درحالیکه حدود یک ماه از استعفای سالاری استاندار سابق گیلان می گذرد، تلاش ها برای انتخاب جانشین او نیز شدت بیشتری پیدا کرده است و گمانه زنی‌ها درباره انتخاب استاندار جدید گیلان نیز افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۶۴۶۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵ 21 July 2019

 

تابناک / صبح امروز چند تن از نمایندگان گیلان طی برگزاری جلسه ای ۵ گزینه غیربومی و بومی مدنظر خود را برای استانداری گیلان را انتخاب کردند.

درحالیکه حدود یک ماه از استعفای سالاری استاندار سابق گیلان می گذرد، تلاش ها برای انتخاب جانشین او نیز شدت بیشتری پیدا کرده است و گمانه زنی‌ها درباره انتخاب استاندار جدید گیلان نیز افزایش یافته است.

در همین راستا چند تن از نمایندگان گیلان با دورهمنشینی بر روی پنج گزینه جهت معرفی به وزارت کشور توافق کردند و مصوبه این جلسه نیز به امضای نمایندگانی که در جلسه حضور نداشتند رسیده است.

آخرین خبرها حاکی از این است که مجمع نمایندگان گیلان بر روی سه گزینه غیربومی یعنی آقایان ارسلان زارع سرپرست فعلی استانداری، مهران کفاش معاون حقوقی، پارلمانی و امور مجلس وزیر راه و شهرسازی و اکبر بهنامجو استاندار فعلی اردبیل و همچنین دو گزینه بومی یعنی آقایان قاسم رمضانپور نرگسی معاون فعلی مجلس و توسعه منطقه‌ای سازمان برنامه و بودجه و محمدجعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی توافق کرده اند.

همچنین قرار است که در جلسه ای که احتمالا فردا با حضور وزیر کشور برگزار می شود نظر مجمع نمایندگان گیلان ارائه شود.

نکته حائز اهمیت این است که تعرفه بهنامجو استاندار فعلی اردبیل درحالی صورت گرفته که براساس اظهارات صریح معاون سیاسی وزیر کشور قرار نیست استانداری تغییر کند و تنها برای استان گیلان یک استاندار جدید انتخاب می شود.

از سوی دیگر چند تن از نمایندگان گیلان درحالی به شدت پیگیر انتخاب «کفاش» هستند که به نظر می رسد او گزینه نهایی وزارت کشور برای استانداری است.

پیش از این نیز محمدرضا صالحی به عنوان یکی از گزینه های جدی نام برده می شد که او گزینه پیشنهادی نهاد ریاست جمهوری بود.

معرفی گزینه های پیشنهادی از سوی مجمع نمایندگان گیلان به وزارت کشور درحالی صورت می گیرد که تجارب پیشین حاکی از این است که در انتخاب استانداران عموما دولت به نظر خود عمل کرد و بدون توجه به نظرات گروه های سیاسی و نمایندگان دست به انتخاب استانداران زده و در این بین نیز نقش شخص دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در انتخاب استانداران کلیدی و تعیین کننده بوده است.

به نظر می رسد روزهای آینده مشخص خواهد کرد که آیا هیات دولت در نهایت تن به درخواست نمایندگان گیلان می دهد یا بار دیگر در انتخاب استانداران به شیوه خود عمل می کند.

منبع: تابناک
برچسب ها: استاندار گیلان
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Canada
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
منبع دیارمیرزا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار