مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: بطور متوسط روزانه بیش از 10 میلیارد تومان تعهدات بیمه ای در گیلان از سوی تامین اجتماعی پرداخت می شود.
کد خبر: ۷۶۳۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸ 16 July 2019

تابناک / جمیل حق پرست با اشاره به اینکه تامین اجتماعی به مثابه ابزار توزیع مجدد درآمدها، بستر و زمینه ساز و برقراری عدالت تلقی می شود گفت: از این سازمان به عنوان الگویی متوازن برای بالندگی و شکوفایی جامعه، امنیت دهنده به محیط کار و ضامن آرامش نیروهای مولد کشور و خانواده یاد می شود.

وی با بیان اینکه در سال 97 بیش از 3 هزار و 200 میلیارد تومان انواع تعهدات توسط تامین اجتماعی استان گیلان ارائه شده است افزود: 2 هزار و 350 میلیارد تومان از تعهدات گیلان بابت پرداخت مستمری های بازنشستگی و ازکار افتادگی و بازماندگان بوده است.

وی در ادامه به نرخ و حق بیمه های مشاغل آزاد پرداخت و گفت: صاحبان کلیه مشاغلی که در چارچوب بیمه اجباری نمی توانند تحت پوشش بیمه قرار گیرند، مشمول مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد شناخته می شوند و پذیرش درخواست و انعقاد قرارداد با متقاضیان بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد بر اساس اظهارات متقاضی صورت می گیرد.

حق پرست ادامه داد: حداکثر سن برای پذیرش درخواست برای مردان و زنان 50سال تمام در زمان ارائه تقاضا است و همچنین کلیه متقاضیانی که دارای 10 سال سابقه حق بیمه باشند، بدون رعایت شرایط سنی تقاضای آن ها پذیرفته می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان افزود: در حال حاظر تعداد85 هزار و 757 بازنشسته، 683 ازکارافتاده و 33هزار و 495 بازمانده، جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان را تشکیل می‌دهند.

  حق پرست اجرای طرح پرونده الکترونیکی و خدمات غیرحضوری را دو اقدام شاخص در حال اجرا عنوان داشت و در ادامه از راه اندازی دو کارگزاری جدید در روزهای اخیر در شهرهای رودسر و لنگرود خبر داد. 

مدیرکل تامین اجتماعی با بیان اینکه بیش از 127 هزار مستمری بگیر و افزون بر 418 هزار بیمه شده به اتفاق افراد تبعی خود تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان هستند افزود: بطور متوسط روزانه بیش از 10 میلیارد تومان تعهدات در گیلان از سوی تامین اجتماعی پرداخت می شود.

وی پیگیری مطالبات سازمان از دولت را اصلی ترین بحث در این حوزه برشمرده و افزود: تامین هزینه تعهداتی روزانه 10 میلیارد تومان در گیلان و حجم وسیعتر آن در کشور کاری بسیار سخت و دشوار در شرایط اقتصادی کنونی است.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان مطالبات سازمان از دولت را بعنوان قسمتی از حق بیمه آنها حق کارگر و غیرقابل بخشش دانست.

منبع: ایسنا
برچسب ها: تامین اجتماعی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار