انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در شهر «اعزاز» در نزدیکی مرز با ترکیه 14 کشته و 30 زخمی بر جای گذاشت.
کد خبر: ۷۵۱۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱ 03 June 2019

شب گذشته (یکشنبه) یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در بازار پر ازدحام شهر «اعزاز» در شمال سوریه و در مجاورت مرز با ترکیه منفجر شد که طبق آخرین آمار ۱۴ نفر کشته و ۳۰ نفر زخمی شده‌اند.

به نوشته پایگاه خبری عنب‌بلدی، هنوز هیچ طرفی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است. برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی با توجه به کنترل ترکیه بر شهر «اعزاز»، کردهای شمال سوریه را مسئول می‌دانند.

پس از این انفجار نیروهای امنیتی شهر «جرابلس» در مجاورت شهر اعزاز امروز (دوشنبه) نیز در بیانیه‌ای خواستار بسته شدن تمامی مغازه‌ها و بازارهای محلی شدند و از شهروندان خواستند تا هوشیار بوده و مانع از ورود هرگونه خودرو یا وسیله نقلیه دیگر به داخل بازارها شوند. اینت هشدار در حالی صورت می‌گیرد که به علت نزدیک بودن به ایام عید فطر بازارها بسیار پر ازدحام و شلوغ است.

انفجار خودروها و موتورسیکلت‌های بمب‌گذاری شده در ماههای گذشته در شهرهای شمالی استان حلب که تحت تسلط گروهک «ارتش ملی» وابسته به ترکیه قرار دارد؛ بسیار افزایش یافته است. روز گذشته یکی از فرماندهان گروهک «جبهه آزادیبخش ملی» بر اثر انفجار موتورسکلت بمب‌گذاری شده در شهر عفرین ترور شد.

تا کنون هیچ گروه یا سازمانی مسئولیت این انفجارها را بر عهده نگرفته است. شهر اعزاز در ۸ کیلومتری مرز با ترکیه قرار دارد و ترکیه به همراه نیروهای هم‌پیمان خود از جمله گروهک «ارتش آزاد سوریه» در جریان عملیات «سپر فرات» ( ۲۴ آگوست ۲۰۱۶ الی ۲۹ مارس ۲۰۱۷) که هفت ماه و پنج روز به طول انجامید، در نبرد با داعش شهر «جرابلس»، «اعزار» و مناطقی در شمال سوریه را به کنترل خود در آورد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار