رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت:گره خودن مناطق آزاد ماکو و ارس از طریق منطقه حفاظت شده مراکان می‌تواند تحولی در گردشگری ایجاد کند.
کد خبر: ۷۶۳۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷ 17 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی بهروز عمرانی رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در دومین روز از هجدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان‌های مناطق آزاد کشور در ماکو با اشاره به آثار و بنا‌های تاریخی منحصربفرد در مناطق آزاد ماکو و ارس گفت: منطقه حفاظت شده مراکان می‌تواند حلقه اتصال تاریخی و گردشگری بین منطقه آزاد ماکو و ارس شود که منجر به تحولی در صنعت گردشگری شود. 

بهروز عمرانی افزود: منطقه آزاد ارس در خصوص مرمت اثآر تاریخی بخصوص کلیسای سنت استپانوس اقدام پژوهشی و خوبی داشته است. 

وی با اشاره به ضرورت احیای اصالت، هنر‌های سنتی و صنایع دستی در مناطق آزاد تصریح کرد: راه حفظ بقاء هنر‌های سنتی، کاربردی کردن آنهاست.

عمرانی با اشاره به مراسم ملی زیارت تائودوس در قره کلیسا افزود: این فرصت خوبی بود که می‌توانستیم از ظرفیت‌های گردشگران دینی و آئینی نیز استفاده شود. 

این مقام مسئول مناطق آزاد را فرصتی برای رونق و توسعه گردشگری در کشور دانست و اظهار داشت: قوانین حاکم بر این مناطق با تکیه بر جذب گردشگر می‌تواند منجر به شکوفایی اقتصادی شود که لازم است در این زمینه تفاهم نامه‌ای بین مناطق آزاد و میراث فرهنگی منعقد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار