چند خبر از آستارا در هفته ای که گذشت؛
تابناک / در این گزارش می خواهیم مروری داشته باشیم به مهم ترین خبرهای شهرستان مرزی آستارا و برخی از اظهارات ولی داداشی, نماینده مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی در هفته ای که گذشت.
کد خبر: ۷۶۲۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷ 15 July 2019

تابناک / در این گزارش می خواهیم مروری داشته باشیم به مهم ترین خبرهای شهرستان مرزی آستارا و برخی از اظهارات ولی داداشی, نماینده مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی در هفته ای که گذشت.

 

 

عزل و نصب غیرمنطقی در علوم پزشکی گیلان توسط مافیای سلامت در غیاب استاندار / دکتر رشاد قول داد مشکل تردد مرزنشینان آستارا را پیگیری کند / برخی از دولتمردان که مسؤولیت دارند یا کاربلد نیستند که ناکارآمدند و یا مطامعی دارند که کارها را قفل می‌کنند / وزارت خارجه ایران احیای گذر مرزی را پیگیری نمی‌کند

 


عزل و نصب غیرمنطقی در علوم پزشکی گیلان توسط مافیای سلامت در غیاب استاندار

 

تابناک / نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر پرهیز از انتصابات سیاسی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان از به راه افتادن مافیا در حوزه سلامت ابراز نگرانی کرد.

ولی داداشی در گفت‌وگویی با اشاره به جایگاه سلامت در جامعه اظهار کرد: حوزه بهداشت و درمان یکی از حساس‌ترین عرصه خدمت به مردم است و باید مسؤولین این رده آموزشی، بهداشتی و درمانی متخصص و متعهد باشند.

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان باید به‌صورت صادقانه و فعالانه خدمت کرد، افزود: حوزه بهداشت و درمان مستقیماً با حیات مردم در ارتباط است و باید در این زمینه علیرغم تخصص و تعهد زیرساخت‌های آموزشی و درمانی برای مردم در تمامی مناطق به‌صورت عادلانه توزیع شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییرات مدیریتی در ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: دانشگاه علوم پزشکی عرصه‌ای کاملاً تخصصی است و انتصابات در این دانشگاه نباید سیاسی باشد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس با ابراز نگرانی از به راه افتادن مافیا در حوزه سلامت خاطرنشان کرد: برخی از افراد با انتصابات سیاسی در تلاش هستند تا مافیای سلامت را در حوزه بهداشت و درمان به راه انداخته و سلامت جامعه را با مخاطرات جدی روبرو کنند.

داداشی با انتقاد از نصب و عزل‌ها در استان در غیاب استاندار خاطرنشان کرد: استاندار سکان‌دار دستگاه‌های اجرایی در استان است و هر عزل و نصبی باید با مشورت وی انجام شود و این در حالی است که گیلان هنوز استاندار ندارد و این نوع عزل و نصب‌ غیرمنطقی است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به نگرانی اعضای مجمع نسبت به عزل و نصب سیاسی در سطح دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: طی ارتباطی که با معاون پارلمانی وزیر بهداشت داشتم، موضوع انتصاب ریاست جدید در دانشگاه علوم پزشکی را تشریح کرده و خواستار توجه و رسیدگی وزارت بهداشت نسبت به موضوع شده‌ام.

 

بررسی مشکل تردد مرزنشینان

 

ولی داداشی عضو کمیسیون اصل 90 خانه ملت گفت : برای حل مشکل تردد مرزنشینان با مقامات جمهوری آذربایجان مذاکره کردم .

مذاکرات نماینده آستارا با مقامات جمهوری آذربایجانعضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی امروز به خبرنگار اعزامی از آستارا به جمهوری آذربایجان گفت: برای رایزنی و مذاکره با مقامات جمهوری آذربایجان در خصوص تردد مرزنشینان به شهر باکو سفر کرده ام.


ولی داداشی با بیان اینکه در این سفر با دکتر رشاد نماینده آستارای جمهوری آذربایجان در مجلس ملی این کشور مذاکره کردم افزود: ایشان قول دادند حل مشکل تردد مرزنشینان را پیگیری کند.


وی گفت: یکی از بسته های پیشنهادی این است که گذر 45 کیلومتر مطرح نشود ، بلکه گذر آستارا – آستارا مطرح شود و همچنین گذر مرز برای مرزنشینان آستارای ایران به سراسر جمهوری آذربایجان باشد که مورد استقبال اینجانب هم قرار گرفت.


نماینده آستارا در خانه ملت در پایان گفت: حل مشکل تردد مرزنشینان به همت و پیگیری مسئولان وزارت خارجه و اعضای کمیسیون سیاست خارجه و امنیت ملی نیازمند است.

 

ولی داداشی امروز در جمع خبرنگاران از سفرش به جمهوری آذربایجان با هدف حل مشکل تردد مرزنشینان کشورمان در خط مرزی آستارا و ادامه این مذاکرات در روزهای آینده خبر داد و اظهار داشت: دو کشور برای حذف ویزا در خط مرزی آستارا برنامه‌ای مشترک و زمانبندی شده تدوین می‌کنند.

نماینده مردم آستارا در مجلس از حضور خود به عنوان نماینده کشورمان جهت تعیین تکلیف حذف ویزا در گذر مرزی آستارا که مذاکرات آن در جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود سخن گفت و افزود: بنده برای سومین دفعه است که به نمایندگی از کشورمان و جهت پیگیری مشکلات مرزنشینان آستارایی به کشور جمهوری آذربایجان سفر می‌کنم.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه در گذشته مرزنشینان آستارایی تا شعاع ۴۵ کیلومتری می‌توانستند بدون ویزا وارد خاک کشور جمهوری آذربایجان شوند عنوان کرد: این مزایا بین اتباع دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران تا مدتی مشترک بود و اتباع دو کشور به راحتی از مزایای آن استفاده می‌کردند.

داداشی اقدام کشورمان در حذف ویزا جهت تردد آزاد اتباع آذربایجانی به داخل خاک ایران را مورد اشاره قرار داد و گفت: با این اقدام، اتباع جمهوری آذربایجان عملاً می‌توانند تا هرکجای از کشورمان بدون ویزا سفر کنند از طرفی آنان نیز در راستای اقدام مشترک و حذف ویزا برای اتباع ایرانی به صورت شفاهی وعده‌هایی را ارائه دادند.

وی طرح برخی موضوعات و مسائل از طرف مقامات جمهوری آذربایجان در پاسخ به اینکه چرا و به چه دلیل ویزای تردد برای اتباع ایرانی برداشته نمی‌شود را برشمرد و تصریح کرد: عدم گنجایش این کشور برای میزبانی از مسافران ایرانی مهم‌ترین علتی است که مقامات آذربایجانی از تصمیم خود برای عدم حذف ویزا ارائه می‌دهند.

نماینده مردم آستارا در مجلس با اشاره به اینکه وی رایزنی‌های بسیار گسترده‌ای را با وزیر امور خارجه کشورمان برای حذف ویزا تردد در مرز آستارا انجام داده است ابراز داشت: وزارت خارجه پیگیر این موضوع است اما عملاً کوتاهی می‌کند به همین علت رئیس مجلس مأموریت حل این مشکل به وجود آمده بین دو کشور را به بنده محول کرد.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از دیدار و گفت‌وگوهای دو طرفه خود و نماینده مردم آستارا کشور جمهوری آذربایجان در باکو خبر داد و اظهار داشت: در جلسه‌ای که با رشاد نماینده مردم شهرستان مرزی بندر آستارا در جمهوری آذربایجان داشتم پیرامون حذف ویزا برای مرزنشینان شهرستان آستارا گفتگوهای بسیار سازنده‌ای شکل‌ گرفت.

داداشی با تأکید بر اینکه برای پیگیری این موضوع از طرف دولت و مجلس هر دو کشور برنامه‌ای مشخص و زمان‌بندی شده تعیین شده است عنوان کرد: در خلال مذاکداتی که تاکنون انجام شده قرار است در چند ماه آینده چندین برنامه و بسته پیشنهادی بین دو کشور برای حل مشکل تردد اتباع ایرانی از گذر مرزی آستارا مطرح شود.

وی ادامه مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با مقامات جمهوری آذربایجان بر اساس بسته‌های پیشنهادی در ماه‌های آتی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در صورت نتیجه‌بخش بودن گفت‌وگوها و رایزنی‌های دو طرفه، مرزنشینان آستارایی و اتباع ایرانی می‌توانند بدون اعلام شعاع و محدودیت در تردد وارد خاک جمهوری آذربایجان شوند.

نماینده مردم آستارا در مجلس وجود مشترکات قومی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و تعاملات اقتصادی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را متذکر شد و گفت: حذف ویزا و امکان تردد در گذر مرزی از مهم‌ترین خواسته‌ها و مطالبات مردم شهرستان آستارا است که امیدوارم به زودی این امر تحقق پیدا کند.

 

برخی از دولتمردان که مسؤولیت دارند یا کاربلد نیستند که ناکارآمدند و یا مطامعی دارند که کارها را قفل می‌کنند

 

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی پویایی اقتصادی در کشور را علیرغم دانش‌بنیان شدن شرکت‌ها، دلسوزی و کارآمدی مدیریت در سطوح مختلف دانست.

 

پویایی اقتصاد با کارآمدی و دلسوزی مدیران ممکن است

ولی داداشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت پس از بررسی اقدامات دولت در حوزه اقتصادی و ایجاد اشتغال اظهار کرد: دولت به معنای دقیق کلمه فشل است و من در این دولت عرق و تعصبی نسبت به ایجاد اشتغال نمی‌بینم.

وی با بیان اینکه برخی از افراد در مجموعه دولت ناکارآمد هستند، افزود: برخی از دولتمردان که مسؤولیت دارند یا کاربلد نیستند که ناکارآمدند و یا مطامعی دارند که کارها را قفل می‌کنند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی بر لزوم استفاده دولت از ظرفیت بخش خصوصی تأکید کرد و گفت: امروز اگر نتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم متضرر خواهیم شد چون دولت استخدامی ندارد و بودجه‌های دستگاه‌های اجرایی نیز بر اساس ظرفیت دستگاه بودجه‌ریزی نشده و ظرفیت ایجاد اشتغال به‌شدت کاسته شده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان بر ضرورت توجه به واگذاری امور به بخش خصوصی تأکید کرد و افزود: بخش خصوصی موجود شامل کارخانه‌ها، شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی خرد باید حفظ شوند و علاوه بر آن باید به شرکت‌های دانش‌بنیان توجه شود.

داداشی با تأکید بر اینکه اقتصاد کشور به پویایی نمی‌رسد مگر با دلسوزی و کارآمدی مدیران بیان کرد: شرکت‌ها باید به سمت دانش‌بنیان شدن حرکت کنند و این مهم جز با تغییر نگرش و بینش مدیران در سطوح مختلف ممکن نمی‌شود.

 

 

وزارت خارجه ایران احیای گذر مرزی را پیگیری نمی‌کند

 

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس با بیان اینکه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران احیای گذر مرزی را پیگیری نمی‌کند، گفت: از طرف دولت و مجلس هر دو کشور برنامه‌ای مشخص و زمان‌بندی‌شده جهت احیای گذر مرزی پیش‌بینی‌شده است.

ولی داداشی اظهار کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران ویزا را برای اتباع آذری حذف کرده بود و آن‌ها نیز در سنوات گذشته قول حذف ویزا را برای اتباع ایرانی را داده بودند که تاکنون این وعده تحقق پیدا نکرده است.

وی به دیدار خود با مقامات جمهوری آذربایجان در روزهای آینده اشاره کرد و افزود: ازآنجایی‌که وزارت امور خارجه ایران احیای گذر مرزی را پیگیری نمی‌کند، مجلس پیگیری آن را به بنده محول کرده که در نخستین روز سفر به باکو، با نماینده مردم آستارای جمهوری آذربایجان وارد مذاکره شدیم.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه در خصوص حل گذر مرزی پیش‌از‌این جلسات متعدی با نمایندگان و دولت‌مردان آذری برگزارشده، گفت: از طرف دولت و مجلس هر دو کشور، برنامه‌ای مشخص و زمان‌بندی‌شده جهت احیای گذر مرزی پیش‌بینی‌شده است.

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشترکات قومی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و اقتصادی خوبی بین ایران و جمهوری آذربایجان وجود دارد، بیان کرد: احیای گذر مرزی به توسعه سیاسی دو کشور کمک می‌کند.

 

منبع: تابناک
برچسب ها: ولی داداشی ، آستارا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار