کد خبر: ۷۶۰۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶ 09 July 2019

تابناک / مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: در حال حاضر ۷۵۰ میلیون متر مکعب آب در سد سفیدرود ذخیره سازی شده است و این میزان ذخیره آب در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۵۰ درصد است.

وحید خرمی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای، با اشاره به ذخیره ۷۵۰ میلیون متر مکعبی آب سد سفیدرود، گفت: این میزان ذخیره آب در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۵۰ درصد بیشتر است.

وی، به مشکل کم آبی شالیزار‌ها در فومن و صومعه سرا به دلیل محدودیت زیرساخت‌های انتقال آب سد سفیدرود اشاره کرد و افزود: به علت طولانی بودن کانال آب بر فومن به طول ۹۰ کیلومتر نیاز آبی این مناطق بیش از حد میزان انتقال آب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان، با بیان اینکه مشکل کم آبی در این مناطق ارتباطی به میزان ذخیره آب سد سفیدرود ندارد، گفت: مشکل کم آبی در فومن و صومعه سرا باید با احیای آب بندان‌ها، نصب و راه اندازی ایستگاه‌های پمپاژ، حفر چاه و لوله گذاری رفع شود.

خرمی افزود: سالانه با حفر چاه و نصب و راه اندازی ایستگاه‌های پمپاژ در صومعه سرا بخشی از مشکل کم آبی این شهرستان حل می‌شود.

وی، در ادامه به فعالیت ۲۰۰ میراب طرف قرداد با شرکت آب منطقه‌ای در گیلان اشاره کرد و گفت: این افراد با نظارت بر دریچه نهر‌ها و رودخانه‌ها در آبرسانی به شالیزار‌ها نقش دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان، به برنامه ساخت ۱۱ سد لاستیکی در گیلان اشاره کرد و افزود: ساخت ۴ سد لاستیکی قبل و ساخت ۷ سد بعد از سفر رئیس جمهور به گیلان مصوب شد که ساخت این ۱۱ سد تاکنون پیشرفت خوبی دارد و مطالعات احداث ۱۰ سد لاستیکی دیگر در حال انجام است.

وحید خرمی افزود: سد‌های لاستیکی دهنه سر آستانه اشرفیه، پهلوان بست لنگرود و باغبانان فومن به بهره برداری رسید و سد لاستیکی گالشکلام لنگرود در آستانه بهره برداری است، ساخت ۲ سد لاستیکی با مشکل تملک اراضی مواجه است.

علی درجانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز گفت: با مشارکت این سازمان، شرکت آب منطقه ایی و همکاری شالیکاران ۵۰ آب بندان ساماندهی و احیا شده است.

وی افزود: ۲ هزار هکتار دیگر از آب بندان‌های گیلان با الویت آب بندان‌های صومعه سرا و لنگرود ساماندهی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار