تندیس دکتر ابریشم چیان امروز(۲۱ خرداد) در دانشگاه گیلان رونمایی شد.
کد خبر: ۷۵۳۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶ 11 June 2019

تندیس دکتر «ابریشم چیان» در دانشگاه گیلان رونمایی شد 

 

«احمد رضی» امروز (سه‌شنبه، 21 خرداد) در گردهمایی حامیان، خیرین و واقفین آموزش عالی کشور در تالار حکمت دانشگاه گیلان گفت: علم و دانش رکن اصلی توسعه است.

 

رییس دانشگاه گیلان با بیان اینکه دانشگاه پایگاه رشد انسانی است گفت: خیرین بسیاری در پروژه‌های مختلف این دانشگاه مشارکت و همکاری کرده و در رشد، شکوفایی و ایجاد فضای آموزشی مناسب برای دانشجویان تاثیرگذار بودند.

 

رضی اذعان کرد: خیرین این دانشگاه خود درسی مکتوب برای دانشجویان بوده و بسیار هوشمندانه در راستای ارتقاء علم و دانش و توجه به نیروی انسانی گام نهادند که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

در پایان این مراسم از تندیس دکتر میرجعفر ابریشم چیان در دانشگاه گیلان رونمایی شد.

 

گفتنی است، دکتر میرجعفر ابریشم‌چیان متولد ۲۰خرداد سال ۱۳۰۹ بود که وزارت علوم و تعلیمات عالیه در زمان قبل از انقلاب میزان تحصیلات وی را با درجه معادل دکترای شیمی و داروسازی ارزیابی کرده‌است؛ دکتر ابریشم چیان در امور عام‌المنفعه زیادی در استان در دانشگاه گیلان و بیمارستان آریا و … حضور داشت.این نیکوکار گیلانی با هزینه مالی خود در کار  تکمیل دانشکده علوم انسانی گیلانی شامل تالار، کلاس های آموزشی، بخش اداری، کتابخانه، آزمایشگاه و…به مساحت هفت هزار و ۵۰۰مربع  مشارکت داشت.

 

همچنین وی بالغ بر ۲ هزار جلد از کتاب‌های کتابخانۀ شخصی خود را به دانشگاه گیلان اهدا کرد. ابریشم‌چیان صبح جمعه(۱۸ اسفند) سال ۹۶ دار فانی را وداع گفته و در دانشکده علوم انسانی به حاک سپرده شود.

منبع: تابناک
برچسب ها: دانشگاه گیلان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار