نامزد پیشتاز سمت نخست‌وزیری انگلستان خود را «عاشق» اسرائیل و یک «صهیونیست پرشور» خوانده و گفته است که حاضر است تحریم‌های ایران را افزایش دهد.
کد خبر: ۷۶۱۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱ 10 July 2019

 

تابناک / «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه سابق بریتانیا و کاندیدای پیشتاز تصاحب مقام نخست‌وزیری این کشور گفت در صورتی که پیروز انتخابات شود ممکن است تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران اعمال کند.

او در مصاحبه با روزنامه «جوییش نیوز»، خود را یک «صهیونیست پرشور» و «عاشق» اسرائیل توصیف کرد و گفت حتماً از فلسطین اشغالی دیدن خواهد کرد.

این سیاست‌مدار محافظه‌کار بریتانیایی درباره ایران گفت بر متعهد ماندن به توافق هسته‌ای مصر است اما وقتی ناظران بین‌المللی تأیید کنند که ایران از مفاد برجام تخطی کرده است، تحریم‌هایی را علیه تهران لحاظ می‌کند.

وی با بیان اینکه پیش از اعمال تحریم علیه ایران، باید منتظر تایید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود، گفت: «نمی‌خواهم کسی فکر کند که من به هر شکلی در قبال ایران سهل‌گیر هستم. ما با وضعیت بسیار دشواری روبرو هستیم و من قطعا آماده‌ام که اگر آن‌ها از توافق هسته‌ای تخطی کردند، این مسیر را دنبال کنم. پیشنهاد بسیار بسیار قدرتمند من به ایرانی‌ها این است که از این جنون دست بردارند و گام‌های بیشتری که بندهای آن توافق را نقض می‌کند برندارند و سلاح هسته‌ای نسازند.»

وی مدعی شد: «فکر می‌کنم بدون زدن جرقه رقابت بر سر داشتن سلاح هسته‌ای هم که عواقب سختی خواهد داشت، به اندازه کافی در منطقه تنش وجود دارد و یقیناً هر دولت اسرائیلی را در معرض انتخابی سخت قرار می‌دهد. مطمئناً فکر می‌کنم نمی‌توان به دولت بریتانیا خرده گرفت که چرا درخصوص افزایش تحریم‌ها علیه ایران سخت‌گیر است. من به‌عنوان نخست‌وزیر، اطمینان می‌دهم هرکاری که بتوانیم برای توقف رفتارهای مخرب ایران در منطقه را ادامه دهیم».

او همچنین در مورد مردم فلسطین گفت: «آن‌هایی از میان ما که از اسرائیل حمایت می‌کنند همواره می‌خواهد که اسرائیل بیشترین خویشتنداری را در تمام اقداماتش به خرج دهد و هرکاری برای کاهش تلفات غیرنظامی انجام دهد. این کاملاً غیر قابل قبول است که شهروندان بی‌گناه اسرائیلی با تهدید موشک‌ها و بمباران از سوی غزه مواجه باشند. من درک می‌کنم چرا اسرائیل به این صورت واکنش نشان داده است و تحریکات و رفتارهای ظالمانه‌ای که مسبب چنان پاسخی شد را درک می‌کنم.»

وی افزود: «اسرائیل حق پاسخ دارد، اسرائیل حق دارد از خودش دفاع کند. اسرائیل حق دارد قدرت را با قدرت پاسخ دهد. قطعا با این موافقم و به اسرائیل باور دارم. من از اسرائیل حمایت می‌کنم. من همواره از اسرائیل حمایت خواهم کرد. من صرفا با کسانی همراهم که می‌گویند "پاسخ اسرائیل باید متناسب باشد".»

منبع: فارس
برچسب ها: برجام ، بوریس جانسون
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
هرچیز که میکشیم از دست تو انگلیس است نه امریکا ................چون ان قدردر ایران انگلیسی پرورش دادی .الان خودت هم در جمع کردن انها ماندی .........علیه خودت قیام کردند ..........این سیاست احمقانه بود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار