تابناک / هر چه که هست انتخابات مجلس یازدهم نزدیک است و عباسی رقیب قدرتمندی همچون رهبری املشی را در مقابل خود می بیند. این بار اما نه خبر از کارت هدیه های مرتضوی است و نه نشان از استخدام های غیرقانونی در تامین اجتماعی!
کد خبر: ۷۶۲۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵ 15 July 2019

تابناک / هر چه که هست انتخابات مجلس یازدهم نزدیک است و عباسی رقیب قدرتمندی همچون رهبری املشی را در مقابل خود می بیند. این بار اما نه خبر از کارت هدیه های مرتضوی است و نه نشان از استخدام های غیرقانونی در تامین اجتماعی!

 

بدون کارت هدیه و استخدام های شائبه دار در تامین اجتماعی؛ عباسی در رقابتی جوانمردانه با رهبری املشی! + اسناد

 

خزر نوشت: اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی را می توان یکی از نمایندگان نام آشنای گیلان به حساب آورد. نماینده ای که وزارت دولت احمدی نژاد را می توان نقطه عطفی در کارنامه کاری اش به حساب آورد. دوران نمایندگی اش در مجلس دهم را هم اگرچه می توان به صورت کلی، ایامی به دور از حاشیه تصور کرد اما هر از چند گاهی اتفاقاتی با محوریت نقش او و نقل قول های از وی به گوش می رسد که عباسی را از لا به لای خبرهای همیشگی رسانه ها، تا تیتر اول آن ها هم بالا می کشد.

برای عباسی رقابتش با محمدمهدی رهبری املشی رقابتی جدی است چنانچه کوچکترین لغزش او می تواند منجر به پیروزی رهبری در انتخابات مجلس یازدهم شود. پیشینه تاریخی این رقابت هم در نوع خود جالب است. رهبری املشی در ادوار دوم، سوم، چهارم، پنجم و نهم نماینده مردن رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی بوده است. در مقابل عباسی هم در دوره های هفتم و هشتم نمایندگی مردم رودسر را بر عهده داشت. وی در دوره نهم و پس از نام نویسی مجدد رهبری املشی با اختلاف 3540 رای از رهبری شکست خورد و نتوانست به مجلس نهم راه پیدا کند. در مجلس دهم اما عباسی شکست خود را تنها با اختلاف 164 رای جبران کرد و توانست راهی مجلس شود. اما ریشه این موفقیت شکننده عباسی در چه بود؟

عباسی پس از شکست از رهبری املشی و بازماندن از ورود به مجلس نهم، از طرف دولت محمود احمدی نژاد، به عنوان وزیر کار و با هدف کسب رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی تعرفه شد. احمدی نژاد شخصا برای دفاع از عملکرد او در مجلس حاضر شد و اقدامات عباسی را در دوران سرپرستی اش بر وزارت کار قابل توجه ارزیابی کرد. در مقابل اما نمایندگان مخالف عباسی، وی را وابسته به جریان انحرافی قلمداد می کردند. عوض حیدرپور نماینده شهرضا، دهاقان، منظریه و گلشن در جلسه رای اعتماد به عباسی با بیان اینکه عباسی با حلقه انحرافی همکاری داشت، ارتباط او را با جریان انحرافی ارتباطی صمیمانه دانست و علی مطهری هم در مخالفت با عباسی وی را یک حامی بی‌منطق دولت احمدی نژاد در مجلس هشتم خواند!

اگرچه از نظر مطهری، معرفی عباسی به عنوان وزیر کار، مزد همین حمایت های بی چون و چرایش از دولت احمدی نژاد بود، اما عباسی چگونه از این فرصت بی نظیر برای شکست دادن رهبری املشی در مجلس دهم بهره برد؟ برای پاسخ به این سوال باید کمی به گذشته برگشت و تیتر اول رسانه ها را در افشاگری از استخدام های بی ضابطه دوباره خوانی کرد.

خبرگزاری خانه ملت، آذر ماه 92 با پرده برداری از استخدام غیرقانونی 500 نفر در سازمان تامین اجتماعی و در ایام تصدی عباسی بر وزارت کار می نویسد:

«اسناد حاکی از آن است که اسدلله عباسی سهمیه‌های استخدامی در سازمان تأمین اجتماعی را فقط بین اقوام و آشنایان خود تقسیم کرده است، در این لیست از بین 500 نفر استخدام شده؛ 120 نفر از چابکسر، 52 نفر از کلاچای، 48 نفر از رحیم آباد و 60 نفر از املش هستند. البته بین استخدام شدگان طیف وسیعی هم از استان یزد جذب شده که زادگاه سعید مرتضوی است این شکل گزینش و جذب نیرو خیلی فوری و بدون هماهنگی لازم سازمانی صورت گرفته است.

جالب توجه است که از استخدام‌های صورت گرفته که 500 نفر بودند 358 نفر تنها در 5 استان متمرکز بوده‌اند و 60 درصد از نیروهای جذب شده در همین استان‌ها متمرکز شده‌اند که به این ترتیب شاهد مشکلات کمبود نیرو در دیگر استان‌ها بودیم. علاوه‌ بر این موضوع و علی‌رغم نرخ بالای بیکاری نیروهای کارشناسی کشور قریب به 60 درصد از جذب‌شدگان تأمین اجتماعی در این استخدام 500 نفره، مدارکی کمتر از کارشناسی داشته‌اند که همین موضوع خلأهای تخصصی فراوانی در سازمان به وجود آورده است.»

 

 

با فرض صحت اسناد و ادعاها، از تمرکز استخدام های صورت گرفته توسط عباسی که در محدوده کلاچای، چابکسر، رحیم آباد و املش هستند می توان نتیجه گرفت که عباسی در زمان تقریبا کوتاه تصدی اش بر وزارت کار در دولت احمدی نژاد نگاهی تمام قد به انتخابات مجلس داشته و در تلاش بوده تا با استخدام شهروندان حوزه انتخابیه رودسر در سازمان تامین اجتماعی، برای خود حامیان پروپا قرصی در انتخابات مجلس دهم فراهم کند. البته که پیروزی اش با اختلاف تنها 164 رای نشان می دهد که این دوپینگ سیاسی تا چه اندازه به کمک عباسی آمده است چرا که آرای اکثریت این افراد استخدام شده به انضمام خانواده و دوستان و آشنایان به نام عباسی به صندوق آرا ریخته شد!

این اما تمام حواشی عباسی در مدت کوتاه تصدی اش بر وزارت کار نبود! انتشار گزارش, هیئت تحقیق وتفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تامین اجتماعی، نشان می داد اسدالله عباسی به میزان یکصد میلیارد ریال وجه و پانصد میلیون ریال کارت هدیه دریافت نموده است! در صفحه 12 این گزارش آمده است:

مبالغ پرداخت‌شده در سال ۹۱ و شش ماهه اول ۹۲
 
۱- پانصد میلیون ریال کارت هدیه اختصاصی به آقای رحیمی معاون اول وقت رئیس جمهوری (تحویل به رئیس دفتر آقای ترابی جهت مساعدت به ایتام وهزینه درمان مراجعین با اولویت بیمه شدگان تأمین اجتماعی) (تأییدیه ۹۲/۱/۲۲)
 
۲- یک میلیارد ریال به آقای عباسی، سرپرست وقت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (تأییدیه ۹۲/۱/۲۰)
 
۳- یک میلیارد به آقای شیخ‌الاسلامی معاون وقت اجتماعی رئیس جمهور (تأییدیه ۹۲/۱/۲۰)
 
۴- پانصد میلیون ریال کارت هدیه به آقای عباسی سرپرست وقت وزارتخانه (تحویلی ۹۲/۱/۸)
 
عباسی که در واکنش به این تحقیق و تفحص و در گفتگو با خبرنگار ایسنا مدعی شده بود که ریالی به وی داده نشده است و حتما در این خصوص پیگیری قضایی می کند, بعدها و در گفتگو با روزنامه ایران مدعی شد که کارت هدیه دریافتی از سعید مرتضوی را به نیازمندان داده است!, حالا اما سعید مرتضوی در زندان است و عباسی نگران انتصاب افراد مساله دار در استان!
 
 
هر چه که هست انتخابات مجلس یازدهم نزدیک است و عباسی رقیب قدرتمندی همچون رهبری املشی را در مقابل خود می بیند. این بار اما نه خبر از کارت هدیه های مرتضوی است و نه نشان از استخدام های غیرقانونی در تامین اجتماعی!
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
عباسی در انتخابات گذشته رای نیاورد بلکه توسط نهادی سیاسی و نفوذی به عنوان مهره گمارده شد هیچ کس در پاکدستی و صداقت و جوانمردی به پای رهبری نمیرسد خدا لعنت کند کسانی که اینچنین با سرنوشت مردم بازی میکنند ،
محمد
|
United States
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
باسلام
خوب پس آقای عباسی با اسناد ارايه شده آقای رهبری رو شکست داد.حداقل این موضوع رو هم اضافه میکردین که آقای رهبری با ادغام 9 کاندید انتخاباتی که با هم ادغام شدند از جمله مرحوم مهندس قهرمانی و آقای علی اکبری و آقای بادفر و چند نفر دیگه موفق به شکست آقای رهبری شدند....
9 نفر به 1 نفر
پس با توجه به خصوصیات آقای رهبری و در طرف مقابل خصوصیات پیگیرانه و پرتلاش آقای عباسی برنده انتخابات باز آقای عباسی خواهد بود.
مردم دنبال انسان پیگیر و فعال هستند و با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری آینده به جناح آقای عباسی نزدیکتر هست. پس صلاح این هست که از آقای عباسی حمایت شود.
راستین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
سلام
مردم شاید پیگیر این هستند که قانون و ضوابط در مملکت حاکم شود!!!!!
نه بی قانونی و روابط ناصواب !!!!
کجای این کار این آقای عباسی درست بوده که فقط 500 نفر را درحوزه خودش سرکار ببره !؟؟؟؟؟؟!
این انصاف ؟؟؟ این عدالت ؟ این شاسیته سالاری ؟؟؟ این ترویج رانت بازی و رانت خواری نیست ؟؟؟
پس آن جوان سیرجانی در کرمان یا آن جوان در شهر خاش در بلوچستان و یا آن جوات شهر بانه در کردستان و آن جوان روستایی رامهرمزی در خوزستان و یا آن جوان اطراف کوه های سبلان یا آن جوان بیکار در احمدآباد مستوفی در اطراف و حاشیه پایتخت جز این مملکت و این مرز و بوم نیستند ؟!!!!


تمام آن سکه ها و پولشویی ها کثیف در حوزه های دور و نزدیک شهرستان و روستا و ییلاقات ( 50 هزار تومانی تا ....) از کجا آورده شد !!!؟؟؟؟

آقای بزرگوار؛
مطمین باشید
مردم بدنبال آدم پیگیر و فعال اینچنینی نیستند!!!!!!!!!!!!!!!!!!

مردم بدنبال انسان نیکدل و پاکدامن و با صداقت و ..... هستند.

بس
از مردم هزینه نکنید هر گند کاری رو .......
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
این سیوال همیشه برام مطرح بوده ؛
که بعضی ها چقدر تشنه خدمت هستند !!!!!!؟

واقعا برای حقوق 7 میلیونی در مجلس این همه هزینه می کنند !!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چطور امکان داره برای دریافتی حدود ده میلیون تومان در ماه ( در سال 120 میلیون تومان) در چهار سال دوران خدمت صادقانه در مجلس ، حدود 500 میلیون تومان آقایایان کاندیدها و اسپانسرهایشان حاضرند بین 500 میلیون تا 1-2 میلیارد تومان هزینه کنند !!؟؟
لامصب چی داره اون تو که این ......

یاد سریال < هیولا> مهران مدیری میافتم !!!!

^شرافت^ سیری چند؟؟؟

هزینه های ناصواب برای رای های ناصواب !!!!!!!

چقدر بعضی تشنه خدمت هستند !!!!!!!!!!!!!!!!!!


واقعا شک برانگیز !!!!!!!!!!


آقای عباسی چطور ممکن به قولی 9 نفر را یک تنه شکست دهد !!!؟؟؟

اون کاندیداها از کره مریخ آمده بودند !!؟؟؟
یا اینکه دزد و جنایتکار بودند وووو ...!!!؟؟؟؟؟
یکی استاندار فقید گیلان که عملکردش قابل توجه بوده به استان و اخلاق مدار و سالم !
آن یکی نماینده چند دوره مجلس و فرماندار وقت و انسانی در حد نرمال اخلاق مدار و انسانی سالم و بدون هرگونه حریف و حدیثی طی این چند دهه !!!!

و الباقی کاندیدا ها که سه نفر بودند( قهرمانی، اکبری و رهبری و ... ) نه 9 نفر !!!

این سه نفر اگر سی نفر هم شوند بازهم حریف آقای عباسی نخواهند شد!!

آخرین بازمانده از دوران پوپولیست ها !!!!!!



بعید بذارید تو سایت ....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار