معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان از پلمپ سه واحد صنفی در رشت خبر داد.
کد خبر: ۷۵۰۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ 02 June 2019

 سه واحد صنفی غیربهداشتی در رشت بسته شد

 

تابناک / به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان محمد عباسی اظهارداشت: سه واحد صنفی در رشت به علت عدم رعایت موازین بهداشتی پلمپ شده است.

وی افزود: این واحدهای صنفی در راستای تشدید نظارت‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان همزمان با ماه مبارک رمضان به علت عدم رعایت موازین بهداشتی از سوی بازرسان بهداشت محیط شهرستان رشت غیر فعال و پلمپ شد.

برنامه سلامت رمضان با اولویت نظارت بر مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن حساس و نظارت بر سامانه‌های آبرسانی و با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و به منظور کاهش و کنترل بیماری‌های مرتبط با آب و مواد غذایی همزمان با ماه مبارک رمضان در استان گیلان به اجرا درآمده است.
در اجرای برنامه سلامت ماه مبارک رمضان نظارت و تشدید بازرسی بهداشت محیطی از اماکن عمومی تحت پوشش و با در نظرگرفتن اولویت اماکن حساس از قبیل مساجد و محل‌های برگزاری مراسم ایام ماه مبارک رمضان، سرویس‌های بهداشتی عمومی داخل شهری و بین راهی انجام می‌گیرد.
نظارت و بازرسی بهداشت محیطی از تمامی مراکز تهیه، توزیع عرضه و فروش مواد غذایی با اولویت مراکز حساس در ایام ماه رمضان از جمله مراکز تهیه و طبخ شیرینی سنتی مخصوص این ماه، زولبیا، بامیه، آش و حلیم، نانوایی‌ها و مراکز تهیه و عرضه عمومی افطاری و سحری با تاکید بر رعایت بهداشت فردی، ابزار کار، بهداشت و سلامت مواد غذایی و بهداشت ساختمان، آب مصرفی، دفع صحیح پسماند و فاضلاب و … از جمله دیگر اهداف و برنامه‌ها در اجرای برنامه سلامت ماه رمضان است.
در اجرای این برنامه بازرسان بهداشت محیط مجهز به تجهیزات پرتابل سنجش و نمونه برداری از آب، مواد غذایی و سطوح، از هشت صبح تا ۲۰ در ساعات اداری و غیراداری و روزهای تعطیل فعال هستند.
برنامه سلامت رمضان تا هفدهم خردادماه جاری در استان گیلان ادامه دارد.

** مراکز درمانی خصوصی گیلان به برنامه بسیج ملی کنترل فشار خون پیوستند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: مراکز درمانی خصوصی استان به برنامه بسیج ملی کنترل فشار خون پیوستند.

اسماعیل نورصالحی افزود: مرحله اجرایی برنامه بسیج ملی کنترل فشار خون از عید سعید فطر آغاز و تا ۱۵ تیر ماه ادامه داد، در اجرای این برنامه مردم می‌توانند با مراجعه به نزدیک ترین پایگاه بهداشتی یا مرکز درمانی دولتی و خصوصی با ارائه کارت ملی از خدمات رایگان این طرح بهره مند شوند.

برنامه بسیج ملی کنترل فشار خون از بیست و هفتم اردیبهشت ماه گذشته، با هدف شناسایی، کنترل، مراقبت و ارجاع موارد به پزشک، اطلاع رسانی و افزایش آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر، پیامدها و اهمیت تشخیص زودرس و کنترل فشار خون همزمان با سراسر کشور در استان گیلان آغاز شد.
اجرای این برنامه در دو مرحله شامل ۲۷ اردیبهشت تا ۱۶ خرداد (مرحله اطلاع رسانی) و ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر (مرحله سنجش فشار خون) ادامه دارد، در مرحله دوم اجرای این برنامه از ۱۷ خرداد تا پانزدهم تیرماه، تمامی افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی می‌توانند برای دریافت خدمات رایگان سنجش فشار خون از ساعت هشت تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۰ به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهداشت، داروخانه‌ها و بیمارستان‌های گیلان مراجعه کنند.
پیش بینی می‌شود که در اجرای برنامه بسیج ملی فشار خون در گیلان، حداقل ۷۵۰ هزار نفر تحت غربالگری فشار خون قرار گیرند و ۱۵۰ هزار مورد جدید فشار خون بالا، در استان شناسایی شود.
یکی از عوامل خطر ابتلاء به بیماری فشارخون مصرف بیش از اندازه نمک است، عاملی که می‌تواند افراد را در معرض ابتلاء به این بیماری قرار دهد، بر اساس آمار، متوسط مصرف نمک روزانه در کشور ما ۱۱ گرم است در حالی که بر اساس استاندارد، بایستی پنج گرم باشد، تنها ۱۲ درصد افراد در کشور در رژیم غذایی شأن میزان مصرف نمک را رعایت می‌کنند

منبع: ايرنا
برچسب ها: اقتصادی ، اجتماعی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار