سخنگوی دفتر نمایندگی دایم ایران در سازمان ملل فضاسازی‌های رسانه‌های غربی درباره آمادگی ایران برای گفت‌وگو در خصوص برنامه موشکی را تکذیب کرد.
کد خبر: ۷۶۳۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱ 17 July 2019

 

تابناک / علیرضا میریوسفی، سخنگوی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل فضاسازی‌های رسانه‌های غربی درباره آمادگی ایران برای گفت‌وگو در خصوص برنامه موشکی را تکذیب و تأکید کرد برنامه موشکی ایران «تحت هیچ شرایطی و با هیچ کشوری» قابل مذاکره نیست. 

پیش از این «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای با «شبکه ان‌بی‌سی‌نیوز» گفته بود: «اگر آمریکا می‌خواهد درباره موشک‌[های ایران] گفت‌وگو کند باید فروش سلاح از جمله موشک به دولت‌های منطقه را متوقف کند.»

خبرگزاری آسوشیتدپرس اظهارات ظریف را اینطور پوشش داد: «وزیر خارجه ایران می‌‌گوید گفت‌وگو بر سر برنامه موشکی با آمریکا امکان‌پذیر است.» «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکاهم امروز در ادعایی مضحک مدعی شد که ایرانی‌ها برای اولین بار برای گفت‌وگو درباره برنامه موشکی خودشان ابراز آمادگی کرده‌اند. 

علیرضا میریوسفی در توئیتر این تفاسیر از سخنان وزیر خارجه ایران را رد کرده است. او نوشت: «تفسیری که آسوشیتد پرس از مصاحبه دکتر ظریف با ان بی سی نیوز درباره آمادگی مذاکره درباره برنامه شکی ایران نموده بطور کامل اشتباه است. این جمله که " اگر ایالات متحده می خواهد درباره موشک صحبت کند، باید فروش انواع سلاح به کشورهای منطقهشامل فروش موشک را متوقف کند"، به هیچ عنوان به این معنی نیست که ایران مایل است درباره برخی جنبه های توان موشکی خود مذاکره کند. توان موشکی ایران بطور مطلق و تحت هرشرایطی قابل مذاکره با هیچ شخص یا کشوری نیست.»

وی ادامه داد: «مطمئن هستیم که خبرنگاران  آسوشیتدپرس به اندازه کافی با زبان محاوره ای انگلیسی در این مصاحبه آشنا باشند و می دانند که چگونه منظور گوینده را در یک مصاحبه چالشی بطور صحیح از متن استخراج کنند.استخراج یک تفسیر نادرست از یک متن و قرار دادن آن در یک سرخط خبری یقینا موضوع است که از ارزش و اعتماد یک رسانه معتبر نزد افکار عمومی می کاهد".»

منبع: فارس
برچسب ها: برجام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار