زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه سهم بسزایی در پیشبرد اهداف توسعه ای دارند که باید توانایی های آنان را همپای مردان در پست های مدیریتی برای برنامه ریزی هرچه بیشتر در این زمینه مورد توجه قرار داد.
کد خبر: ۷۶۲۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲ 15 July 2019

با توجه به اینکه توانمندسازی زنان و مشارکت آنان بر پایه برابری با مردان در همه زمینه‌ها از جمله در فرآیند تصمیم‌گیری و مدیریت جامعه یکی از پیش نیازهای توسعه پایدار می‌باشد لذا این مهم مورد توجه دولت تدبیر و امید قرار گرفته است.
کسب هویت مستقل و بهبود وضعیت رشد اجتماعی به واسطه قرار گرفتن زنان در پست های مدیریتی به دلیل آگاهی از نیازهای نیمی از جمعیت جامعه می تواند تاثیرات بسزایی در نهاد خانواده و در نهایت جامعه داشته باشد.
براین اساس با حضور مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده این مهم در نشستی با عنوان «دولت زنان» در استان البرز مورد بررسی قرار گرفت.
ضرورت توجه به بحث شایسته سالاری در انتصاب ها، عدم آگاهی بانوان از حق و حقوق خود، ضعف بسترهای اقتصادی در استفاده از توانمندیهای بانوان، تخریب بانوان دارای پست های مدیریتی، عدم حضور زنان استان البرز در عرصه مدیریت شهری، ضرورت توجه به تعطیلی پنجشنبه ها برای زنان شاغل با هدف رسیدگی بیشتر به بنیان خانواده، توسعه سمن های تخصصی در حوزه زن و خانواده از جمله مباحث مطروحه از سوی زنان شاغل و مدیران حاضر دراین نشست بود.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری البرز در این نشست گفت: دولت زنان شامل بانوانی است که ازسطح کارشناس مسئول بالاتر بوده که با نگاه ویژه استاندارالبرز امروز شاهد افزایش حضور زنان البرزی در عرصه های مدیریتی هستیم.
مریم اسماعیلی فرد افزود: در دولت دوازدهم توجه ویژه ای به زنان شد و با تاکید به تحقق سهم ۳۰ درصدی زنان در عرصه های مدیریتی می توان به این مهم دست یافت.
وی اظهارداشت: یکی از تدابیر ویژه در دولت دوازدهم اقدامات تدریجی و با تدبیر است که با این روند تدریجی شاهد انتصاب بانوان در چهار پست معاون مدیرکل در استانداری البرز، ۲ معاون فرماندار، پنج مدیرکل و بیش از ۳۰۰ مدیر پایه در سطح استان هستیم.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری البرز گفت: به دنبال حرکت سریع در این بخش نیستیم اما با حرکت تدریجی توام با تدبیر توانسته ایم دستاوردهای مثبتی را برای جامعه هدف استان البرز به ارمغان آوریم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از معاونان سیاسی فرمانداری در استان البرز از بانوان است که این امر حاکی از همراهی هرچه بیشتر دولت در این استان برای تحقق سهم ۳۰ درصدی زنان در پست های مدیریتی بوده است.

برچسب ها: زنان ، انتصاب ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار