روسای فعلی و قبلی دانشگاه که وزیر را در این بازدید همراهی می‌کردند شایسته بود در مقابل دوربین جناب وزیر دست و پای خود را گم نکرده و در صورت وجود کمبود، رسیدگی نامطلوب با شجاعت مسئولیت آنرا به گردن می‌گرفتند و مانع از پرخاش وزیر به پرستار زحمت‌کش بخش می‌شدند.
کد خبر: ۷۶۰۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷ 06 July 2019

تابناک هرمزگان، حسن عباسی، زمانیکه فردی مدیریت یک سازمان را به عهده می‌گیرد بایستی در گام اول ضمن خودباوری به عبارتی مقبولیت خویش ، معتقد نیز باشد که توان بالقوه انجام امور و توانایی دفاع از حقوق مردم به علاوه کارمندان زیرمجموعه در حوزه مدیریتیِ خود را دارد.

مدیر موفق کسی نیست که همواره نگاه و دست نیاز به سمت مافوق خود داشته باشد و یگانه هدفش را راضی کردن مدیرفرادستی قرار دهد.

برخی از مدیران در هنگام مواجه شدن با زیردستان نقش «شیر» و در برخورد با مافوقان نقش فردی بسیار «رآم» را بازی می‌کنند، یعنی برخوردشان نسبت به زیردستان خود از سر قدرت و در برابر مدیران ارشد خویش «بله قربانگو» هستند. این چنین مدیرانی طی درازمدت زیرمجموعه خود را چاپلوس و متملق بار می‌آورند و از سوی دیگر سرکوب کارگران و کارمندان را نهادینه می‌کنند.
مدیر موفق مدیریست که اگر حرف نادرست و غیراصولی را از «مافوقش» شنید در برابر آن بایستد و اگر زیردستش مطلب صحیح و درستی را بیان کرد حتی اگر مخالف نظر خودش و مافوقش باشد او را تشویق و ترغیب کند.
در سفر اخیر وزیر بهداشت به رودان خوب است در فیلم گرفته شده برخورد و نحوه همراهی رئیس سابق دانشگاه و رئیس فعلی دانشگاه را به دقت ملاحظه و مورد مطالعه قرار گیرد از این منظر که این دو بزرگوار «با لبخند وزیر» لبخند می‌زنند! «با اخم وزیر» اخم می‌کنند! جملات و کلمات وزیر را طوطی‌وار تکرار می‌کنند! وزیر می‌چرخد، آنها هم می‌چرخند!
وزیر می‌گوید مدیر بیمارستان کجاست؟ بلافاصله رئیس دانشگاه تکرار می‌کند! مدیر بیمارستان کجاست! و گویی هدفی جز راضی نگه داشتن جناب وزیر و جلب رضایت خاطر ایشان ولو به قیمت تحقیر یک پرستار زحمت‌کش یا مدیر و رئیس بیمارستان باشد را ندارند!
باید به این دو بزرگوار گوشزد کرد وضعیت نابسامان بهداشت، درمان استان حاصل مدیریت اشتباه ، عدم توجه به تذکرات، انتقادات دلسوزانی که دوستان واقعی شما در رسانه‌ها هستند، بوده که جواب این خیرخواهی‌ها چرا بایستی تبدیل به جبهه‌گیری ، مقابله ، شکایت و تهدید شود؟ حال نتیجه حاصله از مدیریت فشل و منفعل خود را آیا منصفانه است برای کسب رضایت جناب وزیر به گردن پرستار و مدیر بیمارستان انداخت؟
روسای فعلی و قبلی دانشگاه که وزیر را در این بازدید همراهی می‌کردند شایسته بود در مقابل دوربین جناب وزیر دست و پای خود را گم نکرده و در صورت وجود کمبود، رسیدگی نامطلوب با شجاعت مسئولیت آنرا به گردن می‌گرفتند و مانع از پرخاش وزیر به پرستار زحمت‌کش بخش می‌شدند.
سیستم مدیریتی، ضعیفی که عزت نفس کافی را نداشته باشد تمام تلاشش را برای راضی نگاه داشتن مافوق خود می‌کند، «نه بهبود اوضاع» این نوع مدیریت نهایتاً موجب دلسردی مردم و رواج چاپلوسی ، تملق برای مدیران ارشدتر است و قطعاً موجب آسیب زدن به کشور و نظام خواهد بود.
شهید بزرگوار رجایی می‌فرمود: «اگر کسی توان انجام کاری را ندارد، خیانت است که مسئولیت قبول کند». بدین معنا که در صورت عدم توانایی در قبول مسئولیتی اگر بگوییم نمی‌توانیم آنرا بپذیریم بهترین انتخاب است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار