مرتضی موسوی با بیان اینکه کمبود مطالعه از چالش‌های جدی جامعه امروزی است، خاطرنشان کرد: علاج مشکلات فرهنگی، آنی و فوری نیست بلکه این کار باید با برنامه‌ریزی و طولانی مدت انجام شود.
کد خبر: ۷۶۵۰۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸ 22 July 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:حسن مرادی دوشنبه 31 تیر در مراسم رونمایی و توزیع کتاب یک صفحه‌ای در مترو شیراز، با تأکید بر اینکه راهکار بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی، سخت‌افزاری نیست، خاطرنشان کرد که بسیاری از معضلات اجتماعی با انجام کارهای فرهنگی آن هم به شکل عمیق و تخصصی قابل برطرف شدن است .

او برای همکاری‌های فرهنگی و هنری اعلام آمادگی کرد و گفت: سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز نخستین سازمانی بود که از دیدگاه " کتاب یک صفحه‌ای " استقبال کرد و امیدواریم که این طرح در سومین سال فعالیت بتواند روز به روز از لحاظ کمی و کیفی توسعه یابد .

مدیر کل بهزیستی استان فارس نیز از پیگیری مراحل انتشار 48 مهارت زندگی در قالب داستان کوتاه خبر داد و اعلام کرد که این 48 مهارت از امروز در قالب " کتاب یک صفحه‌ای " در ایستگاه ‌ های مترو، اتوبوس‌ها، بوستان‌ها و فضاهای عمومی شهری در اختیار شهروندان عزیز قرار خواهد گرفت .

مرتضی موسوی با بیان اینکه کمبود مطالعه از چالش‌های جدی جامعه امروزی است، خاطرنشان کرد: علاج مشکلات فرهنگی، آنی و فوری نیست بلکه این کار باید با برنامه‌ریزی و طولانی مدت انجام شود.

موسوی بر لزوم فراگیری آموزش در جامعه تأکید کرد و گفت: آموزش باید با ظرافت و لطافت انجام گیرد تا اثرگذار باشد .

لازمه کار فرهنگی، سخت‌کوشی است

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، لازمه انجام کار فرهنگی را تلاش و سخت‌کوشی دانست و اضافه کرد که این سخت‌کوشی زمانی به نتیجه می‌رسد که تعامل بین بخشی اتفاق بیفتد .

مهدی امیدبخش افزود: تلاش داریم امسال با محوریت "شهروند" برای معرفی شیراز به عنوان " پایتختی کتاب ایران " تلاش کنیم .

سید مهدی میرعظیمی طراح، ایده‌پرداز و نویسنده «کتاب‌یک‌صفحه‌ای» نیز به معرفی آثار جدید و طرح های نو که در ادامه این طرح اجرا می‌شود پرداخت.

میرعظیمی به حرکت سازنده برخی از سازمان ها در راستای مسئولیت اجتماعی خود اشاره کرد و از نگارش داستان های جدید برای فرهنگ سازی مالیاتی با حمایت اداره کل امور مالیاتی استان فارس، فرهنگ سازی مدیریت منابع و مصرف آب با حمایت شرکت آبفا شیراز خبر داد و ابراز امیدواری کرد که به زودی شاهد رونمایی از این کتاب ها در قالب طرح «متروکتاب» باشیم .

کتاب‌های یک صفحه‌ای جدید با عنوان کتاب‌هایی برای به زیستن و با هدف آموزش 48 مهارت بهتر زیستن، رونمایی و در ایستگاه‌های مترو شیراز توزیع شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار