با حضور مسئولین وزارت کشور و استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد ، به محدوده استان تیم استقبال متشکل از برخی مقامات کشوری و لشکری استان و با خوش آمدگویی لری دختری خردسال به نام "سنا" کلانتری رسما وارد مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شد.
کد خبر: ۷۵۴۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵ 17 June 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سیاسی ، روز یکشنبه 26 خردادماه سال 98 استانداری کهگیلویه و بویراحمد آماده یک تغییر و تحول در راس مدیریتی خود می شد که بنابر آن قرار بود علی محمد احمدی که کمتر از 2 سال استاندار کهگیلویه و بویراحمد بود جای خود را به حسین کلانتری که همین چند روز پیش حکم استانداری خود را از وزارت کشور گرفته بود ، بدهد.
 
 
گزارش اختصاصی از
 
کلانتری قبل از معارفه
با حضور مسئولین وزارت کشور و استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد ، به محدوده استان تیم استقبال متشکل از برخی مقامات کشوری و لشکری استان و با خوش آمدگویی لری دختری خردسال به نام "سنا" کلانتری رسما وارد مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شد.
اولین اقدام معاون سیاسی ، استاندار جدید و هیئت همراه حضور در گلزار شهدای شهر یاسوج و تجدید میثاق با آرمان شهدا و امام شهدا بود .
پس از آن گروه همراه استاندار و استقبال کنندگان به ساختمان دولت رفته و پس از حضور چند دقیقه ای در اتاق کار استاندار در ساختمان دولت و پس از برگزاری نماز و صرف ناهار همگی عازم سالن دکتر کنعانی برای برگزاری مراسم رسمی تکریم و معارفه شدند.
 
گزارش اختصاصی از
 
مراسم رسمی تکریم و معارفه دارای دو بخش بود که هر دو دارای اهمیت زیادی بودند ! یک بخش سخنان رسمی و بخشی هم حواشی! که البته برخی در رسانه ها منتشر شد و برخی هم نه.
 
گزارش بخش رسمی مراسم
در این مراسم  بخش های جدی و رسمی مربوط به سخنرانی تعدادی از مسئولین سیاسی و قضائی استان و معاون سیاسی وزیر کشور بود که به بیان نکته نظرات خود پرداختند
تمجید رئیس دستگاه قضایی از عملکرد احمدی و قول همکاری به کلانتری
حجت الاسلام و المسلمین مزارعی رئیس کل دادگستری استان به استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: من تا زمانی که در این استان هستم، دستم در دست شما و کنار مدیران برای خدمت به این مردم تلاش می‌کنم.
حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مزارعی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم که به عنوان نماینده شورای تأمین و شورای اداری سخنران این تکریم و معارفه حضور یافته بود ،با اشاره به اینکه همه ی ما در برهه‌های زمانی در معرض امتحانیم، گفت: آقای کلانتری امروز آزمونش را در استان شروع کرده است و آقای احمدی آزمونش را پس داد و استانداری دلسوز،پیگیر و جهادی بود.
وی ادامه داد: بینی و بین الله قصد مداهنه ندارم وقتی استان خودمان را به لحاظ جرائم خشن با سایر استان‌ها مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که کهگیلویه و بویراحمد استانی است که مسائل حاد امنیتی ندارد و در شورای تأمین استان در خصوص جزئی ترین امور مردم ورود و بحث می شد.
مزارعی در ادامه گفت: باید بیشترین وقت مان معطوف به خدمت به خلق الله و رضایت مردم باشد.
رئیس‌کل دادگستری استان عنوان کرد: استان با توجه به فرهیخته و اصیل بودن مردم مشکلی ندارد و وقتی قیاس می‌کنیم با استان‌های همجوار مشکلی نداریم لذا در حوزه خدمت باید بیشتر وقت را بگذاریم.باید خروجی کار ها مدیریت شود و خروجی کار دست استاندار ، معاون و یا رئیس دادگستری نیست.
مزارعی تصریح کرد: احمدی در مدت کوتاهی که حضور داشت عملیاتی و جهادی پای کار بود.
مزارعی تصریح کرد: امروز حرکت جهادی انقلابی در چله انقلاب با حضور آقای کلانتری را شروع می‌کنیم و اعضای شورای تامین همدل‌ترین اعضای را در استان خواهید دید قول می‌دهم در تمام ابعاد خاصه خدمت به مردم در کنار نماینده دولت در استان باشیم.
 
گزارش اختصاصی از

وی عنوان کرد: از طرف خودم و شورای قضایی با تمام قامت در کنار استاندار جدید برای راهبرد و پیشبرد استان کمک می‌کنیم در زمان آقای احمدی آنچه اختیارم بود برای احمدی کوتاهی نکردیم.
حجت الاسلام مزارعی در ادامه به سیل اخیر اشاره کرد و گفت: در سیل اخیر جاده شیراز-یاسوج مسدود شد و وقتی تماس گرفتم، می‌گفتند که این جاده تا چند ماه آینده هم باز نمی‌شود. اما نهایتاً با حرکت جهادی استاندار و همکاری مدیران و سایر مسئولان در کمتر از دو هفته این جاده باز شد و این نمونه‌ای از کار جهادی در استان کهگیلویه و بویراحمد به مدیریت آقای احمدی بود.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در مبارزه با مفاسد هم همکاری و تعامل خوبی بین مسئولان وجود داشت، افزود: بنده از جانب خودم و اعضای شورای اداری و شورای تأمین از آقای احمدی تشکر می‌کنیم.
مزارعی با اشاره به حساسیت استاندار سابق استان در برخورد با مفاسد گفت: امروز شخص بزرگواری از ایل و تبار لر، فرق نمی‌کند از ایلام، فارس، خوزستان یا کهگیلویه و بویراحمد باشد در این استان به خدمت مشغول می‌شود.
مقام ارشد قضایی استان خطاب به حسین کلانتری استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد گفت: بنده از طرف خودم، شورای قضایی، شورای اداری و مدیران استان این قول را می‌دهم که در کنار آقای کلانتری برای پیشرفت استانباشیم.
مزارعی در ادامه با بیان اینکه من سومین استانداری هست که در این استان در خدمت ایشان هستم، افزود: آقای کلانتری من به شما قول می‌دهم که همدل‌ترین اعضای شورای تأمین را در این استان کنار خودتان خواهید دید.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به اینکه اولین بستر حیات جامعه امنیت می باشد افزود: از نمایندگان مجلس و سایر مسئولان کشوری و استانی می‌خواهیم که بیشتر نیروهای امنیتی و انتظامی را تقویت کنیم. چرا که امنیت باشد، امنیت اقتصادی هم فراهم می‌شود. باید نیروهای انتظامی را به لحاظ امکانات و تجهیزات بیشتر تقویت کنیم.
تا هستم دستم در دست شما و مدیران خواهد بود
وی در ادامه خطاب به استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: من تا زمانی که در این استان هستم، دستم در دست شما و کنار مدیران برای خدمت به این مردم تلاش می‌کنموی افزود: تک تک اعضای شورای قضایی استان خاصه دادستان محترم مرکز استان به عنوان مدعی العموم و مدیر کل محترم بازرسی استان ، نمایندگان استان در مجلس شورا اسلامی و همه ی مدیران اجرایی شما را همراهی می نمایند.
مزارعی خطاب به کلانتری استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد گفت: در وهله ی اول مردم این استان مردمی مستحق خدمت ،عزیزو مردمی قدر شناسند که اگر کسی به این مردم خدمت کند ، جان را نثارش می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین  مزارعی گفت: ما در دوره گذشته انتخابات بدون سرو صدا و با امنیت را برگزار کردیم. و انشاء الله در انتخابات آینده نیز استاندار جدید را برای انجام امورات و برگزاری انتخابات همراهی خواهیم کرد.
وی در ادامه به اعضای شورای اداری که در این آئین حضور داشتند در خصوص تذکرات استاندار به اعضاء اظهار داشت: اگر استاندار تذکری داد اینجوری تلقی نشود که ، فکر کنیم مشکلی هست نه، بلکه برای رشد و توسعه ی استان قطعاً تذکر می‌دهد.
با مردم رفیق باشید
وی به مطلب دوم مد نظر استاندار جدید پرداخت و گفت: برای این مردم دلسوزی کنید و با مردم رفیق باشید.
حجت الاسلام و المسلمین مزارعی لازمه ی خدمت هر مدیری را داشتن تفکر فرا جناحی عنوان نمود و در ادامه با اشاره به روایاتی از پیامبر اکرم (ص)، گفت: تفکر فراجناحی یکی از اصولی‌ترین مسئله‌ای است که باید در کار مدیران لحاظ شود و من تفکر فراجناحی را در کار آقای احمدی دیدم و امیدوارم مسئولان اینگونه باشند.
وی خاطرنشان کرد: به عنوان نماینده دستگاه قضایی تا لحظه‌ای که در استان باشم برای خدمت به مردم در کنار همه مسوولان خواهم بود و انشاءالله با حضور استاندار جدید انتخابات آرام و بی سر و صدای مجلس را داشته باشیم.
مقام ارشد قضایی استان در پایان دکتر حسین کلانتری استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد را یک چهره ی مؤمن ، انقلابی و متدین معرفی نمود و تأکید کرد: در بُعد رونق تولید دست شمار را مگیریم و شما هم همکاری نمائید و در ستاد اقتصاد مقاومتی روی کمک دستگاه قضایی حساب کنید و در سال 98 یک تحولی در استان در حوزه ی امنیت به لحاظ امکانات ایجاد شود.
 
گزارش اختصاصی از
 
همدلی نمایندگان با حضور استاندار جدید ادامه می یابد
نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: شاخص های توسعه در استان ارتقا پیدا کرده است .
"غلام محمد زارعی" افزود: استان در گذشته در آخرین رده توسعه یافتگی قرار داشت و امروزی ارتقای شاخص‌های مختلف را شاهدیم .
وی اظهارکرد: وحدت، همدلی و هماهنگی محور فعالیت مجمع نمایندگان استان است و اندیشه‌ای جز خدمت به مردم نداشته و یکی از تجارب موفق استان، این همدلی است .
نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این همدلی و هماهنگی با حضور استاندار جدید نیز ادامه خواهد داشت .
زارعی تصریح کرد: همه باید مسیر خدمت، تلاش و جدیت برای مردم را در پیش بگیریم و مجمع نمایندگان استان نیز تعامل مناسب با استاندار جدید را خواهد داشت .
وی ادامه داد: امروز در جای جای استان فعالیت‌های عمرانی در جریان است و این نشانه تعامل سازنده مسئولین و مردم برای رفع محرومیت در مناطق است .
نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی راه، آب و کشاورزی را از محورهای توسعه استان دانست و عنوان کرد: در حوزه عمران شهری به یک همت جدی برای توسعه مناسب شهرهای استان نیازمندیم .
زارعی با اشاره به حوزه بهداشت و درمان استان، بیان کرد: ارتقای تخت‌های بیمارستانی با پوشش بیش از ۴۰۰ تخت عملیاتی شده است .
وی اضافه کرد: در چهل سال گذشته، انقلاب با وجود همه فراز و نشیب‌ها، حرکت مناسبی رو به رشد و قله‌های پیشرفت داشته است.
 
گزارش اختصاصی از
 
لزوم توجه به توازن در بودجه ریزی
نماینده مردم کهگیلویه و ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی سخنران بعدی مراسم بود که در سخنانی گفت استاندار جدید استان رقابت سالم عمرانی نمایندگان مجلس را غنیمت شمرد و به حوزه اقتصاد و فرهنگ توجه ویژه داشته باشد
عدل هاشمی در این آیین ضمن تشکر از اقدامات دکتر احمدی گفت : استاندار جدید با فرهنگ استان کهگیلویه و بویراحمد آشنا و ما هم با فرهنگ استان ایلام آشنایی داریم و این یک امتیاز بزرگ بوده و کار را برای خدمت رسانی آسان تر کرده است.
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه رقابت بین نمایندگان استان سیاسی نیست بلکه عمرانی است، یادآور شد: به عنوان نماینده کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده صرفا برای این کار آمدم.
مهندس هاشمی پور با اشاره به اینکه جریانات سیاسی موجود گرفتار سیاست زدگی شده اند اظهار داشت: همه زیر چتر ولایت هستیم و امنیت پایدار امروز به برکت خون شهدا نصیب ما شد که در سایه این امنیت پایدار باید به مردم خدمت کنیم.
هاشمی پور خطاب به استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: رقابت سالمی که بین نمایندگان استان وجود دارد را غنیمت بشمارید و انتظار دارم به فرهنگ و اقتصاد توجه ویژه داشته باشید.
نماینده شهرستان های 4 گانه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:به اقتصاد توجه می شود، اما به فرهنگ در کل کشور خیلی کم توجه می شود؛ این را باید در استان مدیریت کنیم چراکه از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است.
سردار هاشمی پور با اشاره به اینکه توازن در بودجه ریزی به ویژه در مناطق توسعه نیافته مهم است، گفت: تلاش نکنیم که بمانیم، تلاش کنیم که بماند؛احمدی در این مدت هر کاری کرد باقی می ماند و آقای کلانتری هم هر کاری انجام دهد می ماند.
 
گزارش اختصاصی از
 
کوتاهی ما را استاندار جدید جبران کند
نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: بین نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد تعامل برای کار عمرانی است.
"غلامرضا تاجگردون به عنوان سومین نماینده استان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار داشت : دست استاندار جدید را به گرمی می فشاریم و مدیران خوب و شورای تامین ارزشمندی دارید ان شاء الله که آرامش داشته باشید.
وی اظهارکرد: در خدمت استاندار جدید و تیمشان هستیم.
نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی خطاب به کلانتری گفت : آنچه برای مردم استان مهم است مردم و احترام به مردم است شاید ما کوتاهی و خلأهای در این وظیفه داشته باشیم اما شما بعنوان استاندار این خلاء را جبران کنید.
 
گزارش اختصاصی از
 
نماینده چهارم کهگیلویه و بویراحمد خواهم بود
استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد هم در سخنانی گفت: خوشحالم که قطار سرنوشت من را در این سامان قرار داد تمام تلاشم را به کار گرفتم که دیارم در شرایط بهتری قرار بگیرد اما چه کنیم با بدو ورود به مشکلاتی رو به رو شدیم در اسفند همان سال سقوط هواپیما بود، بعد تحریم های ناعادلانه بود و بعد هم با سیل همراه بود، اما خوشحالم با کمک مدیران و دستگاه های استان دست به دست هم دادیم و سرافرازانه این گردنه ها را پشت سر گذاشتیم و امروز کهکیلویه و بویراحمد بهتر از گذشته می درخشد.
احمدی بیان کرد: ما باید مسیر ترسیم شده را دنبال کنیم چیزی که در ذهن من بود امنیت و ثبات و پایداری معیشت مردم بود صیانت از حقوق شهروندی و احترام به مردم در دستگاه های دولتی نقطه آسیب شاخص های نتیجه گرا و پیامدها محور بود و پرهیز از سیاست زدگی بود اینها چهارچوب های مد نظر دولت بود و من تلاش کردم این موضوعات را دنبال کنم.
وی افزود: وضعیت خاص بود در تنگناهای مالی بودیم اما در این مدت ده ها پروژه کوچک و بزرگ به بهره برداری رسید و ده ها پروژه کلنگ زنی شد چرخ رشد استان در مسیر بالندگی قرارگرفت بهره برداری از صدها تخت بود با مجهزترین تجهیزات بود راه اندازی ده ها واحد صنعتی جدید بود شاخص های اشتغال استان رو به بهبودی گذاشت پتروشیمی دهدشت، پروژه پاتاوه به دهدشت و سایر پروژه ها که سال ها راکد شده بود.
احمدی بیان کرد: ۱۸۰ میلیون یورو برای یک پروژه در نظر گرفتیم، بیواتانول باشت، فسفات چرام، کارخانه گیاهان دارویی در استان کلنگ زنی شد، افتتاح طرح های متنوع آب و خاک، گلخانه ای و مدیریت منابع آب استان را داشتیم، مفتخریم ضریب نفوذ ابیاری نوین به مرز ۷۰درصد رسیده است.
وی افزود: در حوزه ورزش ده ها پروژه سالن های سر پوشیده به بهره برداری رسید، به طور بی سابقه ای در سال ۹۶و۹۷شاهد حضور فرزندان استان در میادین ملی و بین المللی بودیم.
در حوزه فناوری و شرکت های دانش بنیان دستاوردهای استان ما با هیچ دوره ای در استان قابل مقایسه نیست از نظر تولیدات علمی دانشگاه یاسوج به رتبه زیر ۱۵رسیده است، در حوزه مسکن روستایی جزو پنج استانی خواهیم بود چند ماه آینده جشن پایان مسکن مهر را برگزار کنیم.
احمدی ادامه داد: اقدامات تاجگردون در بافت فرسوده گچساران که انجام داد همین الگو را در دهدشت و یاسوج پیگیری می کنیم، کاش فرصت بود که بیش از این برای مردم خدمت می کردم تلاشی که برای ساختار اداری انجام دهیم تا ساختارها را هدفمند نکنیم و فرصت به نخبگان ندهیم در مقطعی کوتاه پل ها امید می دهد اما سرمایه های ما زیر زمین نیست تلاش ما باید روی زمین باشد.
علی محمد احمدی در ادامه گفت: اگر وارد مجلس شدم به عنوان نماینده چهارم کهگیلویه و بویراحمد به این مردم خدمت خواهم کرد، هر جا مسئولیتی داشته باشم نیز کارگزار مردم کهگیلویه و بویراحمد خواهم بود.
فرایند انتخاب استاندار کهگیلویه و بویراحمد سخت نبود / احمدی خودش می خواست برود
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: سیاست اصولی وزارت کشور بی‌طرفی است و فرمانداران، بخشداران و استانداران حق جانبداری از هیچ شخصی را ندارند.
جمال عرف هم در این مراسم با اشاره به اقدامات و حوادث سال گذشته اظهار کرد: سال قبل شاهد تحریم‌های ظالمانه دولت آمریکا بودیم و ابتدای سال ۹۸ امتحان دیگری گرفت و آن بارش سنگین ۲۵ استان بود که در گلستان، خوزستان و لرستان خیلی سنگین بود.
معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: به یاری خداوند از آزمون سیل سربلند بیرون آمدیم و پایان امسال هم آزمون تحریم‌ها را با همراهی و‌ یاری ملت ایران پشت سر می‌گذاریم.
وی در ادامه سخنان خود به دو وظیفه سیاست داخل و امنیت داخلی وزارت کشور اشاره کرد و گفت: مهمترین سیاست داخلی امسال وزارت کشور رویداد انتخابات ۹۸ است.
وی عنوان کرد: سیاست اصولی وزارت کشور بی‌طرفی است و فرمانداران، بخشداران و استانداران حق جانبداری از هیچ شخصی را ندارند و باید با بی‌طرفی این امانت حق‌الناس است را باید درست امانتداری کنیم.
این مسؤول عنوان کرد: سیاست دوم قانونمندی و رعایت قانون و‌ مقررات است لذا مبنای کار عزیزان ما رعایت قانون باشد
عرف به سومین سیاست وزارت کشور اشاره کرد و‌ گفت:  برگزاری انتخابات سالم بدون شائبه سومین سیاست وزارت کشور است و ما در مجموعه وزارت کشور تلاش می‌کنیم انتخابات سالم و بدون شائبه‌ای برگزار کنیم.
 
گزارش اختصاصی از

وی به تاکید بر برگزاری انتخابات با نشاط است گفت: ما در وزارت کشور موظف هستیم این ارکان را به درستی انجام دهیم که برگزاری انتخابات بانشاط مستلزم حضور همه سلایق سیاسی در داخل خانواده انقلاب اسلامی هستند و باید زمینه مشارکت و رقباتشان ایجاد شود.
عرف در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما بحثی در جابه جا استاندار نداشتیم اما خود احمدی تاکید اصرار داشت و دلایلی داشت و من خیلی جدی نگرفتم بعد از عید فطر آمدند تا تصمیم ایشان خیلی جدی است و حتی گفت استعفا را به وزیر کشور دادم.
فرایند جایگزین فرآیند سخت و پیچیده‌ای است اما وقتی بحث آقای کلانتری شد نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد به سرعت به اجماع رسیدند برای آقای کلانتری و کش و قوس نداشتیم و همزمان با آقای حق‌شناس برای گلستان انتخاب کردیم از زحمات احمدی تشکر می‌کنم.
وی افزود: کسی که در دوره نوجوانی وارد دفاع مقدس می‌شود و جان را در طبق اخلاص می‌گذارد و از کشور و‌ میهن دفاع می‌کند عنصر ارزشی است.کلانتری هم انسان با ارزشی فداکار، پرکار و عبارتی که روحانی گفت خستگی‌ناپذیری است.
معرفی کلانتری از زبان خودش / من در دستگاه امام حسین بزرگ شده ام
استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد در مراسم معارفه خود گفت: ضمن گرامی داشت ۱۸۸۰شهید استان و ایت الله سید کرامت الله ملک حسینی گفت اهل تحقیق می دانند در دوران سخت تبعید امام کسی که بیانیه های امام را در جنوب ایران در زاگرس می آورد و توزیع می کرد مرحوم آیت الله ملک حسینی بود که وی را مردم فراموش نمی کنند.هر چند مایل بودم ایت الله سید شرف الدین ملک حسینی در جلسه باشند اما در قم جلسه ای داشتند.
حسین کلانتری بیان کرد: دقایقی خودم را با زبان خودم معرفی می کنم، من این افتخار را داشته ام که از سوم ابتدایی در دستگاه امام حسین باشم.
کلانتری افزود :هیچگاه آویزان هیچ شخصی نبودم، همیشه توکلم به خدا و‌ توجهم به مجموعه ای بوده که کار می کردم، امروز مردمی از همدان، لرستان، خوزستان و ایلام حضور دارند ما در این مسیر با حمایت مردم راه می رفتیم، با توکل به خدا، توسل به اهل بیت راه شهدا فرامین آقا و برنامه های دولت را در پیش می گیریم.
 
گزارش اختصاصی از  

وی افزود: برنامه های کاری ام را در حضور رئیس جمهور تشریح کردم آن برنامه ها را کمیته های بررسی و کارشناسی می گذارم مسیر من جای دیگر بود که با استعفای آقای احمدی به این استان آمدم وضعیت راه و بررسی هایی که باید به جدیت انجام گیرد، مسائلی که در بحث فرودگاه داریم، مسائل فرهنگی و آموزشی برنامه داریم.
کلانتری ادامه داد: منابع عظیم گردشکری با ۲هزار اثر تاریخی، پایتخت طبیعت ایران، دیار ابشارهای روان، دیاری که بیشترین منابع آبی جهان را دارد، دیاری که ۹۰۰میلی متر بارندگی داشته است؛ این همه منبع و ذخایر حقیقتا ظرفیت های فوق العاده ای دارد بحث باغات و گیاهان دارویی از مباحث جدیاست  چون ظرفیت و توانایی این را دارد.
وی گفت: شخصیت های بزرگی از این دیار داریم، بررسی اسنادی کردم سازمان های مردم نهاد را باید کیفی به آنها نگاه کنیم، احزاب شناسنامه دار به خودشان جرات فعالیت بدهند اما با نگاه توسعه ای باشد.
کلانتری گفت: بنده از قبل نه پیش بینی کردم نیرویی همراه خودم بیاورم و نه قرار داشتم نیرویی را جا به جا کنم با همین تیم جلو می روم ، زمانی ورود کردم که با توطئه دشمنان رو به رو شدم
ما می‌توانیم منابع داریم امکانات داریم پشتوانه داریم نیروی انسانی داریم برای خدمت گذاری و‌ نوکری مردم آمده ام.
وی افزود: قول می دهیم تا آخرین نفس بدویم، با تمام توان و ظرفیت و امکانات از ظرفیت بالای نمایندگان استفاده کنم و توجه دولت مردان را جلب کنم ورود شان را بیشتر کنیم، از زحمات بی شاعبه آقای احمدی تجلیل می کنم.
استاندار گفت: طی چهل سال گذشته همه کار کردند خیلی از کارها نیز مانده است؛ این مسولیت را  به ما ندادند که دنبال منافع خودمان، قوممان و حزبمان و باندمان باشیم، باید ضعف ها و قوت ها را بشناسیم و باید در مسیر تمدن سازی حرکت کنیم، نیاز به نشاط اجتماعی داریم نیاز به حضور زنان و‌ جوانان در عرصه مدیریت داریم حتما از مدیران جوان و زنان و دختران محجبه در مدیریت خودم استفاده خواهم کرد.
 
گزارش حواشی مراسم!
حضور پررنگ و معنادار ایلامی ها!
در بخش حواشی حضور پررنگ ایل و تبار استاندار جدید کاملا مشهود بود که البته این حضور معنی خاصی داشت . اولا به نظر می رسید ایلامی ها با حضور خود سعی داشتند به برادران لر (به قول کلانتری برار) همتبار خود در کهگیلویه و بویراحمد بگویند که این فرزند ما را حمایت کنید به حرمت لرتباریمون! و از طرف دیگر به نظر می رسید آمده اند که بر احمدی فشار بیاورند که وی را به کاندیداتوری در ایلام ترغیب کنند هر چند جواب قاطعی نشنیدند بجز یک نکته که احمدی در تجلیل از مردم کهگیلویه و بویراحمد گفت " اگر توفیق نمایندگی در مجلس نصیبم شد بدانید که من پس از 3 نماینده شما ، نماینده چهارم مردم نجیب کهگیلویه و بویراحمد خواهم بود". نکته ای که با تشویق فراوان حضار مواجه شد و شاید همین نکته هم ایلامی هایی را که برای ترغیب احمدی آمده بودند تا حدودی امیدوار کرده باشد.
کل کل هاشمی و تاجگردون بر سر "واو"
برنامه تا زمان قبل از سخنرانی تاجگردون بسیار جدی و رسمی بود اما وقتی تاجگردون پشت تریبون رفت با ایراد سخنانی طنز گونه و جواب های عدل هاشمی مدتی حضار را به خنده وادار کردند.
غلام رضا تاجگردون گفت: آقای هاشمی پور نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده به من گفت که ببین آقای تاجگردون فقط می گویند استان کهگیلویه و بویراحمد و اسمی از گچساران نمی‌برند و من گفتم ما با همین «و» که داریم کارهایمان را انجام می‌دهیم. در ادامه هاشمی پور از بین حضار گفت: «و» را می‌گیریم که تاجگردون پاسخ داد فعلاً «واو» جایی گیر کرده نمی‌توان بیرونش آورد.
تاجگردون در ادامه با شوخی گفت: کلانتری لرتر از آقای احمدی است. آقای احمدی یه چیزهای اضافه داشت و اما این کاملاً لر است. ما قرار است یک معامله با ایلامی‌ها بکنیم حالا به کجا برسد. مدیریت این کارها را آقای فیلی وارد است.
 
گزارش اختصاصی از
 
عروس و دامادی ایلامی ها و کهگیلویه و بویراحمدی ها
مجری برنامه هم که از شوخی های عل هاشمی و غلام رضا تاجگردون به وجد آمده بود و احساس می کرد باید فضای طنز گونه را در سالن حفظ کند شروع بع بیان خاطره ای از اجرای یک برنامه زنده رادیویی مشترک بین استان ایلام و کهگیلویه و بویراحمد کرد.
این مجری اینگونه گفت که در این برنامه مجری ایلامی تصرار داشت که ایلام عروس زاگرس است و مجری کهگیلویه و بویراحمد هم اصرار داشت کهگیلویه و بویراحمد عروس زاگرس ! وقتی مجری کهگیلویه و بویراحمدی که مرد بود ، اصرارهای مجری ایلامی که زن بود را دید ، کوتاه امد و گفت حالا که ایلام عروس زاگرس است ما داماد زاگرس هستیم! که موجب خنده حضار شد.
 
گزارش اختصاصی از
 
دریافت معنادار تقدیرنامه احمدی از عدل هاشمی
یکی از نکات جالب این مراسم که بسایر هم به چشم آمد ، زمانی بود که علی محمد احمدی تقدیرنامه خود از طرف وزیر کشور را دریافت نمود. معاون سیاسی تقدیرنامه را به نمایندگان استان داد تا به استاندار تحویل دهند که زارعی و تاجگردون در اقدامی هماهنگ از هاشمی خواستند این کار را انجام دهد. چرا که طی هفته های اخیر برخی سخنان تنش گونه در رسانه ها از زبان احمدی و هاشمی پور بیان شده بود.
البته هم هاشمی و هم احمدی در پاسخ به خبرنگاران که از این اقدام به عنوان آشتی کنان تعبیر می کردند گفتند : ما با هم دوست هستیم و قهری در میان نیست و بیان برخی سخنان با توجه به جایگاه افراد معمول است.
حضور پررنگ یک فرد متملق
صبح همان روز تودیع و معارفه علی محمد احمدی که در دوران مدیریت خود بیشتر به یک مدیر منظم و البته جدی مطرح بود ، به تک تک همکاران خود در دوایر مختلف سر زد و اینبار با روحیه بزله گویی و خودمانی حلالیت طلبی و خداحافظی کرد.
حین سرکشی از دوایر فردی در محوطف استانداری مشاهده شد که در نزد وزارت کشوری ها معروف به تملق گویی بود . یکی از همراهان استاندار که شرایط را خودمانی می دید به فرد مورد نظر اشاره کرد و از وی نام برد . در این موقع استاندار خاطره ای از فرد مورد نظر از روز نخست صدور حکم خود در وزارت کشور گفت ! احمدی اشاره کرد که در روزی که حکم من صادر شد به ناگاه همین شخص با صدای بلند در تعریف و تمجید من به گونه ای که صدا به گوش وزیر برسد ، سخن گفت. همان لحظه به وزیر گفتم " نه به تعریف و تمجید امروزش از من توجه کنید و نه به بدگویی هایش در روزی که استانداری کهگیلویه و بویراحمد را ترک خواهم کرد"!
اما حضور این فرد متملق به همین خاطره استاندار ختم نشد! در حالی که معاون سیاسی استاندار مامور استقبال از معاون سیاسی وزیر کشور و استاندار جدید در فرودگاه شیراز بود ، دیگر مسئولان به مکانی نزدیک پلیس راه در جاده شیراز - یاسوج رفته و آماده استقبال از میهمانان و استاندار جدید بودند که ناگاه یکی از خودروهای پلیس راه که در مسیر بود نزد مسئولین آمد و گفت " تعدای افراد و خودرو در گردنه "مله شوره" ایستاده اند و آماده استقبال از استاندار هستند| مسئولین استانداری که هاج و واج مانده بودند که چه کسانی اینکار را کرده اند و از ترس اینکه مبادا در همین ابتدای ورود استاندار جدید یک ناهماهنگی بوجود آید فورا از طریق حراست به محل رفتند و نهایتا در کمال خوش شانسی موضوع استقبال رسمی بی حاشیه برگزار شد اما نکته جالب این بود که تیم استقبال خودجوش! در مله شوره به سرکردگی همان فرد متملق شکل گرفته بود!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
دنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
با ارزوی توفیق برای اقای احمدی در انتخابات اینده مجلس ایلام و موفقیت برای کلانتری استاندار جدید
آریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
اسمشو بگید فرد متملقو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
متاسفانه اولین ضعف یک مدیر نداشتن تیم مدیریتی همراه خود است چون اگر تیم مدیریتی همراه نداشته باشد نمی تواند تغییر بوجود آورد و از نظر مدیریت باید غرق در تیم مدیریتی قبلی و جو قبلی قرار گیرد و این یعنی دست مدیر بسته است و نمی تواند کاری انجام دهد و کارآمد نخواهد بود بنابراین جناب آقای کلانتری با جامعه ی ایرانی آشناست باید بداند که هیچ مدیری تمایل به پیاده شدن ندارد و باید او را پیاده کرد حداقل با تغییر در معاونت ها و فرماندارها و مدیرکل ها و بخشدار ها و ...تغییر را شروع کرد و گرنه تغییرت خواهند داد!!!!!! و در نتیجه به روزمرگی و ناکارآمدی و غیراثربخش تبدیل خواهی شد!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار