دونالد ترامپ،رئیس جمهور آمریکا بامداد امروز با برگزاری تجمعی انتخابات در ایالت فلوریدا رسما کمپین انتخاباتی خود را برای انتخابات سال ۲۰۲۰ شروع کرد. بخشی از حرفهای او در این تجمع هم بار دیگر درباره ایران بود.
کد خبر: ۷۵۵۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲ 19 June 2019

 

تابناک / به نقل از سی‌ان‌ان،ترامپ در سخنرانی خود حداقل ۴ بار توافق جهانی برجام که سالهای برای رسیدن به آن مذاکره شده است را «یک فاجعه» خواند. او در سخنرانی خود همچنین خروج یکجانبه آمریکا از این توافق را که قطعنامه ۲۳۳۱ سازمان ملل ضامن اجرایی آن بوده را به عنوان دستاوردی مهم در سیاست خارجی خود خواند! 

او در بخشی از حرفهای خودش با همان لحن توهین‌آمیز همیشگی گفت:من  آمریکا را از توافق فاجعه‌بار که واقعا فاجعه بود، فاجعه بود، توافق فاجعه بار هسته‌ای ایران خارج کردم و شدیدترین تحریم‌هایی که تا به حال (علیه کشوری) وجود داشته، علیه کشور اول حامی تروریسم در جهان اعمال کردم».

در حالی که با اقدامات نظامی آمریکا از جمله اعلام اعزام هزار نیروی جدید به خاورمیانه نگرانی‌های جهانی از جنگ در منطقه افزایش پیدا کرده است ترامپ مدعی شد: ما در حال طی کردن یک مسیر به سمت ثبات و صلح در خاورمیانه هستیم چرا که کشورهای بزرگ خواهان جنگیدن در جنگ‌های بی‌پایان نیستند. این جنگ‌ها (در منطقه غرب آسیا) به صورت ابدی ادامه داشته است. ما در حال  خارج کردن نظامیان آمریکا از منطقه هستیم. ما بالاخره آمریکا را در اولویت اول قرار دادیم.

منبع: تابناک
برچسب ها: دونالد ترامپ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار