مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان امروز گفت : موزه ملی زیتون ایران دهه فجر امسال در ساختمان تاریخی اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری رودبار در مکانی به مساحت ۳۵۰ متر مربع راه اندازی می شود.
کد خبر: ۷۶۳۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹ 18 July 2019

 

تابناک / شهرود امیرانتخابی افزود : کار مرمت این ساختمان تاریخی ، نصب دوربین ها و ویترین ها انجام شده است و برای افتتاح این موزه به اشیاء و ابزار قدیمی مربوط به تولید زیتون نیاز داریم.
وی اضافه کرد : موضوعات تخصصی در خصوص زیتون از قبیل گیاه شناسی ، زیست شناسی ، اسطوره شناسی ، تاریخچه زیتون در ایران و جهان ، یافته های باستان شناسی زیتون ، شیوه سنتی تولید صابون زیتون ، کاربردهای سنتی روغن زیتون ، استفاده از روغن زیتون به عنوان سوخت ، معرفی مراحل کاشت ، داشت و برداشت زیتون و آشنایی با اشیاء قدیمی مربوط به پرورش زیتون از مواردی است که در این موزه به نمایش درخواهد آمد.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت : برای تاسیس و توسعه موزه زیتون تفاهم نامه ای با سازمان جهاد کشاورزی گیلان امضا شد که با همکاری فرمانداری رودبار و مرکز تحقیقات زیتون ایران دهه فجر امسال افتتاح می شود.
شهرود امیرانتخابی  از همه شهروندان علاقمند و فرهنگ دوست استانی و کشوری ، سازمان های مردم نهاد و نهادهای دولتی خواست در صورتی که اشیاء ، ابزار و اسنادی در خصوص زیتون ، پرورش و یا خرید این محصول در اختیار دارند  برای تجهیز موزه ملی زیتون ایران در رودبار ، به موزه مردم شناسی و باستان شناسی رشت واقع در رشت ، خیابان بیستون یا به اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری رودبار و یا  به معاونت میراث فرهنگی این اداره کل واقع در رشت - میدان گیل - ساختمان شماره ۲ تحویل دهند.

منبع: تابناک
برچسب ها: موزه ملی زیتون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار