کد خبر: ۷۶۳۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷ 17 July 2019
واردکنندگان بهانه‌ای برای حذف ارزش افزوده چای و برنج بوده اند/افزایش تعرفه واردات و ارز حذف‌شده به صنعت چای اختصاص داده شود
تابناک / نیکفر لازمه پیشرفت در حوزه چای را حذف ارز دولتی به تولید چای در کشور دانست و افزود: اگر افزایش تعرفه واردات و ارز حذف‌شده را به امر تولید و صنعت چای اختصاص دهیم بسیار برای چای‌کاران و کارخانه‌داران مؤثر است.

به نقل از فارس،ذبیح‌الله نیکفر در نشست با فعالان حوزه چای در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه باید مشکل تولیدکننده و مصرف‌کنندگان حل شود، اظهار کرد: مردم برای زندگی نیاز به آرامش دارند و‌ مهم‌ترین مسأله برای ایجاد آرامش حمایت از مصرف‌کننده و‌ تولیدکنندگان است که اگر این امر انجام شود، اشتغال پایدار در منطقه ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به حذف ارزش‌افزوده برای چای و برنج گفت: یکی از اقدامات دولت حذف ارزش‌افزوده برای چای و برنج بوده ولی این کار برای تولیدکنندگان انجام‌شده و واردکنندگان بهانه‌ای برای حذف ارزش افزوده بوده‌اند لذا امیدوارم به این امر توجه ویژه‌ای شود.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم استمرار حذف ارز دولتی در حوزه چای تصریح کرد: از زمانی که دولت با اقدام خود ارز 4200 تومانی را حذف کرد رقابت در بین چای‌کاران افزایش پیداکرده ولی لازمه استمرار این کار ادامه این اقدام است زیرا در غیر این صورت سرمایه چای‌کاران از بین می‌رود.

نیکفر لازمه پیشرفت در حوزه چای را حذف ارز دولتی به تولید چای در کشور دانست و افزود: اگر افزایش تعرفه واردات و ارز حذف‌شده را به امر تولید و صنعت چای اختصاص دهیم بسیار برای چای‌کاران و کارخانه‌داران مؤثر است.

وی با اذعان به اینکه چای به‌راحتی نمی‌تواند وارد کشور شود، بیان کرد: چای به دلایل مختلف ازجمله میزان وزن خود نمی‌تواند به‌راحتی وارد کشور شود لذا برای جلوگیری از انجام این کار دولت باید خوب عمل کرده و راه‌حل کلی در این زمینه اندیشیده شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نبود آمار سرانه مصرف چای در کشور گفت: اگر سعی داریم در حوزه چای برنامه‌ریزی به‌خوبی انجام‌شده و دلالان نتوانند به‌راحتی واردات کنند باید سرانه مصرف چای را در کشور تعریف کرد زیرا در غیر این صورت چای‌کار از بین می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار