مردم نیکوکار گیلان از ابتدای سال جاری تا کنون یک میلیارد و ۵۹۷ میلیون تومان از طریق مراکز نیکوکاری سطح استان به‌صورت نقدی و غیر نقدی به نیازمندان کمک کرده اند.
کد خبر: ۷۵۴۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸ 18 June 2019

 

تابناک / محمدرضا جوادزاده با قدردانی از حمایت های مادی و معنوی مردم نیکوکار استان به نیازمندان گفت: مراکز نیکوکاری باهدف واگذاری امور خیریه به مردم، سرعت بخشیدن رسیدگی به امور فقرا، بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در محله‌ها، تنوع‌بخشی به فعالیت‌ها و خدمات قابل‌ارائه به نیازمندان ایجاد و راه‌اندازی شده‌اند.

وی ارائه خدمات آموزشی، مشاوره‌ای، فرهنگی در کنار خدمات حمایتی و استفاده از ظرفیت مردم و خیران در کمک به نیازمندان را از جمله برنامه‌های مراکز نیکوکاری عنوان کرد و افزود: ارائه خدمات از طریق مراکز نیکوکاری از پراکنده‌کاری جلوگیری و انسجام و هماهنگی برای رفع نیازهای محرومان را به دنبال دارد.

جواد زاده با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیارد و ۵۹۷ میلیون تومان توسط گیلانیان به مراکز نیکوکاری برای رفع مشکلات محرومان پرداخت‌شده است ادامه داد: این کمک‌های به‌صورت نقدی و غیر نقدی و ارائه خدمات بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گیلان با بیان اینکه کمک‌های مردم به مراکز نیکوکاری ۲۰۴میلیون و ۱۸۵ هزار تومان به‌صورت نقدی و یک میلیارد و ۱۷۵ میلیون تومان هم به‌صورت غیر نقدی بوده است افزود: ۲۱۸ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان هم در قالب ارائه خدمات به نیازمندان کمک شده است.

وی ساختار مراکز نیکوکاری را متشکل از هیئت ‌امنای مساجد محل، امام جماعت مساجد و نیکوکاران محل دانست و تصریح کرد: مراکز نیکوکاری زمینه ارتباط بی‌واسطه خیران هر محله با نیازمندان همان محدوده را فراهم می‌کند و نهادینه‌سازی فرهنگ احسان و نیکوکاری به‌صورت محله محور کمک و شناسایی خیران و نیازمندان واقعی محله و ارائه خدمت به نیازمندان از طریق کمک‌های مردمی در محل سکونت و گسترش ارتباطات بین مردم در محله را به دنبال دارد.

جواد زاده از فعالیت ۵۳ مرکز نیکوکاری در گیلان خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ مرکز نیکوکاری در سطح استان راه اندازی شده است که در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد ۱۱ مرکز دیگر هستیم و طبق برنامه تعداد مراکز نیکوکاری در گیلان باید به ۲۵۶ مرکز افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: تعامل و تفاهم با خیریه‌ها، مؤسسات عام‌المنفعه، سازمان‌ها و تشکل‌های اجتماعی فعال و همسو استان برای تأمین نیازهای محرومین در بخش‌های مسکن، جهیزیه، امور فرهنگی، بهداشت و درمان، معیشت برنامه‌ریزی برای جذب حامی برای ایتام ومحسنین تحت حمایت مراکز نیکوکاری از دیگر اقدامات در حال پیگیری است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: نیکوکاری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار