وزیر خارجه کشورمان در همایش فرمانداران سراسر کشور طی سخنانی گفت: آمریکا به خاطر اقدامات غلط در صحنه میدانی و سیاسی شکست خورده است
کد خبر: ۷۶۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲ 11 July 2019

 

تابناک / محمدجواد ظریف وزیر خارجه امروز در همایش فرمانداران سراسر کشور طی سخنانی گفت: امروز سیاست فشار حداکثری برای جدا کردن مردم از حاکمیت است. آمریکا از نظر سیاسی احساس می کند شکست خورده است. دیشب جلسه شورای حکام را تشکیل داده نمی دانم با چه عقل و درایتی.نتوانستند حتی یک خط علیه ایران بگیرند. آمریکا در صحنه سیاسی در دنیا منزوی است.

وی همچنین در بخشی از سخنانش گفت: آمریکا سیاستهای اشتباه استفاده کرد ما نبودیم که از داعش حمایت کردیم آنها از تروریستها حمایت کردند و الان منزوی شدند. آمریکا به دست خود خودش را منزوی کرده است. برجام مستحکم بود و در آینده هم خواهید دید که مستحکم بود منافع ملی اجازه نداد فیلم بسازیم البته پول هم نداریم. مر‌دم سربلند هستند آنها را سرافکنده نشان ندهیم.

وزیر خارجه ایران تصریح کرد:‌«آمریکا با رها کردن خود از یوغ گروه بی می تواند عاقلانه زندگی کند. ما سر جنگی با کسی نداریم. ایران در دو حوزه پیروز است. وقتی ایران براساس بند ۳۶ اقدام تصمیم گرفت برخی تعهداتش را متوقف کند در شرایط ضعف نبود.

وی افزود: ایران بعنوان ایران و کل نظام ذیل مقام رهبری فعالیت می کند در حوزه میدان و حوزه سیاسی بین المللی دست بالا را دارد. ایران یکپارچه است و امسال پای صندوقهای رای این انسجام ملی را نشان خواهند داد.

ظریف تصریح کرد: آمریکا به خاطر اقدامات غلط در صحنه میدانی و سیاسی شکست خورده است. آمریکا نمی تواند از ما دلخور باشد که از مردم یمن به جای کسانی که آنها را بمباران کردند حمایت کردیم. آمریکا به ترپریسم اقتصادی رو آورده و ایران در موضع قدرت است نه ضعف.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد: «اینستکس ممکن است برای ما ارزشی نداشته باشد ولی متحدان آمریکا تصمیم گرفتند که سازوکاری ایجاد کنند که آمریکا را دور بزنند. الان که ما وارد مرحله مهم حیات سیاسی ایران می شویم  باید با این دید باز وارد شویم که ایران منابع متعدد قدرت دارد. ما امنیتمان درونزاست و پیشرفت علمی و توسعه اقتصادی و نظم اجتماعی و مشروعیتمان دورنزا است».

وی ادامه داد: یک بار دیگر ثابت می کنیم آمریکا نمی تواند کاری کند وظیفه ما این است پست مردم و پست مقاومت مردم فایم نشویم

منبع: فارس
برچسب ها: محمدجواد ظریف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار