کد خبر: ۷۶۲۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲ 13 July 2019
خبرها و رویدادهای جزیره کیش در هفته ای که گذشت

کیش - آغاز جشنواره تابستانی، امضای تفاهمنامه سرمایه گذاری خارجی 100میلیون دلاری در بخش گردشگری کیش، بررسی زمینه‌های سرمایه گذاری در هندورابی،تصویت برنامه کلان ورزشی و برگزاری جشنهای هفته کرامت از مهمترین خبرها و رویدادهای سومین هفته تیر ماه در کیش بود.

همزمان با ولادت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) بیست و دومین جشنواره فرهنگی و گردشگری تابستانی کیش در آئینی گشایش یافت. در این مراسم که پنجشنبه شب با حضور گردشگران، کیشوندان، شخصیت‌های فرهنگی و مسئولان منطقه آزاد برگزار شد، ضمن گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) مهمترین سر فصل‌های برنامه‌ای این جشنواره فرهنگی گردشگری اعلام شد.

استقبال پر شور از گردشگران و مسافران هنگام ورود به پایانه مسافری فرودگاه بین المللی کیش، نور افشانی و آتش‌بازی شبانه، اجرای برنامه‌های هنری گروه‌های مطرح کشور و موسیقی اقوام در بازارها، مراکز تجاری و برخی اماکن تفریحی، جنگ‌های شادی و مراسم قرعه کشی، کنسرت‌های شاد شبانه با حضور خوانندگان محبوب کشور در تالار شهر از جمله برنامه‌هایی است که در طول ۵۰ روز برگزاری این جشنواره تابستانی در جزیره کیش اجرا می‌شود.

***

مجموعه بزرگ اقامتی، گردشگری و تفریحی با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری ترکیه در کیش ساخته می‌شود. تفاهمنامه این سرمایه گذاری روز چهارشنبه با حضور مدیرعامل منطقه آزاد کیش و مدیران یکی از شرکت‌های گردشگری ترکیه در کیش امضا شد. این مجموعه که قرار است بزودی عملیات اجرای آن شروع شود شامل یک هزار اتاق، مجهز به پیشرفته‌ترین امکانات اقامتی برای پذیرایی ازگردشگران، سالن‌های پیشرفته برای برگزاری جشن‌ها و یا جلسات رسمی و همایش‌ها، رستوران‌های متعدد و مجهز ویژه بانوان و فضاهای خانوادگی، پلاژهای های اختصاصی بانوان و آقایان، مجموعه‌ها و زمین‌های ورزشی ازجمله زمین‌های فوتبال، پارک آبی ویژه بانوان، استخر و سالن‌های ماساژ مجزا برای استفاده آقایان و بانوان، و فضاهای تفریحی و سرگرمی‌های خانوادگی است که در فضایی به وسعت ۱۰ هکتار ساخته خواهد شد.

***

مدیر عامل و جمعی از مسئولان منطقه آزاد کیش روز سه شنبه با هدف بررسی زیرساختها و زمینه‌های سرمایه گذاری از جزیره هندورابی بازدید کردند. این دومین سفر مدیرعامل و جمعی مسئولان کیش به جزیره هندورابی در سال جاری است، غلامحسین مظفری ۲۵ اردیبهشت گذشته نیز به همراه مسئولان این جزیره با هدف بررسی زیر ساختها و بهبود وضعیت خدمات رسانی از جزیره هندورابی دیدن کرد.

***

برنامه شب رسانه از سری برنامه‌های شب‌های فرهنگ با حضورپروفسور باقر ساروخانی پدر جامعه شناسی ارتباطات و شماری از اساتید مطرح عرصه ارتباطات و رسانه، همچنین مشاور و مدیر کل حوزه مدیر عامل، معاونان فرهنگی و اجتماعی و عمرانی و امور زیربنایی، جمعی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و خبرنگاران و اصحاب رسانه کیش دوشنبه شب در خانه فرهنگ و هنر لبخند کیش برگزارشد.

در این آیین باقر ساروخانی استاد و پیشکسوت علوم ارتباطات و سعید پور علی معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش طی سخنانی جداگانه با تشریح نقش و وظایف رسانه در توسعه و پیشرفت، تحلیل گرایی، پژوهشگری و هوشمندی را به عنوان شاخصه های رسانه برشمردند و تاکید کردند: رسانه باید از شاخصه های لازم برخوردار باشد تا بتواند در شرایط حساس کنونی، هر تهدیدی را به فرصت تبدیل و به روند توسعه و پیشرفت سرعت دهند.

سخنرانان این آیین با بیان نقش و اهمیت رسانه در روند توسعه جامعه و و اهمیت بهره برداری از ظرفیت‌ها و توانمندیهای جزیره کیش معرفی شایسته این ظرفیت ها را مأموریت مهم رسانه‌ها دانستند.

***

سرفصل‌های برنامه‌های کلان مؤسسه ورزش و تفریحات ورزش جزیره کیش در سومین کارگروه اجتماعی، فرهنگی و گردشگری در دفتر مرکزی سازمان منطقه آزاد کیش در تهران بررسی و تصویب شد. در این جلسه پس از بررسی و ارزیابی ظرفیت‌ها و برنامه‌های ورزشی جزیره کیش؛ حفظ استقلال مؤسسه ورزش و تفریحات سالم کیش، ارتقا فنی اماکن ورزشی، برنامه ریزی برای جذب گردشگر و سرمایه گذار در بخش ورزش این جزیره، به تصویب شرکت کنندگان در سومین کار گروه اجتماعی، فرهنگی، گردشگری رسید.

***

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خواستار حمایت و همکاری وزارت آموزش پرورش برای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات آموزشی و علمی در این منطقه آزاد شد.

غلامحسین مظفری روز دوشنبه طی نشستی با سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش که با هدف هم افزایی در جهت ارتقا سطح کمی و کیفی خدمات آموزش و پرورش جزیره کیش در تهران برگزار شد، ظرفیت‌های آموزشی جزیره کیش را از نظر فعالیت‌های سطوح مختلف آموزشی، علمی و پژوهشی اررشمند توصیف کرد و خواستار همکاری وزارت آموزش و پرورش در بهره برداری از این ظرفیت‌ها با رویکرد منطقه‌ای و ملی شد.

***

مدیر حمل و نقل عمومی کیش از فراگیری و تشدید پایش جامع بر وسائط نقلیه عمومی با رویکرد ارائه خدمات مطلوب به مردم خبرداد.

امیر ترکاشوند روز در گفتگو با ایرنا: افزود: در اجرای این طرح، نظافت داخلی خودرو، نحوه رفتار راننده با سرنشین، نرخ کرایه، وضعیت سامانه خنک کننده، رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، کارت تردد و سایر موارد بدقت پایش و بررسی می‌شود. وی اضافه کرد: ضمن نظارت محسوس و نامحسوس، نحوه خدمات رسانی رانندگان وسائط نقلیه عمومی جزیره کیش در روند تمدید مجوز فعالیت آنان منظور خواهد شد و با متخلفان برخورد می‌شود.

***

طرح ساماندهی خانه‌های اجاره‌ای شبانه در جزیره گردشگری کیش باهدف ارائه خدمات مطلوب‌تر به گردشگران و مسافران با همکاری دستگاه‌های مختلف برای اولین بار به اجرا گذاشته شد.

در این زمینه سروان محمدعلی ابراهیمی رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی کیش در گفتگو با ایرنا ضمن اشاره به اجرای طرح ساماندهی، سازماندهی و قانونمند سازی روند اجاره منازل مسکونی شبانه یا موقت گفت: یکی از شاخصه‌های بارز جزیره کیش که همواره از سوی مسئولان، مردم و گردشگران مورد تاکید قرار گرفته است موضوع امنیت و ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و مسافران است، این در حالیست خانه‌های شبانه غیرمجاز فاقد هرگونه ضمانتی در جهت ارائه خدمات بهینه و تأمین آسایش و امنیت افراد متقاضی می‌باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار