سخنگوی وزارت خارجه: تحریم‌های آمریکا تنها جنبه تبلیغی دارد و هرگونه تحریمی که مورد نظر امریکا بود اعمال کرده و دیگر تحریمی نمانده است
کد خبر: ۷۵۶۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳ 23 June 2019

 

تابناک / سید عباس موسوی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در واکنش به پیام ترامپ که دیشب در شبکه اجتماعی نوشته بود که دوشنبه تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کند، گفت: دولت آمریکا انواع تحریم‌ها از افراد، شرکتها، تروریسم و جنگ اقتصادی را علیه ایران بکار برده و مگر تحریمی مانده است که دولت امریکا علیه ایران انجام نداده باشد؟

وی افزود: اگر واقع بینانه نگاه کنیم این تحریم‌ها تنها جنبه تبلیغی برای آن‌ها دارد.

موسوی گفت: الان ۴۰ سال است که آن‌ها ما را تحریم می‌کنند و ما ۴۰ سال است که در مقابل آن‌ها مقاومت می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه با تأکید بر اینکه من نمی‌دانم چه تحریمی مانده است که بخواهند اعمال کنند با طعنه گفت: بگذارید آن‌ها به تحریم‌های خودشان ادامه دهند تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد!

پیگیری های حقوقی و دیپلماتیک درباره پهپاد متجاوز ادامه دارد
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد : پیگیری های حقوقی ودیپلماتیک ایران درباره تجاوز پهپاد نظامی آمریکا به حریم ایران ادامه دارد و به زودی نتایج آن اعلام می شود
 
 

سید عباس موسوی در ادامه با اشاره به آخرین اخبار در خصوص شکایت ایران درباره پهپاد نظامی آمریکایی اظهار داشت : پهباد متجاوز نظامی آمریکا بلافاصله پس از اینکه وارد حریم فضایی قلمرو جمهوری اسلامی ایران شد بعد از چند بار اخطار متاسفانه متوقف نشد و یگانهای پدافندی ما برای دفاع از حریم هوایی و زمینی و دریایی کشور مجبور به ساقط کردن این پرنده جاسوسی متجاوز شدند.
وی با اشاره به اینکه همان ساعات اولیه از طریق سیاسی ،دیپلماتیک و حقوقی اعتراض کردیم افزود: از طریق مجامع بین المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد و به لحاظ حقوقی شکایتی تنظیم و ارائه شده است .
موسوی ادامه دارد: در راستای اقدامات دیپلماتیک سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا همچنین کاردار امارات در تهران که پرنده جاسوسی متجاوز از خاک آن ها برخاسته بود احضار و به شدت مراتب اعتراض و اخطارهای لازم داده شد .
سخنگوی وزارت امورخارجه افزود: این پیگیری‌ها ادامه دارد و نتیجه ان به زودی به افکار عمومی اعلام خواهد شد.

 

حقوق مردم مظلوم فلسطین با موضوع انحرافی معامله قرن نباید پایمال شود

سخنگوی وزارت امورخارجه با اشاره به برگزاری اجلاس اقتصادی معامله قرن در بحرین گفت :این نشست از پیش شکست خورده است و نباید با با بحث‌های انحرافی مانند معامله قرن و مشوق‌های مالی آن را به حاشیه برد و حقوق مردم فلسطین را پایمال کرد.
سید عباس موسوی  درباره برگزرای نشست اقتصادی با موضوع فلسطین در بحرین اظهار داشت : جمهوری اسلامی ایران از ابتدا اعلام غیرقابل قبول بودن طرح معامله قرن یا طرح صهیونیسم برای فروش فلسطین و فروش قدس شریف را اعلام کرده است.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا که چنین طرحی مطرح شد با آن مخالفت کرد، گفت: این طرح را مخالف خواسته مردم فلسطین و خواسته همه آزادیخواهان در جهان می دانیم .
موسوی با ابراز تاسف از تشکیل اجلاس اقتصادی با هدف رونمایی از معامله قرن در بحرین گفت: جای تاسف است که یک کشور اسلامی و مدعی میزبان چنین نشستی شده است. 
سخنگوی وزارت امورخارجه با اشاره به اینکه فلسطینی ها نیز مخالفت خود را از برگزاری چنین نشستی اعلام کرده اند، گفت : رژیم صهیونیستی برغم اینکه برای حضورشان از آنها دعوتی بعمل نیامده اما اظهار داشتند در این نشست شرکت خواهند کرد و بحرین میزبان اجلاسی از پیش شکست خورده ای شده است.
وی افزود: آنها می خواهند با مشوق‌های مالی به برخی کشورهای منطقه برای پذیرش آوارگان و طرح‌هایی که در سر دارند پیشنهادهای مالی دهند که این طرح را جلو ببرند.
موسوی تصریح کرد: مایه تاسف است ، این مسئله تامین کننده خواسته مردم فلسطین به هیچ وجه نخواهد بود و جمهوری اسلامی ایران از ابتدا مخالفت خود را با چنین طرح هایی که خلاف خواسته و اراده مردم مظلوم فلسطین و مخالف هفتاد سال مقاومت صبورانه و جانانه آنها هست به صراحت اعلام کرده است.
سخنگوی وزارت امورخارجه تاکید کرد: فلسطین بعنوان مسئله اول جهان اسلام هیچگاه نباید به فراموشی سپرده شود و نباید با با بحث‌های انحرافی مانند معامله قرن و مشوق‌های مالی آن را به حاشیه برد و حقوق مردم فلسطین را پایمال کرد.

 

 تلاش وزارت خارجه برای حل مشکل باشگاههای پرسپولیس و استقلال

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت :وزارت امور خارجه همه امکانات و تلاش خود را برای احقاق حقوق همه باشگاه ها که به علت تحریم های ظالمانه دچار مشکل شده اند، به کار خواهد گرفت.
سید عباس موسوی درباره مطالبات دو باشگاه پرسپولیس و استقلال که به دلیل تحریم ها با مشکل روبرو شده اند و به تازگی نامه ای را به وزیر امور خارجه ارسال کرده اند ؟ اظهار داشت :از وصول نامه باشگاه های استقلال و پرسپولیس اطلاعی ندارم اما می دانم این درخواست را مطرح کرده بودند و وزارت امور خارجه به عنوان متولی دیپلماسی ورزشی که ذیل دیپلماسی عمومی است فرقی میان تیم ها، باشگاه ها و شرکت ها قائل نیست و هر درخواستی به وزارت امور خارجه ارسال شود به عنوان تسهیل کننده و مجری اطلاعات کافی و راهنمایی لازم را درخصوص ان مسئله ارائه می دهد.
موسوی با تاکید براینکه وزارت امورخارجه وظیفه خود را انجام می‌دهد، ادامه داد: خیلی به نتیجه نمی توانیم امیدوار باشیم یا بگوییم چه خواهد شد اما امیدوار هستیم که نتیجه دهد.
سخنگوی وزارت امورخارجه تاکید کرد: وزارت خارجه همه امکانات و تلاش‌ها را برای احقاق حقوق همه باشگاه‌ها و همه کسانی که به خاطر تحریم‌های ظالمانه نمی‌توانند نقل و انتقالات مالی داشته باشد بکار می یگرد تا از راه های حقوقی و دیپلماتیک به ثمر برسند.

 

ایران گام های طراحی شده را با قاطعیت برخواهد داشت

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت : امیدواریم رفت و آمدهای اروپایی ها، منتج به اقدام عملی شود، وگرنه صرف رفت و آمد و بیانیه کاری از پیش نخواهد برد و جمهوری اسلامی ایران گام های طراحی شده را با قاطعیت برخواهد داشت.
سید عباس موسوی  با اشاره به سفر امروز معاون وزیر خارجه انگلیس اظهار داشت : این مقام انگلیسی امروز با مقامات ما ،به ویژه آقای عراقچی درباره کلیات روابط دو جانبه ، مسائل روز منطقه و بین المللی و برجام به عنوان کشوری که عضو باقیمانده در برجام است ، گفتگو داشت.
وی با اشاره به سفرهای سایر مقامات اروپایی در گذشته ادامه داد: احتمال دارد که در آینده ما و یا اروپایی ها در فرصت اندک باقیمانده سفری داشته باشیم که این سفرها در قالب برجام است.
موسوی گفت : امیدواریم این رفت و آمد و سفرها نتایج مطلوبی را آن‌طور که جمهوری اسلامی ایران خواستار آن و به آن پایبند است و اعتقاد دارد، منتج به به نتایج قابل قبول و گام عملی برای حفظ این دستاورد چند جانبه (برجام )و این معاهده بین‌المللی شود و گرنه صرف رفت و آمد و بیانیه ها کاری از پیش نخواهد برد.
سخنگوی وزارت امورخارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همانطور که در نامه خودش به سران کشورها اعلام کرده اقدام هایی را که طراحی کرده است ، با قاطعیت گام برخواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار