معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با اشاره به وجود ۴ هزار کودک کار و خیابانی در تهران گفت: ۸۰ درصد این کودکان از اتباع کشورهای دیگر هستند.
کد خبر: ۷۶۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶ 15 July 2019

به گزارش تابناک تهران، شکرالله حسن‌بیگی امروز در حاشیه جلسه شورای اجتماعی در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات این جلسه اظهار داشت: این جلسه پیرو جلسه هفته گذشته که مصوب شده بود دستگاه‌های اجرایی از جمله بهزیستی و شهرداری در مورد ساماندهی کودکان کار و خیابان اقدام کنند برگزار شد.

وی بیان کرد: برخی دستگاه‌ها در برخورد با موضوع مشکلاتی دارند که سبب کُندی روند ساماندهی کودکان کار شده است از این‌رو این جلسه برای پیگیری مصوبات جلسه پیش برگزار شد تا این روند بهبود پیدا کند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران افزود: یکی از مشکلات در ساماندهی کودکان کار کمبود پزشک برای مراقبت‌های پزشکی از آن‌ها بود که مقرر شد دانشگاه با همکاری دو پزشک مستقر در این روند مشارکت داشته باشد ضمن اینکه با اورژانس نیز هماهنگی‌های لازم  انجام شده که اگر نیاز به ارائه خدمت بود حضور پیدا کنند.

حسن‌بیگی در ادامه با اشاره به لزوم حضور نیروی انتظامی جهت ساماندهی نیروی کار گفت: نیروی انتظامی فقط در مراکز غربالگری حضور دارد که باید همراه با اکیپ حضور پیدا کند و نیروی انتظامی نیز قول داده این مشکل تا پایان امروز برطرف شود که اگر موضوع مرتفع نشود موضوع فردا در شورای تأمین مطرح می‌شود.

وی سپس تصریح کرد: در مراکز بهاران منطقه 8 و 5 طبق بازرسی مدیرکل اجتماعی کمبودهایی وجود دارد که شهرداری قول داده تا پایان هفته این کمبودها را برطرف کند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: 10 هزار کودک کار و خیابانی در کل کشور وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود حدود 4 هزار کودک کار و خیابانی در تهران باشند که با ساماندهی اخیر مشخص شد 80 درصد آن‌ها از اتباع کشورهای دیگر هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار