مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت: خاموشی برنامه ریزی شده برای فصل تابستان استان نداریم اما به صرفه جویی مردم در ساعت های اوج مصرف نیاز است.
کد خبر: ۷۵۴۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸ 17 June 2019

برنامه خاموشی طی تابستان امسال در گیلان نداریم

 

جمشید طالبی روز دوشنبه در فرمانداری آستارا افزود: در سال گذشته با توجه به کمبود بارش و خشکسالی، برخی نیروگاه‌های برق آبی از مدار خارج شده بود، اما امسال با برنامه ریزی های صورت گرفته، خاموشی نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: از ساعت ۱۲ تا ۱۸ مصرف لوازم برقی باید مدیریت شود و منظور از صرفه جویی، روشن نکردن وسایل سرمایشی نیست بلکه باید از استفاده همزمان وسایل برقی پر مصرف در ساعات اوج مصرف پرهیز و درجه کولر بین ۲۳ تا ۲۵ سانتیگراد تنظیم شود.

وی ادامه داد: با توجه به گردشگرپذیر بودن آستارا، پست ۶۳ کیلو ولت در پل احمد این شهر در حال ساخت است و با تکمیل آن ظرف دو سال آینده، مشکل افت ولتاژ منطقه حیران و شهرک صنعتی این شهرستان رفع خواهد شد.

فرماندار شهرستان آستارا هم گفت: اجرای طرح شب‌های روشن با توجه به موقعیت گردشگری آستارا باعث افزایش امنیت و کاهش ترافیک خواهد شد و این طرح در صورت اختصاص اعتبار، با تقویت روشنایی در برخی نقاط اجرا خواهد شد.

حسن رستم زاد افزود: معابر روستاهای ویرمونی و عنبران نیازمند تأمین روشنایی است و دستگاه‌های متولی به تامین آن اقدام کنند.

استان گیلان با دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه و افزون بر ۱۹ هزار پست برق، حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک دارد.

منبع: ايرنا
برچسب ها: برق گیلان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار