مدیر اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: عملیات اجرایی ۲ طرح عمرانی و زیرساخت ورزشی در شهرهای داخل محدوده این سازمان آغاز شد.
کد خبر: ۷۶۱۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲ 11 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حسین ولی‌زاده  بیان کرد: این طرح‌ها شامل چمن فوتبال در بازرگان و سالن سقف کوتاه دو طبقه در ماکو است.

وی افزود: برای احداث زمین چمن فوتبال بازرگان به متراژ ۱۵ هزار مترمربع و سالن سقف کوتاه در دو طبقه، هزار مترمربع زمین از طرف سازمان منطقه آزاد ماکو به اداره‌کل ورزش و جوانان تحویل داده شد.

وی ادامه داد: امسال برای احداث این دو طرح از بودجه استانی اداره‌کل ورزش و جوانان مبلغ هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای (زمین چمن فوتبال بازرگان) و ۶ میلیارد ریال برای (سالن سقف کوتاه دو طبقه) بودجه اختصاص یافت.

مدیر اجتماعی، سلامت و ورزش منطقه آزاد ماکو هدف از ایجاد این زیرساخت ها را توسعه نشاط و سلامت اجتماعی با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان استان و ادارات ذیربط عنوان کرد.

منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی‌الیه شمال غرب کشور واقع است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری‌آذربایجان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار