کد خبر: ۷۶۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱ 15 July 2019

تابناک گیلان / عضو کمیسیون حقوقی‌ و قضایی مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کند که معاون اجرایی حوزه ریاستِ رئیس پیشین قوه قضاییه بازداشت شده است.

 

حسن نوروزی، نماینده بهارستان و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر گفت: چند روز پیش آقای طبری بازداشت شده است. او از بیان علت بازداشت خودداری کرد.

اکبر طبری در زمان ریاست آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی بر دستگاه قضا، معاونت اجرایی حوزه ریاست قوه قضاییه را بر عهده داشت.

چندی پیش علیرضا زاکانی، نماینده اصولگرای مجلس نهم، اکبر طبری را عنصر فاسدی در قوه قضاییه خواند و ادعا کرد که دو رئیس قوه را بیچاره کرده است.

محمدعلی پورمختار، نماینده اصولگرای مجلس دهم نیز پیش از این خبر داده بود که بر اساس اطلاعات او، اکبر طبری همراه صادق آملی‌لاریجانی به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته است. بعد از انتشار این گزارش در دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار جوابیه‌ای از این خبرگزاری و همچنین این دو فعال سیاسی اصولگرا انتقاد کرده و آنان را متهم به تخریب آملی‌لاریجانی کرد. همچنین در این جوابیه از اکبر طبری دفاع شده و تأکید شده بود: «برخی از اتهامات مطرح در مورد معاون اجرایی حوزه ریاست قبلاً در دادسرا بررسی شده و کذب بودن آن محرز شده بود. رئیس قوه قضاییه پیشین هم خود مستقلاً آنها را بررسی و خلاف بودن آنها برای وی محرز شده بود.» همچنین در این جوابیه حضور طبری را در مجمع تشخیص مصلحت نظام تکذیب کرده بودند.

سیدابراهیم رئیسی هفت روز پس از اینکه بر مسند ریاست قوه قضاییه نشست، طبری را برکنار و یوسف باقری را به‌جای او، به‌عنوان سرپرست معاونت اجرایی حوزه ریاست قوه قضاییه منصوب کرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرهاد صمدی نارمکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
هنوز دستگاه قضایی مون خیلی اشکال ها داره بیخودی تعریف وتمجید نکنید به خودشون غَرِّه می شن سالهاست دارم این مطلبو حتی تادفاتر مراجعات مردمی یه مراجع عظام وبه خیلی از بزرگان علماء میگم کو گوش شنوا؟ دراین فضا مجالی نیست خیلی خوب توضیح بدم حتی المقدور سعی میکنم خلاصه مختصر ومفید بگم واون اینه که درزمان خلافت مولا امیرالمؤمنین آقا امر کرده بودند که افراد فاسدی که در مسائل مالی دستگیر می شوند هر احدالناسی که باشد حتی از نزدیکان یا هر کس دیگر درهمه جا جار بزنید تا همه بفهمند یعنی به زبان خودمان رسوایش کنید وبرایش هیچ آبرویی نگذارید تابلکه درس عبرتی بشود برای بقیه؛امّااگرمفسدی رادستگیر کردید به جرم غیر از مسائل مالی مثل مسائل اخلاقی ومسائل عقیدتی و.......علی الخصوص مسائل اخلاقی وعقیدتی،
جار نزنید،لزومی ندارد که همگان به جرمش آگاه شوند چه بسا برخی دراین مورد خطایشان سهوی بوده ؛آقاتأکید میکردند که مجازات بشوند ولی آبرویشان محفوظ بماند شاید از کرده ی خودشان پشیمان شده و دردرگاه الهی استغفار کنند درحالی که از اول انقلاب دراین مملکت به اصطلاح انقلابی مجازات ها بر عکس بوده درهمه دولتها ؛مجرمین غیر مالی آبرو وحیثیّت برایشان نمیزاشتند اما خودتان بارها شاهد بوده اید مفسدین مالی ،حتی از نوشتن وبکاربردن اسمشان هم درجراید وهمه ی رسانه ها وپایگاه های خبری دریغ می کردند رهبران ومراجع ما بی رودرواسی بگم اگر نام حکومت را اسلامی گذاشته اند ،،،،،،خیالی نیست ؛بنی امیه وبنی عباس هم نام حکومت شان رااسلامی گذاسته بودند آنان که هیچ وهابیّت هم مدَّعی یه حاکمیّت اسلامی است لااقل مدَّعی نباشند که

الگوی ما علی ابن ابیطالب وحکومت عدل علی (ع) است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار