کد خبر: ۷۶۲۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳ 15 July 2019
تابناک / نماینده مردم لاهیجان در مجلس گفت: قطعا اگر روند کنونی فعالیت دلالان و زمین خواران در عرصه های طبیعی ادامه یابد، در آینده ای نزدیک در استان های شمالی کشور، دیگر جنگل و مرتعی وجود نخواهد داشت.
 
 
ذبیح الله نیکفر

ذبیح الله نیک‌فر لیالستانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از افزایش پدیده زمین خواری در عرصه استان گیلان به ویژه منطقه لاهیجان، گفت: حفظ طبیعت استان های شمالی کشور بسیاری ضروری است و قطعا در این عرصه باید با متجاوزان به منابع طبیعی برخورد جدی شود.

 
زمین خواری

عده ای به دنبال سوء استفاده از عرصه های طبیعی منطقه لاهیجان هستند

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی عده ای به دنبال سوء استفاده از عرصه های طبیعی استان گیلان به ویژه منطقه لاهیجان هستند و این مسئله متأسفانه وضعیت منطقه را دچار دگرگونی خواهد کرد.

نقش حمایتی برخی از مدیران محلی در پرونده های زمین خواری لاهیجان

متأسفانه این احتمال وجود دارد که برخی از مدیران و مسئولان محلی نیز با زمین خواران همکاری و تعادل داشته باشند

وی با بیان اینکه متأسفانه این احتمال وجود دارد که برخی از مدیران و مسئولان محلی نیز با زمین خواران همکاری و تعادل داشته باشند، گفت: قطعا همراهی این مدیران، اقدامات زمین خواران را به نتیجه مورد نظر می رساند.

حربه دلالان؛ خرید زمین از مردم بومی و فروش چندبرابر قیمت به شهروندان غیربومی

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: یکی از مشکلات منطقه این است که دلالان، اراضی کشاورزی و مسکونی را از مردم بومی خریداری کرده و آن ها را به چندین برابر قیمت ها به مسافران غیربومی می فروشند.

وی تصریح کرد: قطعا اگر روند کنونی فعالیت دلالان و زمین خواران در عرصه های طبیعی ادامه یابد، در آینده ای نزدیک در استان های شمالی کشور، دیگر جنگل و مرتعی وجود نخواهد داشت.

تجاوز مرحله‌ای زمین‌خواران به منابع طبیعی استان گیلان

نیک‌فر گفت: در شرایط کنونی بحران زمین خواری در نقاط مختلف استان گیلان و منطقه لاهیجان به چشم می خورد، حال مهم ترین مشکل در منطقه لاهیجان این است که افراد در اطراف شهرها و روستاها اقدام به خرید اراضی کرده و سپس در مرحله دوم به اراضی منابع طبیعی و ملی تجاوز می کنند.

برخورد با زمین خواران بازدارنده نبوده است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در چند سال اخیر اقداماتی علیه زمین خواران صورت گرفته، اما برخوردها تاکنون بازدارنده نبوده است، البته به نظر من برخورد با دلالان و زمین خواران باید منطقی، دارای چارچوب و قانونی باشد./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار