جواد محتشمیان، بازیکن و مربی سابق تیم ملی والیبال که سال‌هاست به‌عنوان گزارشگر و کارشناس این رشته ورزشی فعالیت می‌کند به‌عنوان منتقد شماره‌یک سرمربی تیم ملی کشورمان شناخته می‌شود.
کد خبر: ۷۵۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹ 11 June 2019

 

 

جواد محتشمیان، بازیکن و مربی سابق تیم ملی والیبال که سال‌هاست به‌عنوان گزارشگر و کارشناس این رشته ورزشی فعالیت می‌کند به‌عنوان منتقد شماره‌یک سرمربی تیم ملی کشورمان شناخته می‌شود. محتشمیان می‌گوید انتقاد سازنده باعث پیشرفت است اما تاکید می‌کند که مشکل شخصی با این مربی ندارد.

گزارشگر شناخته شده والیبال در بازی مقابل با آرژانتین از جمله «حتما باید با برانکارد بازیکن کشورمان را از زمین بیرون ببرند تا مربی تعویض کند» نگاه‌ها را به خودش معطوف کرد. خیلی‌ها برایشان این پرسش ایجاد شده که چرا وقتی تیم ملی خوب نتیجه می‌گیرد باز هم او در گزارش زنده از کولاکوویچ انتقاد می‌کند. پاسخ او جالب و خواندنی است. گفت‌وگو با محتشمیان را در ادامه می‌خوانید.

نظر کلی شما درباره عملکرد تیم ملی تا این لحظه از بازی‌های لیگ ملت‌های جهان چیست؟

نتیجه به لحاظ آمار تا اینجای کار خوب بوده اما از 14 بازیکن اعزامی به نحو‌احسن استفاده نشده است‌.

به همین علت در گزارش‌های خود از کولاکوویچ انتقاد می‌کنید؟

انتقاد می‌کنم چون حق دارم. شما ببینید ما تا حالا به هشت بازیکن میدان دادیم که سه مورد هم به علت مصدومیت بازیکنان‌مان بوده؛ یعنی تعویض‌های اجباری، هیچ‌کدام از تعویض‌ها اختیاری و فنی نبوده و این به معنی ضعف یک مربی است.

همچنان معتقدید کولاکوویچ در حد و اندازه‌های تیم ملی نیست؟

نه کوواچ و نه کولاکوویچ در حد و اندازه‌های نیمکت والیبال ما نیستند‌. مربیان صربستانی می‌آیند حقوق‌شان را بگیرند و دستورات دیگران را اجرا کنند و در عمل هیچ‌کاره هستند! والیبال ایران یکی مثل ولاسکو را می‌خواهد که مقتدر باشد، نه اینکه هرچه دیگران گفتند، بگوید چشم.

منظور از دیگران، فشار از فدراسیون است که مربی دستورات‌شان را اجرا می‌کند؟

کولاکوویچ وقتی به ایران آمد گفت فلانی باید سرپرست باشد، کجای دنیا مربی می‌آید و می‌گوید سرپرست را من انتخاب می‌کنم؟! به او از جای دیگر دیکته کردند که بگو سرپرست را عوض کنند، فدراسیون هم قبول کرد تا راه را برای خودشان باز کنند.

بیشتر توضیح می‌دهید؟

آنهایی که در والیبال هستند متوجه منظور من می‌شوند. مساله دیگر درباره این مربی این است که می‌گوید دو بازیکن من تا المپیک ۲۰۲۰ گارانتی دارند و همیشه در تیم ملی هستند! آیا این باعث کشتن‌انگیزه بازیکنان جایگزین نمی‌شود؟ اصلا به آنها که گارانتی دادند وقتی بفهمند بی‌جانشین هستند آیا باعث بی‌انگیزه بودن‌شان نمی‌شود؟ همان موقع که این حرف‌ها را زد بنده به او انتقاد داشتم.

به هر حال تیم ملی نتیجه خوبی در لیگ ملت‌ها گرفته و شاید این حجم از انتقاد منصفانه نباشد!؟

اول المپیک، دوم قهرمانی جهان، سوم جام‌جهانی؛ این سه مهم‌ترین تورنمنت والیبال است و بعد از آن لیگ ملت‌هاست! همه تیم‌هایی که به این مسابقات آمدند جوانان‌شان را برای مسابقات مهم پیش رو محک می‌زنند اما تیم ملی ما همچنان با همان بازیکنان قبلی و فقط به فکر پیروزی‌های کم ارزش این مسابقات است.

شما روسیه، ایتالیا و فرانسه را ببینید با جوان‌هایشان آمدند تا برای آینده برنامه‌ریزی کنند اما جوان‌های ما باید منتظر باشند هروقت بازیکنی مصدوم شد وارد زمین شوند. حضرت‌پور یا فیاضی مگر وقتی به زمین آمدند بد کار کردند؟ چرا نباید بیشتر به آنها اعتماد کنیم؟ به نظر من والیبال ما پتانسیل این را دارد که سه تا معروف، سه تا غفور و موسوی و... بسازد. به این شرط که از آنها استفاده شود.

شاید برای کسب جایزه هدف‌گذاری شده تا با ترکیب اصلی به مصاف رقبا برویم.

فدراسیون جهانی والیبال برای اینکه این تورنمنت را معتبر کند و تیم‌ها با تمام قوا در آن شرکت کنند یک میلیون دلار پاداش به‌علاوه هزینه رفت و برگشت تیم‌ها و دیگر امکانات را در اختیارشان گذاشته و به آنها اجازه می‌دهد با ۲۵ بازیکن در این تورنمنت شرکت کنند تا باعث خستگی بازیکنان نشود‌. این آپشن‌ها برای دیگر تورنمنت‌های معتبر نیست چون آن رقابت‌ها برای مردم مهم است و پولی در کار نیست اما بازی‌های ملت‌های جهان را با پول می‌خواهند اعتبار بدهند.

در این تورنمنت شانس قهرمانی داریم؟

کار خیلی سخت است. تیم‌های دیگر با اینکه جوان هستند اما خیلی با تجربه کار می‌کنند. قهرمانی در این مسابقات به آسانی ممکن نیست.

حرف خاصی مانده؟

زایدسف، موزرسکی، دوسسکو، برونو و دیگر ستارگان بزرگ والیبال در این مسابقات حضور ندارند. چقدر خوب می‌شود ما هم‌ انگیزه بازیکنان جوان‌مان را از بین نبریم و زیاد از حد به بازیکنان باتجربه هم فشار نیاوریم. باید از همه بازیکنان استفاده کنیم. جوانان والیبالیست ما پتانسیل بالایی دارند که منتظر فرصت هستند تا خودشان را نشان دهند.

منبع: تابناک
برچسب ها: کولاکوویچ ، محتشمیان
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
حق با کارشناس توانمند والیبال ماست. با اطمینان کسی که سالیان سال والیبال مارا در دوران مختلف دیده تجربه بیشتری از کولاکویچ داره. مربی که فقط کنار زمین ناظر بازی نیست باید بتونه حتی جنگ روانی با حریف راه بندازه. به عنوان یه بازیکن والیبال میگم ورزش والیبال یعنی یعنی روحیه بالا و نداشتن استرس. هر تیمی به این دو اصل برسه برندس.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
بهترین کزینه اناستازی با انتیگا تیم بزرگ سرمربی بزرگ میخواهد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار