کد خبر: ۷۶۱۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ 11 July 2019

 

تابناک / مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش پرورش گفت: کتاب‌های درسی به عنوان منابع مهم یادگیری در فرآیند آموزش و یادگیری حفظ خواهد شد.

 

مرتضی شکوهی در همایش سمپوزیوم علمی و فناوری دانش آموزان گفت: یکی از برنامه‌های مورد توجه آموزش و پرورش در چند سال گذشته، ایجاد فرصت برای دانش‌آموزانی است که تحت عنوان طرح‌های علمی و فناوری بتوانند آنچه در برنامه‌های درسی کسب کرده اند را به واقعیت‌های زندگی ارتباط دهند.
مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش پرورش با بیان اینکه دانش آموزان دوره دوم تا ششم ابتدایی با توجه به علاقمندی خود می‌توانند از این طرح‌ها استفاده کنند افزود: برای مسائل مهمی که ذهن دانش آموز را مشغول کرده می‌بایستی با راهنمایی و تلاش معلم مربوطه و نیز همکاری سایر دانش آموزان، با روش علمی پژوهشی راه حل‌های مناسب داده شود.
شکوهی گفت: در دوره ابتدایی خیلی به دنبال پاسخگویی دانش آموزان نبوده بلکه بیشتر یادگیری به روش علمی و پژوهشی مدنظر است تا با علاقمندی این روش را برای کسب مهارت‌های لازم علم و دانش مانند خود انگیختی و خود تنظیمی ادامه دهند.
مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش پرورش استفاده از تبلت به جای کتاب درسی در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ را ممنوع اعلام کرد و افزود: کتاب درسی همیشه به عنوان یکی از منابع یادگیری بچه‌ها وجود خواهد داشت، اما به عنوان یک ابزار و فناوری در کنار برنامه و کتاب‌های درسی در آینده ممکن است جایگاه بیشتری پیدا کند.
مرتضی شکوهی تعداد دانش آموزان شرکت کننده در طرح جابرابن حیان (۹۸-۹۷) را حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دانش‌آموز عنوان کرد و گفت: دانش آموزان آثار و فعالیت خودشان را در قالب‌های مختلف مانند آزمایش کردن، جمع آوری با هدف ساخت و تولید به نمایش می‌گذرانند. همچنین جشنواره جابرابن حیان با حضور حدود ۲۰۰ دانش آموز شهریور امسال در استان گیلان برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار