مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان بر مطابقت فرآیند بازیافت پسماندهای پتروشیمی در لوشان با ضوابط زیست محیطی تأکید کرد و گفت: برخی انتقاداتی که در این مورد می‌شود فراقانونی و خارج چهارچوب است.
کد خبر: ۷۵۳۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴ 13 June 2019

 فرآیند بازیافت پسماندهای پتروشیمی در گیلان با ضوابط زیست‌محیطی مطابقت دارد

 

قربانعلی محمدپور امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برخی انتقاداتی که در مورد فرآیند بازیافت پسماند پتروشیمی در لوشان می‌شود فراقانونی و خارج چهارچوب است زیرا روند یادشده کاملاً تحت نظارت و کنترل سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه شاید برخی از اشتغال جوانان این استان ناراضی بوده و نمی‌خواهند این موضوع در لوشان به نتیجه برسد عنوان کرد: سرمایه‌گذار بومی 16 میلیارد تومان برای این واحد بازیافت هزینه کرده و تمام مقررات زیست محیطی را هم طبق توافقات رعایت کرده است.

محمدپور استفاده مؤثر از ظرفیت‌هایی که دولت و قانون در جهت ایجاد اشتغال و کسب و کار فراهم کرده است را متذکر شد و تصریح کرد:‌ برخی انتقاداتی که به موضوع بازیافت پسماندهای پتروشیمی در لوشان می‌شود فراقانونی است زیرا کارخانه مذکور از وظایف و تکالیف خود عدول نکرده است.

 

وی نگرانی‌های مردم و نخبگان گیلانی در مورد انتقال و بازیافت پسماندهای پتروشیمی را ناشی از ارتقاء سطح فرهنگ محیط زیستی استان دانست و اظهار داشت: با تصمیم استاندار و حضور اساتید دانشگاه‌ها و اصحاب رسانه در محل کارخانه لوشان نگرانی‌ها تا حد زیادی برطرف شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه در گذشته 3 واحد تصفیه روغن در حوزه لوشان وجود داشت عنوان کرد: 2 واحد از این کارخانجات به دلایلی تعطیل و تنها یک واحد موفق به ادامه فعالیت‌های خود شد به همین علت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت جهت احیاء یکی از این واحدها اقدام کرد.

محمدپور با اشاره به اینکه خط تولید روغن کارخانه لوشان با خط بازیافت پسماندهای پتروشیمی تعویض شده است خاطرنشان کرد:‌ اینکه در یک استانی عمل بازیافت انجام و در استان دیگر تعطیل می‌شود از نبود تکنولوژی لازم در آن منطقه برای بازیافت اصولی و علمی پسماندهای پتروشیمی حکایت دارد.

وی وجود ریسک آلودگی زیست‌محیطی به مراتب پایین‌تر واحد بازیافت پسماند پتروشیمی در مقایسه با واحد تصفیه روغن در لوشان را متذکر شد و گفت: تمام فعالیت‌های کارخانه بازیافت لوشان از مرحله صفر تا 100 توسط 20 دوربین مداربسته رصد می‌شود بنابراین جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار