مدیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت آمریکا از یک سو، ایران را تحریم کرده و از سوی دیگر می‌گوید بیایید بدون پیش‌شرط با یکدیگر مذاکره کنیم!
کد خبر: ۷۶۲۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷ 13 July 2019

 

 به نقل از بی‌بی‌سی، محمد البرادعی، مدیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتقاد از موضع آمریکا در قبال کشورمان گفت اقدام ایران در افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم هنوز تا غنی‌سازی ۹۰ درصد که موردنیاز ساخت بمب هسته‌ای است، فاصله بسیار زیادی دارد.

وی اضافه کرد: «این اقدام ایران (افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم از ۳.۶۷ به ۴.۵ درصد) فریاد برای کمک است. آن‌ها فاصله بسیار زیادی با یک سلاح هسته‌ای دارند و یک تهدید فوری نیستند.»

البرادعی ادامه داد: «این واکنشی نمادین از سوی کشوری است که به دلیل تحریم‌های اعمالی آمریکا حتی نمی‌تواند دارو وارد کند.»

مدیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از برجام را فاقد منطق، مبنای قانونی و هرگونه عقل سلیم توصیف کرد.

وی اضافه کرد: «آمریکا در حال اعمال روش غرق مصنوعی علیه ایران است. آنها از یک سو، ایران را تحریم کرده و از سوی دیگر می‌گویند بیایید بدون پیش‌شرط با یکدیگر مذاکره کنیم!»

البرادعی که دریافت جایزه صلح نوبل را در کارنامه خود دارد، در ادامه تاکید کرد: «هیچ کشوری تحت شرایط تحقیرآمیز حاضر به همکاری و مذاکره نیست.»

برچسب ها: برجام ، البرادعی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار