رئیس جمهوری اسلامی ایران در گفت وگوی تلفنی امیر قطر، با تاکید بر اینکه سیاست تهران توسعه گسترده روابط با دوحه است، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال تقویت امنیت در منطقه است و هیچ تمایلی به درگیری با کشورها و یا قدرتهای بزرگ ندارد اما اگر از طرف آنها اقدام نابخردانه ای شروع شود، بی تردید با پاسخ قاطع و پشیمان کننده ای مواجه خواهد شد.
کد خبر: ۷۵۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 05 June 2019

 روحانی: ایران به دنبال تقویت امنیت در منطقه است و هیچ تمایلی به درگیری با کشورها و یا قدرتهای بزرگ ندارد

 

تابناک / حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در تماس تلفنی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با وی، با تبریک متقابل عید سعید فطر، با بیان اینکه دولت و ملت ایران در کنار دولت و ملت قطر هستند ، اظهارداشت: مسایل و مشکلات منطقه راه حل نظامی ندارد و ما معتقدیم تهدید ، فشار ، محاصره و تحریم اقتصادی ، مسیر غلطی در روابط دولتها است.

رئیس جمهور همچنین از مواضع دولت قطر در نشست شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب استقبال کرد و  اظهارداشت: مواضع دولت قطر در این دو نشست برگرفته از سیاست حسن همجواری و در راستای کاهش تنش بود و بی تردید هر گونه اجلاسی ، اگر کشورهای منطقه را به یکدیگر نزدیکتر نکند ، بی تاثیر و غیرسازنده و حتی مضر خواهد بود.

دکتر روحانی با بیان اینکه معتقدیم راهی باید انتخاب شود که به نفع ملتهای منطقه باشد و نباید تحت تاثیر قدرتهای بیگانه قرار گرفت ، گفت: آنچه در منطقه شاهدیم بین عربستان و امارات با یمن و قطر و روابط نادرستی که با ایران دارند ، در مجموع به زیان کل منطقه خواهد بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: مواضع ایران در زمان اشغال کویت توسط صدام ، حمله عربستان و امارات به یمن و محاصره دولت قطر این موضوع را ثابت می کند که ایران با جنگ ، فشار و تحریم در این منطقه مخالف است.

امیر قطر نیز در این تماس تلفنی با تبریک عید سعید فطر به رئیس جمهور و دولت و ملت ایران اظهارداشت:  دیدگاه های تهران و دوحه در بسیاری مسایل منطقه ای نزدیک است و تماس های مستمری بین دو کشور در جریان است که این بسیار  سازنده است.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی  تاکید کرد که ما معتقدیم که گفت وگو تنها راه کاهش تنش ها است و از ابتکار امیر کویت برای کاستن از تنش ها در منطقه حمایت می کنیم.

وی روابط ایران و قطر را روابطی تاریخی دانست و با قدردانی از مواضع تهران در قبال محاصره قطر و اینکه هرگز مواضع سازنده شما را فراموش نمی کنیم، تاکید کرد :  قطر خواهان  توسعه روابط با ایران در همه عرصه ها است .

منبع: تابناک
برچسب ها: حسن روحانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار