استقلالی‌ها به خاطر عدم پرداخت مطالبات پروپئیچ درمیان بهت هواداران از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شد. این بازیکن کروات از استقلال طلب ۴۳۰ هزار دلاری داشته است.
کد خبر: ۷۶۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶ 17 July 2019

 

مهلت باشگاه استقلال برای پرداخت طلب پروپئیچ، دوشنبه، ۲۴ تیر به اتمام رسید ولی دیروز (سه‌شنبه) باشگاه استقلال و امیرحسین فتحی، مدیرعامل این باشگاه اعلام کردند که با وجود اتمام مهلت استقلالی‌ها برای پرداخت طلب ۴۳۰ هزار دلاری پروپئیچ، فیفا موافقت کرده که طلب این بازیکن را از محل درآمدهای استقلال پرداخت می‌کند و به همین خاطر نگرانی‌ای بابت حل این پرونده وجود ندارد.

با این حال باتوجه به حکم CAS که به فدراسیون فوتبال ایران، باشگاه استقلال و وکیل پروپئیچ ارسال شده، مدیران آبی‌های پایتخت با تعللی که در پرداخت مطالبات بازیکن اسبق کرواتشان انجام دادند، منجر به محرومیت استقلال از دو پنجره نقل و انتقالاتی شدند. در حکم CAS به صورت کاملاً واضحی اعلام شده که استقلال در صورتی که نتواند در مهلت ۶۰ روزه تعیین شده از سوی فیفا، طلب پروپئیچ را پرداخت کند، از دو پنجره نقل‌وانتقالاتی محروم خواهد شد.

در ماده ۴ حکم CAS آمده است: اگر مبلغ بدهی به طلبکار پرداخت نشود و رسید آن برای کمیته انضباطی فیفا و فدراسیون فوتبال ایران تا زمان معین شده (۶۰ روز بعد از ابلاغ این حکم یعنی ۲۶ اردیبهشت) مشخص نشود، محرومیت از جذب بازیکن جدید چه ایرانی و چه خارجی برای دو پنجره نقل و انتقالات اعمال می‌شود که این محرومیت از روز اول پنجره نقل و انتقالات بعدی اعمال می‌شود. در صورتی که تاریخ این مهلت به پایان برسد محرومیت از جذب بازیکن در سطح داخلی و بین‌المللی از طرف فدراسیون فوتبال ایران و فیفا اعمال می‌شود، بدون تصمیم رسمی دیگر یا ابلاغ دیگری از طرف کمیته انضباطی فیفا یا دبیرکل آن. این محرومیت شامل تمام رده‌های سنی باشگاه از بزرگسالان تا نونهالان می‌شود.

همچنین در ماده ۵ و ۶ آمده است: اگر باشگاه بدهکار (استقلال) همچنان نتواند بدهی‌اش را به طلبکار پرداخت کند دو پنجره نقل‌و انتقالاتی دیگر محروم می‌شود و در صورت دوباره در پرداخت بدهی‌اش قسور کند به یک دسته پایین‌تر سقوط کند.

در ادامه در بند ۷ اعلام شده است: فدراسیون فوتبال ایران موظف است که این محرومیت را به اطلاع فیفا برساند که محرومیت از جذب بازیکن به صورت کامل اجرا شده است. در غیر این صورت فیفا می‌تواند محرومیت‌های لازم علیه کشور ایران را لحاظ کند که منجر به تعلیق و حذف از رقابت‌های فیفا شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: استقلال تهران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار