کد خبر: ۷۶۳۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰ 17 July 2019

تابناک / نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس با بیان اینکه امروز برای رفع بسیاری از چالش‌ها در استان گیلان و ساماندهی امور آن به مدیرانی میدانی نیازمندیم گفت: مدیریت آبفار گیلان انتظارات مردم این استان را برآورده نکرده است.

 
شرکت آب و فاضلاب روستایی به انتظارات مردم گیلان پاسخ نداد

محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، مهم‌ترین مؤلفه برای رفع مشکلات و ساماندهی امور در استان گیلان را وجود مدیران میدانی عنوان کرد و اظهار داشت: مدیریت شرکت آبفار گیلان تاکنون نتوانسته انتظارات مردم این استان را مشخصاً در مناطق و شهرستان‌های شرقی آن برآورده سازد.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس یکی از ایرادات وارده و مسئله‌ای که باعث شد وی طرح سئوال از وزیر نیرو را مورد پیگیری قرار دهد را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: مشکلات حوزه آب شرب روستایی گیلان از چالش‌هایی است که بنده بارها و بارها برای اصلاح روند آن به دولت و وزرای مربوطه تذکر داده‌ام.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس وجود مشکلات فراوان در حوزه آب شرب روستایی در آستانه‌اشرفیه و شهرهای شرقی گیلان را مورد اشاره قرار داد و گفت: پذیرفتنی نیست در گیلانی که با کندن یک متر از زمین آن به آب می‌رسیم مردم روستاهای آن از نعمت برخورداری آب شرب سالم و بهداشتی محروم باشند.

بیشتر بخوانید
  • 23000 هکتار از اراضی شالیزاری گیلان دچار ورس و خوابیدگی شد

  • گیلان| سد شفارود تا پایان سال 1400 به بهره‌برداری می‌رسد

  • دلیل فروش زمین‌های کشاورزی به غیر گیلانی‌ها چیست؟

قربانی وجود برخی ایرادات در زیرساخت‌ها، عدم تأمین منابع اعتباری و یا فرسودگی لوله‌ها و خطوط انتقال آب را از جمله مشکلات پیش‌روی گیلان خواند و افزود: حتی اگر تمام موارد بالا را بتوانیم به‌عنوان مهم‌ترین دلایل وجود نقص در حوزه آب شرب روستایی گیلان قبول کرده و بپذیریم بنده یک ایراد دیگر نیز به این مجموعه دارم.

وی با تأکید بر اینکه مدیران حال حاضر حوزه شرکت آب روستایی استان گیلان بسیار پاکدست هستند اظهار داشت: وجود این روحیه مثبت در مسئولان ذیربط برای بنده و آحاد مردم ولایتمدار گیلان بسیار قابل ستایش و قابل احترام است اما ما برای حل چالش‌های این استان در کنار این خصیصه ارزشمند به مدیران میدانی نیز نیاز داریم.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس از وجود بزرگ‌ترین سایت آب شرب روستایی استان موسوم به سایت شهید خوش‌سیرت در این حوزه سخن گفت و ابراز داشت: اجرای پروژه‌های آب روستایی به روش BOT با استفاده از ظرفیت‌ بخش خصوصی مسئله‌ای است که سال گذشته برای نخستین بار در این شهرستان شاهد وقوع آن بودیم.

وی پیگیری برای ارتقاء زیرساخت‌های شهرستان آستانه‌اشرفیه در حوزه‌های مختلف را از اولویت‌های کاری خود خواند و اظهار داشت: در حوزه گاز رسانی و راه آسفالته روستایی در سه سال اخیر حضور بنده، اتفاقات بسیار خوبی در آستانه‌اشرفیه افتاده است و شاخص‌های شهرستان ارتقاء چشمگیری داشته‌اند.

قربانی معرفی آستانه‌اشرفیه به عنوان دومین شهرستان سبز استان گیلان در حوزه گاز رسانی را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در حوزه شاخص‌های راه دسترسی به غیر از مناطقی که داخل بافت روستایی هستند نیز هم‌اینک بالغ بر 76 درصد از روستاهای شهرستان آستانه‌اشرفیه از راه آسفالته مناسب برخوردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار