کد خبر: ۷۶۴۹۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴ 22 July 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد امیر حمزه  بازیار دادستان جوان شهرستان گچساران قاضی نمونه ی کشوری شد.
دادستان عمومی و انقلاب گچساران لوح تقدیر خود را در مراسمی که در تهران با حضور مقامات عالی قضایی و قضات نمونه ی کشوری برگزار شد از سوی آیت الله رئیسی ریاست معظم قوه قضائیه دریافت نمود .
بازیار در آبان ماه 1396 رئیس دادگستری شهرستان لنده بود ، سپس به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران معرفی گردید.
وی پس از انتصاب به سمت دادستان این شهرستان، تلاش های ارزنده ای را برای احقاق حقوق شهروندی نمود و گام های بزرگی را برداشت.
رسیدگی سریع و بدون وقفه به موضوع سرقت های  مسلحانه را شاید بتوان به عنوان اولین حرکت جهادی بازیار ذکر نمود.
مسئله ای که موجب تشویش اذهان مردم [مسافران و از همه مهمتر عشایر ،دامداران و روستائیان ذکر نمود.
روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان در گفتگویی کوتاه با دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران ضمن تبریک این افتخار برای آقای بازیار و دادگستری استان از عوامل انتخاب وی به عنوان قاضی نمونه پرسید؟
بازیار اظهار کرد: قبل از هر سخنی از حجت الاسلام و المسلمین مزارعی رئیس کل محترم دادگستری استان که نسبت به این خدمتگزار لطف داشتند مراتب تشکر و سپاس گزاری خود را به عمل می آورم و شایسته می دانم از مراجع نظارتی قوه ی قضائیه در استان که در انتخابم به عنوان یکی از قضات نمونه ی استان نظر داده و نقش داشتند ، تشکر نمایم.
بازیار تأکید کرد: البته همه ی قضات استان نمونه هستند.
دادستان گچساران در پاسخ به سئوالی مبنی بر شاخص هایی که در انتخابش به عنوان قاضی نمونه نقش داشتند، گفت: وضعیت جغرافیای قضایی و سیاسی گچساران به گونه ای است که در بخش هایی با استان های فارس، خوزستان و بوشهر هم مرز است .
نزدیکی به بنادر جنوبی و راه اتصال شرق به غرب و جنوب غرب کشور ، از همه مهمتر نفت خیز بودن شهرستان و وجود تأسیسات عظیم نفت و گاز وضعیت خاصی را برای این شهرستان بوجود آورده است.
علاوه بر موارد ذکر شده ؛این شهرستان محل سکونت عشایر و دامدارانی است که از استان های کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان در نیمه ی دوم سال برای گذراندن زمستان در یوردهای خود اتراق می نمایند و برای تأمین و حفظ امنیت از این موارد و ایجاد آرامش ، تلاش های در دادستانی ، دادسرا و نیروی انتظامی انجام گرفت.
بازیار در پاسخ به سئوالی در خصوص موضوع سرقت مسلحانه ی منجر به قتل در دوگنبدان بیان داشت: در شهریور ماه سال 1396 سارقانی مسلح به یکی از مغازه ی های طلافروشی در این شهر دستبرد زده و علاوه برقتل مالک آن ، مقداری طلا را به سرقت بردند.
وی افزود: این موضوع به نوعی موجب رعب و وحشت سایر کسبه ی شهر شده بود که با دستورات ویژه قضایی دادستان وقت و پس از آن اینجانب سارقان در آذرماه همان سال دستگیر و پس از طی تشریفات قانونی و قضایی در اسفندماه سال 96 مجازات اعدام انها در ملاء عام اجرا شد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران در پایان این گفتگو به مواردی از قبیل دستگیری افرادی که به منازل سازمانی دادگستری این شهرستان تیراندازی کرده بودند در کمتر از 24 ساعت،کاهش جرائم خشن و رشد ضریب امنیتی شهروندان و شهرستان نیز اشاره نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار