مدیرکل انتقال خون استان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲ هزار و ۶۷۸ نفر موفق به اهدای خون شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
کد خبر: ۷۵۱۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵ 06 June 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛سحر سنایی گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲ هزار و ۶۷۸ نفر موفق به اهدای خون شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: از ۱۸ تا ۲۳ رمضان همزمان با لیالی‌القدر در ایلام ۳۵۶ نفر موفق به اهدای خون شدند که ۴ درصد این آمار را بانوان تشکیل داده است.

مدیرکل انتقال خون استان تصریح کرد: شاخص اهدای خون بانوان در استان ۶ درصد است به‌طوری‌که در سال‌های گذشته این رقم  ۹ درصد بوده است.

وی حداکثر سن برای اهدای خون را ۶۵ سال دانست و عنوان کرد: برای جایگزین کردن اهدا کنندگان خون مستمر(افراد میان‌سال) مشارکت قشر جوان، ورزشکاران و جامعه ورزشی مهم و ضروری است.

سنایی خاطرنشان کرد: مرکز خون‌گیری استان واقع در خیابان سعدی جنوبی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲:۳۰ و ۱۴:۳۰ الی ۱۸:۳۰  آماده خون‌گیری از مردم استان است./ع

 

 

 

ایرنا

وی همراه داشتن اصل کارت شناسایی با ثبت بارکد، کارت ملی، شناسنامه و یا گواهینامه جهت خونگیری  را الزامی دانست.

وی یادآور شد: هرانسان بالغ به‌طور متوسط هفت لیتر خون دارد که مردان ۴ بار در سال و زنان ۳ بار در سال مجاز به خون‌دهی هستند.

لازم به ذکر است، بیش از ۸ هزار نفر اهدا کننده خون مستمر در استان وجود دارد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار