بازار طلا و سکه تهران در چهارمین روز هفته با کاهش قیمت‌ها تحت تاثیر افت نرخ جهانی و کاهش بهای ارز در بازار داخلی قرار داشت. هرچند مهم‌ترین عامل در روند کاهشی قیمت‌ها در بازار ارز و طلا، به گفته فعالان بازار، سیگنال مثبت سیاسی از سفر دو روزه نخست وزیر ژاپن به تهران می‌باشد.
کد خبر: ۷۵۲۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹ 11 June 2019

 جدیدترین قیمت‌ها از بازار سکه تهران/ بازار تحت تاثیر سفر نخست وزیر ژاپن به تهران

 

تابناک / در معاملات امروز (سه شنبه بیست و یکم خردادماه ۹۸) بازار طلا و سکه تهران، شاهد کاهش قیمت‌ها بودیم. روندی که به گفته رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر به دنبال خبر‌های مثبت در فضای سیاسی کشور رقم خورده است و همچنین مدیریت بازار ارز توسط بانک مرکزی، باعث کاهش نوسان در بازار ارز و در نتیجه آرامش در بازار سکه شده است.

بر اساس این گزارش، برای اطلاع از آخرین قیمت‌های بازار طلا و سکه در دومین روز هفته، گفتگویی تلفنی با محمد کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران داشتیم.

کشتی آرای با بیان اینکه امروز بهای جهانی طلا با کاهش ۲ دلاری به رقم ۱۳۲۳ دلار رسیده است، افزود: در حال حاضر (ساعت ۱۷) هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با کاهش ۴۰ هزار تومانی نسبت به نرخ پایانی روز دوشنبه، به رقم ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم در بازار امروز ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز به رقم ۲ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی به سطح یک میلیون و ۶۴۰ هزار تومان رسیده است.

به گفته کشتی آرای، هر سکه یک گرمی، با کاهش ۵ هزار تومانی، به رقم یک میلیون تومان معامله شده و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان ارزشگذاری شد. این در حالی است که روز گذشته، ۴۱۵ هزار و ۳۰۰ تومان بود.

همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، با کاهش ۱۷ هزار تومانی، یک میلیون و ۷۸۳ هزار تومان تومان قیمت گذاری شده است.

به گفته کشتی آرای، حباب سکه نیز امروز با افزایش ۲۰ نسبت به روز قبل، به رقم ۴۴۰ هزار تومان رسیده است.
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار