وزیر خارجه آمریکا نیز چند روز قبل از آمادگی برای گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط با ایران خبر داد اما یک روز پس از این اعلام آمادگی تاکید کرد که واشنگتن، تهران را دولتی شرور می‌داند.
کد خبر: ۷۵۱۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰ 05 June 2019

 ترامپ: گفت‌وگو با ایران را به اقدام نظامی ترجیح می‌دهم

 

تابناک / رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید اگر چه همواره احتمال اقدام نظامی علیه ایران وجود دارد اما او گفت‌وگو با تهران را ترجیح می‌دهد و آماده گفت‌وگو با رئیس‌جمهور ایران است.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که به لندن سفر کرده است، ادعا کرد که همواره احتمال برخورد نظامی با ایران وجود دارد اما ترجیح او گفت‌وگو با تهران است.

رویترز روز چهارشنبه به نقل از رئیس‌جمهور ایالات متحده نوشت: «همیشه شانس یک اقدام نظامی علیه ایران وجود دارد اما گفت‌وگو با ایران را ترجیح می‌دهم.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا با رئیس‌جمهور ایران گفت‌وگو خواهد کرد گفت: «بله، البته.»

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی این سخنان را در انگلستان به زبان می‌آورد که سفر او به این کشور با مخالفت‌های گسترده مردمی روبرو شده است. وی با انتقاد جدی برخی سیاست‌مداران انگلیسی از جمله رهبر حزب کار این کشور و همچنین شهردار لندن مواجه شده است.

«جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس نیز روز یکشنبه درست لحظاتی بعد از دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «ما در خصوص چندین موضوع از جمله تغییرات اقلیمی و موضوع هسته‌ای ایران توافق نداریم.»

ترامپ بر مبنای آنچه دولتش کارزار فشار حداکثری علیه ایران می‌خواند تلاش می‌کند از یک‌سو با فشار گسترده اقتصادی و از سوی دیگر با دعوت به مذاکره به‌خواسته‌های دوازده‌گانه این کشور از ایران که سال گذشته از سوی وزیر خارجه آمریکا در اندیشکده بنیاد هریتج مطرح شد دست یابد.

وزیر خارجه آمریکا نیز چند روز قبل از آمادگی برای گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط با ایران خبر داد اما یک روز پس از این اعلام آمادگی تاکید کرد که واشنگتن، تهران را دولتی شرور می‌داند.

تهران تاکید دارد که مذاکره‌ با دولت آمریکا در دستور کارش نیست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار