رئیس دفتر رییس جمهوری از تذکر هیات دولت به علی عسکری رئیس صدا و سیما در جلسه امروز خبر داد و گفت: در سریال گاندو مطالب دروغ و تهمت بسیار زیاد است و دولت، مسئولین و بخش‌های مختلف این حق را دارند که شکایت کرده و روشنگری کنند.
کد خبر: ۷۶۱۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲ 10 July 2019

 

تابناک / رئیس دفتر رییس جمهوری از تذکر هیات دولت به علی عسکری رئیس صدا و سیما در جلسه امروز خبر داد و گفت: در سریال گاندو مطالب دروغ و تهمت بسیار زیاد است و دولت، مسئولین و بخش‌های مختلف این حق را دارند که شکایت کرده و روشنگری کنند.

محمود واعظی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: از هفته گذشته با تماس های زیاد و مکرر مردم مسوولان از سناریو سازی و موضع صدا و سیما گلایه می شود.

احتمال شکایت دولت از صداوسیما به خاطر گاندو

وی اضافه کرد: شما می‌دانید که در شش سال گذشته ما به این وضعیت صداوسیما عادت کردیم که در برنامه های مختلف همیشه سعی در انتقاد از دولت و برخورد جناحی یا حزبی نسبت به دولت دارند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری اظهارداشت: تا جایی که امکان داشت؛ تلاش کردیم موضوع حل و شرایط آرام‌تر شود. فکر می کردیم در شرایطی که دشمن خارجی فشار وارد می کند و در کشور گرانی وجود دارد؛ صدا و سیما با دولت که در خط مقدم جبهه است همکاری و همراهی کند.

واعظی افزود: اینکه سریالی ساخته می شود مشکلی نیست ولی اینکه در سریال مسائلی مطرح می‌کنند که خود نویسنده اش گفته ۸۰ درصد تخیل است، سوال این است که چرا مردم را اینگونه سرگرم می کنند؟

وی ادامه داد: ابتدا اعلام می شود که این سریال بر اساس موضوعی واقعی است و بعد طوری صحنه سازی می کنند که ذهن مردم را نسبت به موضوعات مختلف مشغول کنند. بحث هم فقط درباره دولت نیست.

رئیس دفتر رئیس جمهوری اضافه کرد: گروهی که برای ما گزارش نوشتند اعلام کردندکه متاسفانه جایگاه قوه قضاییه، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و وزارت خارجه‌ای که امروز خط مقدم جبهه در جنگ با دشمنان است و یا وزارت اطلاعات که از کشور صیانت می‌کند تنزل داده شده و برخورد بدی انجام داده اند.

واعظی افزود: در این ۳۰ شب پخش سریال تلاش کردند یک عده مسئول انقلابی و ارزشی درست کنند و یک عده نفوذی و نفوذپذیر و نفوذپرور یا غربگرای وابسته به خارج به وجود آوردند؛ به نظر من دو قطبی کردن مسئولین و جامعه بسیار خطاست و مقام معظم رهبری در هر فرصتی تذکر دادند که در رفتارها و برخوردها جامعه و مسئولین را دوقطبی نکنید.

وی تصریح کرد: در این سریال مطالب دروغ و تهمت بسیار زیاد است. دولت و مسئولین و بخش‌های مختلف این حق را دارند که شکایت کرده، برخورد و روشنگری کنند.

رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به بازتاب حاشیه های این سریال در رسانه ها گفت: رفتار صدا و سیما با این سریال با همه سریال‌های دیگر فرق می کند. چند روز گذشته یکی از موضوعات در اخبار و بخش های مختلف تلویزیون این سریال شده است. بازیگران آن در صدا و سیما با مردم ارتباط می‌گیرند یا مرتب مصاحبه می‌کنند.

به نظر می رسد کار غیر معمولی را انجام می دهند و من فکر می کنم صدا و سیما حتماً باید تجدید نظر کند و در برنامه هایی برای مردم روشن کند که کارگردان یا نویسنده از روی تخیل خود موضوعی را گرفته و هیچ ارتباطی با مسائل واقعی ندارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در این خصوص به رئیس سازمان تذکری داده شده است، گفت: امروز به رئیس صدا و سیما تذکر داده شد.

منبع: ايرنا
برچسب ها: گاندو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار