گزیده خطبه های نماز جمعه در کهگیلویه و بویراحمد
ائمه جمعه مناطق مختلف استان در خطبه های نماز جمعه این هفته علاوه بر موضوعات مرتبط با سیاست خارجی و مباحث روز ، به برخی موضوعات و مشکلات شهرها و مناطق مختلف استان پرداختند.
کد خبر: ۷۵۹۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۴ 06 July 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آنچه که در ادامه آورده شده است ، گزیرده خطبه های نماز جمعه که امروز توسط ائمه جمعه ایراد شده است.
به فرزندان خود رحم کنید
حجت الاسلام فرهمند ، خطیب جمعه موقت چرام با تبریک میلاد حضرت معصومه سلام الله،خطاب به والدین گفت: بیاید به فرزندان خود رحم کنیم با احیای سنت حسنه ازدواج آسان مشکلات ازدواج فرزندان را حل کنیم نه گرانی نه بیکاری و نه هیچ دلیل دیگری برای تاخیر انداختن ازدواج جوانان قابل قبول نیست .
وی در بخش بعدی از سخنان خود با بیان این مطلب که روز جمعه هفته قبل خبر فعال شدن اینستکس یا همان ابزار پشتیبانی مبادلات تجاری و ارزی از سوی اتحادیه اروپا منتشر شد،گفت: با توجه به التیماتوم ایران کشورهای اروپایی برای آغاز گام دوم کاهش تعهدات هسته ای این کشورها در تلاش هستند با فعال کردن این ابزار مالی حرکت ایران را متوقف کنند مسئولان و دولت محترم باید بدانند اینستکس تنها در چهار صورت می تواند مفید باشد،اینستکس باید بر مبنای خرید نفت اروپا از ایران فعال گردد یعنی کشورهای اروپایی باید نفت را از ایران به همان میزانی که در زمان اجرای برجام می‌خریدند بخرند در آن مقطع در حدود ۷۰۰ هزار بشکه نفت در روز از سوی اروپا خریداری می شد و اینکه آمریکا با این کار مخالفت خواهد کرد یا نه مسئله اروپاست ربطی به ایران ندارد.
وی گفت: اگر اروپا فعلا قادر به خرید نفت از ایران نیست می‌تواند با ایجاد خط اعتباری برای ایران اینستکس را فعال کند وام بدون بهره و سود در آینده با خرید نفت از ایران تسویه شود،اینستکس باید تمامی اقلام مورد نیاز ایران را که در چارچوب برجام برای ایران مجاز دانسته شده شامل شود .
مسئولان اب روستایی استعفا دهند
امام جمعه دیشموک گفت: مسؤولان آب روستایی اگر نمی‌توانند مشکل آب دیشموک را حل کنند استعفا دهند.
امام جمعه شهر دیشموک در بخشی از اظهارات امروز خود با اشاره به بحران کم آبی در دیشموک گفت: در بعضی روستاها چیزی قریب به یک الی دو هفته مردم آب ندارند و این همه روستا برای بخش های دیشموک و چاروسا فقط یک نماینده آب روستایی دارند که از مدیرعامل آب روستایی استان می خواهیم که مشکل مردم را حل کنید.
وی خطاب به مدیرعامل آب روستایی افزود: اگر نمی توانید مشکل آب مردم را حل کنید استعفا دهید مشکل آب چند ماهی است که برای مردم وجود دارد و تا الان دوبار از تریبون مقدس نماز جمعه مشکل مردم دیشموک را به گوش تان رساندیم اما بی توجه هستید،بیائید و مشکل مردم را حل کنید.
گلایه مردم از قطعی مکرر برق در لنده
حجت الاسلام محمود الهی نیا ، امام جمعه موقت شهر لنده با گلایه از وضعیت خاموشی های بدون برنامه شهرستان لنده و افزایش گلایه های مردم از سوختن وسایل خنک کننده خود گفت: خدمات خوبی اداره برق شهرستان در خصوص خط دومداره و نصب اتوترانس داشته است که در جای خود قابل تقدیر است اما قطعی مکرر برق در چند روز گذشته باعث گلایه مندی شدید مردم و سوختن وسایل خنک کننده آنان شده است که مسولین باید بفکر باشند .
خطیب جمعه این هفته شهرستان لنده گفت: توجه به زیرساخت های شهری به خصوص شهرک فجر، سرآسیاب و بهاران یکی از مهمترین مطالبات مردم است که امیدواریم شهرداری و شورای شهر نسبت به این مطالبه عمومی همت بیشتری داشته باشند.
در بهمئی شخص سیاسی وجود ندارد
حجه الاسلام افروغی با اشاره به سیاست زدگی جامعه خصوصا استان و شهرستان بهمئی افزود : ما هیچ شخص سیاسی در شهرستان نداریم و با وارد شدن سیاست زدگی، به دین، اقتصاد، روابط اجتماعی لطمه میزنیم که انتظار می‌رود مردم و جوانان با تفکر و آگاهی کامل در انتخاب گزینه اصلح در انتخابات زمینه پیشرفت و توسعه اقتصادی و فرهنگی جامعه را فراهم نمایند. .
وی با دعوت مردم به هوشیاری گفت : ملاک‌ها باید از سلایق شخصی و موضع گیریهای سیاسی فراتر رود و کارهای عمرانی بر اساس حق و عدالت انجام شود.
وی ادامه داد : باید جناح هاي سياسي، مبانی قرآنی و دینی را سر لوحه کار خود قرار دهند و با چشم انداز سیاسی و فرهنگی صحیح زمینه خدمت به عموم مردم را فراهم نمایند .
خطیب جمعه شهر لیکک با تبریک میلاد حضرت معصومه (س) گفت : پیغمبر می‌فرماید کسی که دختر دارد و فرزندان پسرش را به این دختر ترجیح ندهد خداوند آن پدر را به بهشت می‌ برد.
وی ادامه داد: پسر نعمت است و دختر رحمت است که دختر داشتن باعث حیا و حفظ حریم توسط پدر می‌شود و در میان روایات مشخص شده که کسی که دو یا سه دختر دارد جهاد به او واجب نیست.
حجه الاسلام افروغی تصریح کرد : باید به موقع زمینه ازدواج دخترها را فراهم نمود که مردم شهرستان بهمئی این مورد را خوب رعایت می‌کنند و دلیل این توصیه هم این است که دخترها مثل گل هستند و باید بسیار مواظب ظرافت و روحیه لطیف آنها باشیم.
شورا و شهردار نیازمند حمایت هستند
حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی در خصوص وضعیت شهردار و شهرداری گفت : هم شورا و هم شهردار اقداماتی را انجام دادند در برنامه های فرهنگی حضور فعال دارند در بسیاری از پروژه ها به خصوص تعریض خیابان شهدا که همه اطلاع دارند که خیلی ها نتوانستند بازگشایی کنند اما این بزرگواران با همکاری مردم و بزرگان تا حدودی حل کردند و نیازمند این تیم حمایت مردم است چرا که هم دلسوز و برای خدمت و کار متفق القول هستند و مطمئنا مدیران قبل تلاش کردند اما این ها تکمیل کردند. وی افزود: اختلاف سلیقه بد نیست باعث پیشرفت هم می شود ولی جای بیان اختلاف سلیقه در فضای مجازی و سایت‌ها نیست نباید فورا به میان مردم بیاید چرا که مردم ناامید می شوند پس در کنار هم و در زیر یک سقف اختلافات را کنار بگذارید و شورا هم در برابر خدا و رای مردم باید جواب گو باشد و در قیامت یقینا در برابر مردم مورد سوال واقع می شوند اگر می بینید واقعا با توجه به امکانات و درآمد مدیریت ضعیف است آنجا به تکلیفتان عمل کنید.
صلواتی تصریح کرد: این که هر روز زمانی برای طرح سوال، استیضاح و یا استفعاء، نقاط ضعف بیان کنید و نکات مثبت را مشاهده نکردن مطمئنن وضعیت انگیزه کار انگیزه خدمت را از انسان می گیرد و حواشی زیاد باعث عقب ماندگی شهر می شود با وجود اینکه قطعا قصورات و ضعف های است اما باید مدیریت کرد و همه مشاهده کردید در این سالها به دلیل اینکه شوراها منتخب مردم هستند حمایت کردم البته هر جا ضعفی باشد هم می گویم و در مجموع انتقاد خوب است اما نه به قصد مچگیری بلکه به قصد دستگیری باشد اما شورا و شهرداری هم باید جهت برطرف شدن مشکلات این شهر شبانه روزی کار کنند.
امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه اولین انتخابات بعد از چهل سالگی و در گام دوم انقلاب اسفند ماه برگزار می شود خاطرنشان کرد: نظام و انقلاب نیاز به تشکیل مجلسی در تراز گام دوم، مجلس مقاومت، جوان گرایی دارد و تاثیر مستقیمی بر انتخابات ۱۴۰۰ دارد مسئولان و استاندار فضای استان را برای انتخابات سالم مهیا کنند لازمه سالم بودن انتخابات مجریان متعهد، صادق، توانمند و اهل رعایت و کسانیکه رای مردم را حق الناس بدانند نه کسانیکه رای مردم را حق خود و هم حزب ها و اربابان سیاسی و خطی بدانند.
صلواتی با بیان اینکه مردم استان  برای انتخابات پیش رو به هوش باشند اظهار داشت: استان ما نماینده انقلابی، حزب اللهی، متخصص، متعهد و ساده زیست و پرانرژی می خواهد مردم استان در اسفند ماه در یک اقدام تاریخی و ماندگار سیاست بازان، منفعت طلبان، جاه طلبان، و تشنگان قدرت و ثروت و تفکراتی کسانیکه این وضعیت استان را رقم زدند و فقر و بیکاری را به ارمغان آوردند و برای نزدیکشان مفید بودند را کناربگذارند.
 انتقاد از کج دهنی ها نسبت به آیت الله ملک حسینی
حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی اصغر حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یاسوج ،  با تاکید بر اینکه خانواده ملک حسینی در کهگیلویه و بویراحمد اهل علم، دین و مروج مذهب هستند، خاطرنشان کرد: اما به تازگی در فضای مجازی کج دهنی‌های به آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی شده که شایسته و زیبنده نبود و باید افرادی که ناآگاهانه چنین اقدامی کرده‌اند تبری بجویند و استغفار کنند.
بشکند قلم هایی که بر علیه اسلام ، انقلاب و مردم می نویسند
حجت الاسلام صفایی امام جمعه موقت گچساران با اشاره به نامگذاری امروز به نام روز قلم افزود: قلم مقام بزرگی در اسلام و قرآن دارد و خداوند به قلم قسم یاد کرده است و قلم حرمت دارد و البته آن قلمی که در مسیر خدا و اسلام و خدمت به بشر باشد.
وی گفت:این قلم شایسته است و آن کسی که این قلم را بدست می گیرد شایسته احترام است و اهل قلم واقعی نزد مردم عزیزند و لذا برخی ها قلم هم می زند اما این قلم مثل گلوله است و ویران می کند و می سوزاند و چنین قلمی باید بشکند.
امام جمعه موقت دوگنبدان بیان کرد:هستند افرادی که برعلیه اسلام و قرآن قلم می زنند و هستند افرادی که علیه مردم و انقلاب اسلامی قلم می زنند که بشکند چنین قلم هایی و بکشند چنین دست هایی.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار