معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه از ابتدای فصل گرما تاکنون ۱۴ گیلانی به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده اند، گفت: پیرمرد ۷۰ ساله براثر این بیماری فوت کرد.
کد خبر: ۷۶۱۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ 11 July 2019

 

تابناک / معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه از ابتدای فصل گرما تاکنون ۱۴ گیلانی به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده اند، گفت: پیرمرد ۷۰ ساله براثر این بیماری فوت کرد.

محمد عباسی صبح پنجشنبه در گفتگو با شبکه باران با اشاره به فوت یک پیرمرد ۷۰ ساله اهل شهرستان رودسر بر اثر بیماری تب کریمه کنگو، اظهار کرد: از ابتدای فصل گرما تاکنون ۱۴ نفر در گیلان به این بیماری مبتلا شده اند.

وی با بیان اینکه فرد فوت شده فروشنده دام بوده که به علت ابتلاء به بیماری دیابت و نارسایی کلیوی و همچنین اعتیاد تحمل درمان با داور را نداشته و جان خود را از دست داد، افزود: شناسایی این بیماری در مراحل اولیه سبب می شود که با تجویز داور بیماری کنترل و درمان شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه در فصل گرما ۲۳ نفر مشکوک به ابتلاء به بیماری تب کریمه کنگو در گیلان شناسایی شده اند، گفت: پزشکان ابتلای ۱۴ نفر در مناطق مختلف گیلان را به این بیماری تشخیص و تأیید کردند که با دارو درمان شدند.

عباسی فصل گرما را زمان و شرایط مناسبی برای شیوع این بیماری در میان افرادی که با دام در ارتباط هستند، دانست و ادامه داد: از دستکاری و له کردن کنه‌های موجود در بدن دام، تماس با دام آلوده، خون و ترشحات لاشه آن جدا خودداری شود.

وی همچنین از شهروندان خواست مواد گوشتی خود را از مرکز مطمئنی که تحت نظر دامپزشکی است تهیه کرده و گوشت را بعد از ۲۴ ساعت، و دل، جگر و قلوه دام را بعد از ۴۸ ساعت نگهداری در دمای معمولی یخچال مصرف کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تب کریمه کنگو بیماری مشترک بین انسان و حیوان است، افزود: تب، درد شکم، گرفتگی عضلات و علائم سرماخوردگی از علائم ابتدایی این بیماری است که اگر به موقع برای درمان اقدام نشود سبب خون ریزی می‌شود.

منبع: مهر
برچسب ها: تب کریمه کنگو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار