کد خبر: ۷۶۳۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴ 17 July 2019
 

روز کوروش

 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از بررسی موضوع نامگذاری روز کوروش در وزارت کشور خبر داد.

به نقل از ستاره ها به نقل از خبرگزاری ایسنا؛ بهرام پارسایی با اشاره به طرح سوال خود و عبدالکریم حسین زاده از وزیر ارشاد در رابطه با نامگذاری روزی در تقویم به نام روز کوروش، گفت: سوال در هفته قبل از تعطیلات مجلس در دستور کار مجلس قرار گرفت، اما فعلاً به مدت یک ماه متوقف شده چرا که وزارت ارشاد قول پیگیری جدی‌تر موضوع سوال را داده و همین طور موضوع از طرف دولت به وزارت کشور ارجاع داده شده است.
وی افزود: البته این موضوع باید قاعدتاً به وزارت ارشاد ارجاع می‌شد اما به هر حال به وزارت کشور ارجاع شده و این وزارتخانه با درایت آن را به بخش اجتماعی برای رسیدگی فرستاده و قرار است جلسات تخصصی بین وزارت کشور و وزارت ارشاد برگزار شود و من هم در این جلسات حضور پیدا می‌کنم تا به جمع بندی مشخصی در این باره برسیم.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: من این درایت را در وزارت کشور تحسین می‌کنم که به جای امنیتی کردن مسئله، با راهبردهای اجتماعی به آن نگاه می کند.
پارسایی با ابراز امیدواری نسبت به حل و فصل این موضوع، یادآور شد: نامگذاری روزی به نام روز کوروش برای اینکه فرصت استثنایی برای جذب گردشگر و موجب انسجام ملی است می‌تواند منجر به تقویت احساس غرور و هویت ملی شود که مورد تأیید همه دلسوزان کشور است و برای استقلال کشور نیز مورد نیاز است.
وی اضافه کرد: نظر ما این بود که چند کارشناس و تاریخ‌دان روزی که تناسبی با کوروش داشته باشد را به نام او نامگذاری کنند. البته روز ۷ آبان بین مردم جا افتاده و با انتخاب این روز می توان کسانی که می‌خواهند از نارضایتی های اجتماعی بهره برداری کنند را خلع سلاح کرد، مدیریت آن نیز کار پیچیده ای نیست.
نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به برگزاری مراسم روز حافظ و سعدی در شیراز یادآور شد: اگر همین نامگذاری نیز صورت نمی‌گرفت می توانست مشکلاتی را ایجاد کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار