تحلیلگران اقتصادی و مسائل بازار انرژی بر این باورند که تحریم‌های اخیر ایالات متحده علیه شرکت‌های بزرگ پتروشیمی ایران، تاثیر چندانی نخواهد داشت.
کد خبر: ۷۵۲۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵ 08 June 2019

 تحلیلگران اقتصادی: تحریم‌های آمریکا تاثیر چندانی بر صنعت پتروشیمی ایران نخواهد داشت

 

ایالات متحده روز جمعه شرکت های بزرگ پتروشیمی ایران را به بهانه واهی حمایت غیرمستقیم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تحریم کرده است.

به نقل از رویترز، تحلیلگران معتقدند که این اقدام خصمانه آمریکا بیشتر جنبه نمادین داشته و تاثیر چندانی بر صنعت پتروشیمی ایران ندارد.

 

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده است که وزارت نفت ایران طی سال گذشته 10 پروژه بزرگ نفت و پتروشیمی به ارزش 22 میلیارد دلار را به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار کرده است.

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا با انتشار بیانیه ای درباره تحریم شرکتهای پتروشیمی ایران، گفت: این اقدام یک هشدار برای تهران است که ما به هدف قراردادن شرکت های بخش پتروشیمی و سایر بخش های اقتصادی که شرایط ادامه حیات مالی را برای سپاه پاسداران فراهم کنند، ادامه خواهیم داد.

سه تحلیلگر اقتصادی و یک مقام سابق خزانه داری آمریکا درباره تحریم های جدید واشنگتن علیه تهران، گفتند: تحریم های جدید تاثیر چندانی نخواهد داشت چرا که شرکت های غیر آمریکایی پیش از این به خاطر تحریم های موجود، از همکاری با ایران خودداری کرده اند.

بر اساس تحریم های قبلی آمریکا که از 5 نوامبر اعمال شده، هر شرکتی که در مبادلات تجاری مربوط به محصولات پتروشیمی ایران نقش داشته باشد، هدف تحریم های واشنگتن قرار می گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار