر با ۱۷۳ پرواز هواپیمای جمهوری اسلامی به سرزمین وحی مشرف شده اند که از این تعداد ۱۱۰۰۴ نفر با ۴۴ پرواز از فرودگاه حضرت امام(ره) وتعداد ۳۱۷۳۴ نفر با ۱۲۹ پرواز از سایر فرودگاها صورت پذیرفته است.

آدم نژاد افزود : پرواز های رفت تا ۱۴ مرداد ادامه دارد و پرواز های برگشت از ۲۶ مرداد آغاز و تا ۱۳ شهریور انجام خواهد گرفت.

معاون وزیر راه ادامه داد: ممکن است با توجه به افزایش پذیرش ۲۰۰۰ زائر دیگر به نسبت آمار قبلی تغییرات جزئی در زمان اتمام عملیات رفت و برگشت را شاهد باشیم.

معاون حمل‌و‌نقل وزیر راه و شهرسازی در پایان با تشکر از زحمات و هماهنگی‌های سازمان هواپیمایی کشور، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: خوشبختانه با هماهنگی های صورت گرفته پرواز های امسال رضایتمندی حجاج را در بر داشته است.

 

اقتصاد انلاین

برچسب ها: حج 98
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار