به گزارش ذاکرنیوز از رشت، رئیس هیئت کاراته استان گیلان امشب در جلسه پرسش و پاسخ با رسانه‌های گروهی با اشاره به بیلان کاری هیئت کاراته، اظهار کرد: در 15 ماه اخیر که مسؤولیت هیئت کاراته استان گیلان را بر عهده داشته‌ام، گردش مالی 13 میلیارد ریالی در این هیئت داشته و تراز مالی مثبتی برجای گذاشتیم.
کد خبر: ۷۴۸۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹ 26 May 2019

 رئیس هیئت کاراته گیلان: کاپ بین‌المللی کاراته به میزبانی گیلان برگزار می‌شود / حمایت ویژه از سارا بهمنیار تا المپیک توکیو

 

رضا رسولی با بیان اینکه هیئت کاراته پرافتخارترین هیئت ورزشی استان گیلان است، گفت: ضعف فنی در مدیریت کاراته باعث شده است از آورده‌های مالی به‌درستی استفاده نکرده و نتوانیم قهرمانان ملی‌پوش در رده‌های سنی مختلف داشته باشیم، سارا بهمنیار به‌عنوان ویترین کاراته استان، در تیم ملی بزرگ‌سالان عضویت داشته و از شانس بالایی برای کسب سهمیه المپیک توکیو برخوردار است.

وی با تأکید بر حسرت گیلانی‌ها در کسب مدال المپیک، افزود: پس از مرحوم نامجو، استان گیلان در چند دهه اخیر از کسب مدال در رقابت‌های المپیک محروم بوده و با حمایت ویژه از سارا بهمنیار، با کسب سهمیه المپیک توکیو، تلاش مضاعفی را برای کسب مدال در این رقابت‌ها انجام خواهیم داد.

رئیس هیئت کاراته استان گیلان با اذعان به تعارضات داخلی در مجموعه کاراته استان، افزود: هدفمان تعامل سازنده بین نیروهای زبده استانمان است، هیچ پیشکسوت و قهرمانی از چرخه کاراته استان حذف نخواهد شد و با تلاش و همدلی، کاراته را به جایگاه حقیقی خود بازخواهیم گرداند.

رسولی با اشاره به نقش بارز بانوان در کاراته استان گیلان، خاطرنشان کرد: قهرمانان بزرگی در کاراته استان در دو بخش مردان و بانوان برای استان و کشورمان افتخارآفرینی کرده‌اند و در حال حاضر در بخش بانوان، کاراته‌کارهای بزرگی داریم، آویشن باقری و سارا بهمنیار دو چهره شاخص استان هستند.

وی با بیان اینکه استعدادیابی حلقه مفقوده کاراته استان است، گفت: در تلاش برای استعدادیابی در میان اقشار مختلف و به‌ویژه در محلات هستیم، داشتن پیشینه ورزشی تنها شاخص کافی برای مدیریت ورزشی نبوده و نیاز به تدبیر و مدیریت است، بنده بیش از 10 سال به‌صورت غیرحرفه‌ای در رشته جودو، کار کرده و بسیار خرسندم در جمع خانواده بزرگ کاراته حضور دارم.

عضو شورای شهر رشت با اشاره برگزاری نخستین رویدار ورزشی در پیاده راه فرهنگی شهر رشت، تصریح کرد: در ماه رمضان سال گذشته در رشته کاراته موفق به برگزاری جشنواره در پیاده راه فرهنگی شهر رشت شده‌ایم، تلاشمان برگزاری دومین دوره این مسابقات تا پایان تابستان جاری بوده و برای برگزاری این مسابقات، برنامه‌ریزی دقیقی انجام می‌دهیم.

رسولی از برگزاری جام بین‌المللی کاراته به میزبانی گیلان تا پایان خردادماه خبر داد و افزود: شورای راهبردی کاراته استان از پیشکسوتان و نخبه‌های این رشته ورزشی تشکیل‌شده و ظرف هفته‌های آتی نخستین تمرین مشترک بین پیشکسوتان و قهرمان کاراته استان برگزار می‌شود.

وی از حمایت ویژه هیئت کاراته استان از سارا بهمنیار به‌عنوان چهره شاخص کاراته گیلان خبر داد و گفت: یک سال تا المپیک توکیو باقی‌مانده است و از ورزشکارانمان که شانس کسب سهمیه این آوردگاه بزرگ را دارند، به‌صورت ویژه حمایت‌های مالی و معنوی می‌کنیم.

شانس بالای بهمنیار برای کسب سهمیه المپیک توکیو

سرمربی تیم ملی کاراته نوجوانان کشورمان نیز در این مراسم با اشاره به وضعیت کاراته استان گیلان، اظهار کرد: کاراته گیلان از دیرباز یکی از قطب‌های کاراته کشور بوده و قهرمانانمان مدال رنگارنگی در مسابقات کشوری و بین‌المللی به ارمغان آورده‌اند.

فاطمه قاسمی با بیان اینکه در سال المپیک قرار داریم، خاطرنشان کرد: ورزشکاران المپیکی استان نیاز به حمایت ویژه مسؤولین ورزشی و استانی داشته و می‌توانند دست‌کم سه سهمیه المپیک را برای استان و کشورمان به ارمغان بیاورند.

وی با اذعان به شانس بالای بهمنیار برای کسب سهمیه المپیک توکیو 2020، افزود: بهمنیار در سال گذشته رقابت‌های حساسی را برگزار کرده و موفق شد به‌عنوان دومین بانوی تاریخ کاراته کشورمان پس از انقلاب به مدال جهانی دست پیدا کند، وی از شانس خوبی برای دستیابی به سهمیه المپیک توکیو برخوردار است و برای رسیدن به این هدف، نیاز به حمایت هرچه بیشتر مسؤولین دارد.

هدفم کسب مدال المپیک توکیو است

دومین بانوی مدال‌آور تاریخ کاراته بانوان کشورمان در مسابقات جهانی نیز در این مراسم با اشاره به مسیر سخت کسب سهمیه المپیک توکیو، اظهار کرد: کاراته برای نخستین بار در تاریخ حیات خود به‌عنوان یک‌رشته المپیکی وارد این مسابقات شده است و کشورهای بزرگ، سرمایه‌گذاری زیادی روی این رشته ورزشی برای کسب مدال داشته‌اند.

سارا بهمنیار با بیان اینکه 8 لیگ جهانی تا مسابقات المپیک توکیو در پیش دارد، خاطرنشان کرد: بنده در وزن منفی 50 کیلوگرم در سالیان اخیر به رقابت پرداخته و در این وزن در رنک شش جهانی قرار دارد، درصورتی‌که به رنک سه صعود کنم، مستقیماً سهمیه المپیک توکیو را کسب خواهم کرد.

وی با بیان اینکه رقابت‌های المپیک در وزن منفی 55 کیلوگرم برگزار می‌شود، افزود: در این وزن که تلفیقی از ورزشکاران دو وزن منفی 50 و منفی 55 کیلوگرم است، کاراته کاهای توانمندی حضورداشته و در حال حاضر در رنک 14 این وزن المپیکی قرارگرفته‌ام.

ملی‌پوش گیلانی تیم ملی کاراته بانوان کشورمان از انگیزه بالای خود برای کسب سهمیه المپیک توکیو خبر داد و افزود: زندگی خود را وقف کاراته کرده و امیدوارم با تلاش خود و حمایت مربیان و مسؤولین استانی، سهمیه المپیک را کسب کرده و به‌عنوان نخستین بانوی گیلانی، در این رقابت‌ها، مدال کسب کنم.

به گزارش ذاکرنیوز، در پایان مراسم پرسش و پاسخ خبرنگاران و رئیس هیئت کاراته استان گیلان، رضا رسولی از برگزاری جام بین‌المللی کاراته تا پایان خردادماه خبر داد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار