شهردار رشت از طلب ۱۲۱ میلیارد تومانی شهرداری از دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: برای وصول این مبالغ به کمک فرمانداری رشت و استانداری گیلان به شدت نیازمندیم.
کد خبر: ۷۶۴۹۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ 22 July 2019

تابناک / ناصر حاج محمدی در جلسه پیگیری سایت تخلیه زباله سراون با بیان اینکه به علت طلب‌های معوقه شهرداری رشت فشار مضاعفی به این دستگاه وارد می‌شود اظهار داشت: شهرداری رشت هم‌اکنون نزدیک 121 میلیارد تومان از دستگاه‌های اجرایی طلب دارد.

شهردار رشت با بیان اینکه هم‌اینک سه معاونت این نهاد برای انجام عملیات ساخت تصفیه‌خانه سراوان و دیگر امور مربوطه آن به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند عنوان کرد: شهرداری با تمام قوا در حال فعالیت است تا مجموعه کارها و اقدامات عقب مانده در سایت به موقع توسط پیمانکاران انجام شود.

حاج محمدی با تأکید بر اینکه در مورد سایت زباله سراوان شهرداری رشت به‌طور همزمان 14 موضوع را در دستور رسیدگی دارد تصریح کرد: با احتساب دو سوله‌ای که هم‌اکنون در سایت سراوان در حال ساخت است مجموعاً ساخت 12 هزار متر سوله در دستور کار قرار گرفته که به منابع مالی زیادی نیاز دارد.

وی با اشاره به بدهکاری‌های میلیاردی شهرداری رشت و مسدود شدن‌های وقت و بی‌وقت حساب‌های شهرداری گفت: واحد خدمات شهر شهرداری رشت با سرعت در حال جمع‌آوری و ساماندهی زباله‌ها است و اگر حتی یک شب این کار را انجام ندهد کل شهر دچار یک بحران بزرگ خواهد شد.

شهردار رشت از زمان 120 روزه باقیمانده برای تکمیل سایت زباله سراوان سخن گفت و با بیان اینکه مدیران شهرداری رشت فشار بسیار سنگینی را به این خاطر تحمل می‌کنند افزود: از فرمانداری رشت و استانداری گیلان انتظار داریم برای وصول طلب‌های شهرداری رشت به این دستگاه کمک کنند.

معاون خدمات شهری شهردار رشت نیز در این جلسه اجرای عملیات اصلاح زیرسازی تصفیه‌خانه سراوان و اتمام آن تا 5 روز آینده را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در مورد جانمایی تصفیه‌خانه سراوان نیز از بین سه محلی که برای این کار پیشنهاد شده بود سرانجام با همکاری مشاور طرح مکان مورد نظر انتخاب شد.

علی مقصودی در مورد احداث کارخانه کود عالی نیز که در ردیف تکالیف شهرداری رشت در حوزه سراوان قرار دارد گفت: این کارخانه در حال حاضر چیزی در حدود ‌9 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اتمام عملیات مربوط به پی‌ریزی‌های محل، سایر کارهای مربوط به این فضا به تدریج توسط پیمانکار انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در صورت تأمین منابع مالی مورد نیاز کار احداث سوله‌ها به سرعت به پایان می‌رسد خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای اولیه‌ای که انجام شده است برای احداث سیستم انتقال زباله تا سوله‌های تعبیه شده حدود 3 میلیارد تومان منابع مالی و اعتبار نیاز داریم که امیدواریم هر چه زودتر تخصیص یابد.

مقصودی با تأکید بر اینکه مجموعه کارها و اقدامات انجام شده شهردارق رشت در حوزه سایت سراوان در 28 بند صورتجلسه شده است افزود: شهرداری رشت هر روزه در حال رایزنی و پیگیری برای جذب اعتبارات و منابع مالی پروژه است که البته این موضوع به مساعدت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان نیاز دارد.

معاون خدمات شهری شهردار رشت با اشاره به اینکه چالش زباله در سراوان تنها مربوط به شهرستان رشت نیست گفت: امیدواریم با امضاء تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری رشت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان ریل‌گذاری جهت تخصیص منابع مالی که برای احداث سایت سراوان مورد نیاز است انجام شود.

وی در مورد گاراژهای شهر رشت که فضای آن‌ها در حال حاضر به محل جمع‌آوری و دپوی پسماند تبدیل شده‌اند و ضرورت ساماندهی آنان نیز اظهار داشت: با توجه به تکلیفی که در این مورد بر عهده شهرداری رشت گذاشته شده است در یک هفته اخیر بالای ‌95 درصد از این گاراژ‌ها مورد شناسایی قرار گرفت.

مقصودی انتخاب یک محوطه خارج از شهر رشت برای استقرار این گاراژ‌ها را راهکاری لازم و ضروری اعلام کرد و بیان داشت: در حال حاضر در محله باقرآباد شهر رشت محلی تحت عنوان گاراژ برای انبار پسماندها وجود دارد که با توجه به اینکه مکان آن در مرکز شهر واقع شده مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار