آمریکا در بیانیه‌ خود در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که ایران در حال نقض توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهان است.
کد خبر: ۷۵۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰ 12 June 2019

 

 

تابناک / به نقل از رویترز، آمریکا روز سه‌شنبه در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای با طرح این ادعا که ایران با استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته، برجام را نقض کرده؛ بار دیگر اعلام کرد که خواهان مذاکره با تهران است.

در این بیانیه آمده است: تسریع غنی‌سازی اورانیوم ایران باعث نخواهد شد که آمریکا از سیاست خود مبنی بر منزوی کردن ایران دست بکشد.

جکی ولکات، نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه خود آورده است: ایران مدعی پایبندی به برجام شده است اما حال گزارش‌ها حاکی از آن هستند که جمهوری اسلامی در حال نقض این توافق است. این مسئله باید مایه نگرانی همه ما باشد.

وی در ادامه در این رابطه اظهار کرد: آمریکا از ایران می‌خواهد که فوراً به تعهدات خود بازگردد. ما می‌دانیم که کمیسیون برجام با جدیت با این موضوع برخورد خواهد کرد. ما همچنین از طرفین برجام می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر به این موضوع بپردازند.

نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین با اشاره به اینکه آمریکا خواهان مذاکره با ایران است، گفت: هدف از این مذاکرات دست یافتن به توافقی جامع با ایران است تا پایانی باشد بر رفتارهای بی‌ثبات‌کننده این کشور.

نماینده آمریکا در حالی چنین ادعاهای واهی را مطرح می‌کند که آمریکا خود با خروج از برجام نشان داد نه تنها به تعهدات خود در قبال معاهدات بین‌المللی پایبند نیست بلکه حتی مصوبات شورای امنیت را هم اجرا نمی‌کند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: برجام ، خروج از برجام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار