مردم نیک اندیش استان فارس در شب‌های قدر یک میلیون و ۶۰۱ هزار سی سی خون به بیماران نیازمند اهدا کردند.
کد خبر: ۷۵۰۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷ 01 June 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیر عامل انتقال خون استان فارس گفت: این میزان نذر خون از ۱۸ تا ۲۳ ماه مبارک رمضان با مراجعه ۳ هزار و ۲۰۲ اهدا کننده در مراکز خونگیری سیار و ثابت استان انجام شده است.
مسعود ترابی افزود: در شیراز، مراکز اهدای خون نمازی واقع در میدان نمازی و قوامی واقع در خیابان قصرالدشت، آسیاب قوامی، همه روزه از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح تا ساعت ۲۳ آماده خونگیری از اهداکنندگان است.
وی تصریح کرد: جمعه‌ها این مراکز صبح از ساعت ۸ تا ۱۳ و عصر‌ها از ساعت ۱۴ تا ۱۹ آماده خونگیری از اهداکنندگان روزه دار هستند.
مدیر عامل انتقال خون استان فارس با بیان اینکه کانکس‌های خون گیری در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه کار خونگیری را انجام می‌دهند، افزود: پذیرش اهدا کنندگان خون در تمام مراکز یاد شده با ارایه کارت ملی صورت می‌گیرد.
ترابی با بیان اینکه در حال حاضر به تمام گروه‌های خونی به ویژه گروه خونی A و O نیاز است، تاکید کرد: با توجه به نیاز مبرم بیماران نیازمند خون به فرآورده‌های خونی، مردم نوع‌دوست فارس برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.
داشتن حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم خونی را از شرایط لازم برای اهدا کنندگان خون است.
فارس به دلیل داشتن بیماران تالاسمی و انجام اعمال جراحی‌های پیوندی و بیماری‌های قلبی و عروقی، پر مصرف کننده‌ترین استان فرآورده‌های خونی در کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار