وزیر خارجه فرانسه اقدام ایران مبنی بر توقف برخی تعهدات برجامی خود را تصمیمی نادرست دانست.
کد خبر: ۷۶۲۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰ 14 July 2019

 

تابناک / ژان ایولودریان وزیر امور خارجه فرانسه درباره کاهش تعهداتبرجامی ایران ابراز نگرانی کرد.

به گزارش رویترز،  لودریان در جریان مراسم روز ملی فرانسه در پاسخ به خبرنگاران درباره تحولات منطقه غرب‌آسیا گفت: «شرایط جدی است. افزایش تنش می‌تواند به تقابل منتهی شود.»

وی افزود:« این موضوع که ایران تصمیم گرفته است که برخی از همکاری‌های خود در زمینه اشاعه هسته‌ای خودداری کند، عامل دیگری برای نگرانی است. این تصمیمی بد است و (در واقع) واکنشی بد به یک تصمیم بد دیگر مبنی بر خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایراناست.»

وزیر خارجه فرانسه در ادامه گفت: «هیچکس خواهان جنگ نیست. من متوجه شده‌ام که همه می‌گویند که نمی‌خواهند که تنش تشدید شود. نه روحانی و نه ترامپ نه دیگر سران کشورهای خلیج (فارس).  اما عناصری تشدیدکننده وجود دارند که نگران‌ کننده هستند.»

این موضع‌گیری در شرایطی است که جمهوری اسلامی ایران بعد از خروج آمریکا از برجام یک سال «صبر راهبردی» را در دستور کار قرار داد و به طرف‌های توافق هسته‌ای به ویژهکشورهای اروپایی که وعده جبران خروج آمریکا را می‌دادند مهلت داد به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای عمل کنند. 

با گذشت یک سال و محقق نشدن وعده‌های اروپا، شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه‌ای روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طرف‌های توافق هشدار داد در صورتی که ظرف ۶۰ روز به تعهدات خود در زمینه‌های نفتی و بانکی عمل نکنند ایران طبق مفاد برجام، از تعهدات خود ذیل این توافق خواهد کاست. 

منبع: فارس
برچسب ها: برجام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار